Francezii și tăierea costurilor: 3.700 de angajați Opel urmează să fie puși pe liber în Germania

de Petre Barac
Luni, 23.04.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Peugeot-Citroen vrea să taie posturile a 3.700 de angajați Opel în Germania, până în 2020, printr-un program de plecări voluntare și pensionări anticipate. Anunțul a fost făcut de un reprezentant al angajaților Opel.

După ce a cumpărat Opel şi Vauxhall de la General Motors, PSA a anunțat că intenționează să restructureze cele două branduri și să le aducă pe profit.

În ultimele săptămâni, au apărut diverse informații privind reorganizarea Opel și Vauxhall. Printre măsurile anunțate recent se numără și închiderea unui număr de 100 de dealeri Vauxhall în Marea Britanie, circa o treime din total.

Restructurarea pregătită de PSA vizează și închiderea unor dealeri Opel, francezii fiind nemulțumiți de vânzările slabe înregistrate de Opel și Vauxhall, în special în Marea Britanie.

Acum, grupul PSA vrea să reducă schema de personal de la Opel cu 3.700 de posturi din Germania, până în 2020. Procesul ar urma să se desfășoare printr-un program de plecări voluntari și pensionări anticipate.

“Circa 2.000 de angajați au acceptat deja să plece și, cel mai probabil, alți aproximativ 2.000 de salariați vor accepta pachete de compensații financiare. Nu sunt îngrijorat de tăierea costurilor, dar trebuie să vedem dacă putem să ne descurcăm cu angajații rămași.

Lipsește o viziune clară a modului în care Opel va funcționa după 2020, a declarat un reprezentant al angajaților Opel.

Sindicatele din Germania nu văd cu ochi buni mișcările de restructurare pregătite de PSA pentru Opel și cer mai multe măsuri privind protecția angajaților.

Recent, presa de acolo a scris că PSA vrea să reducă forța de muncă la fabrica Opel din Eisenach și să dea afară 800 de angajați din totalul de 1.800. La fabrica respectivă sunt construite modelele Corsa și Adam.

Planul francezilor ar fi ca producția Corsa să fie mutată în Zaragoza, Spania, de anul viitor, iar la Eisenach să fie construit succesorul SUV-ului Mokka.

Via Automotive News

Comentarii (8)

  • inexorabil
    Deja m-am plictisit de când tot citesc despre joaca de-a restructurarea…

    Se pare că PSA nu înţelege chintesenţa vremurilor…Anume aceasta: de acum încolo, generaţiile vor presta din ce în ce mai slab pe plan profesional şi moral…Oare nu se confruntă mulţi dintre noi cu o asemenea situaţie? Concret, concediind MII de oameni (profesionişti, mai mult ca sigur – că doar nu ageamii), perspectiva nu se anunţă tocmai sigură...Indiferent dacă vor fi angajaţi alţii sau nu. A căpăta dreptul legal de a uza de o emblemă nu trebuie să admită sacrificarea unor destine, cu toate “compensaţiile” / “consolările” oferite. Ştiu, ştiu, sunt un “retrograd comunist”, un “taliban ortodox” etc.

    De fapt, toată drama poate fi exprimată printr-o singură propoziţie: PSA nu este Geely! Cine ştie cunoaşte ;)
    5 10
  • un program de plecari voluntare si pensionare...niste detalii "nesimnificative" care se pierd intr-o mare de cuvinte imposibil de inteles pentru unii

    Se numeste analfabetisn funtional a carui reprezentanti trag concluzii pretioase doar pe baza titlului. Ca atata pot.
    8 4
  • Apropo de ce zici acolo, se spune "ai carui reprezentati".
    4 0
  • @Liviu

    corect, ms
    1 1
  • stimati conationali,vedeti,lupta e dura ptr.supravietuire,asa ca va rog cumparati masini produse la pitesti si craiova sa traiasca si ai nostri si noi odata cu ei.Altfel vor trai bine altii si ne vor rade in nas ca suntem saraci si slugi si nu avem de lucru ca nu ne pricepem .Masinile facute in tara sunt destul de bune ptr cei mai multi
    3 1
  • inexorabil
    Da, ȋntr-adevăr, unii se mulțumesc să citească și să conchidă doar pe baza titlului, dar mai grav este că alții n-au auzit de metonimie sau de conotație. Expresia “După propria dorință”, ȋn privința concedierii, s-ar traduce cam așa: “Indiferent dacă vă place sau nu, trebuie să vreți să plecați”. Iar pensionarea devine “anticipată” dacă li se pune ȋn vedere “doritorilor” că nici dracu’ nu-i mai angajează la vârsta lor, ȋn caz că țintesc alte locuri de muncă, până când vor ȋntruni condițiile de pensionare pentru limita de vârstă, așa că “trebuie să vrea” să accepte oferta “binevoitoare” a firmei.

    Vezi ce se ȋntâmplă dacă preferi răutatea gratuită, viene? Ajungi să jignești pe cineva care tocmai a revenit la sentimente mai bune față de domnia ta…Eh. Cruel world.

    “Analfabetism funcțional”…Sintagmă ȋn vogă, dar care se comportă precum o armă de foc nimerită ȋn mâina cuiva care n-o cunoaște și n-a tras cu ea.

    @r, de acord, să mizăm pe o viziune patriotică asupra automobilismului, dar numai dacă gândim ȋn logica pragmatismului/utilitarismului. De pildă, oare realizează Dacia mașini sport “din fabrică” ?? Alții iubesc confortul, care, ȋn lumea auto, nu admite grade de comparație, adică ori te simți confortabil, ori nu te simți deloc astfel. Alții pun accentul pe siguranță – probabil categoria socială cea mai puțin numeroasă – dar nu cred că ar fi o idee inspirată să dezvolt acest ultim aspect. Oricum, nu-i nevoie să ne ȋngrijorăm ȋn legătură cu industria autohtonă:

    http://0-100.hotnews.ro/2018/01/15/dacia-a-atins-un-nou-record-de-vanzari-pe-plan-mondial-anul-trecut-655-000-de-unitati/
    2 3
  • Un clasic "forever in love " Franco-German. Sa fie la ei , ca ei si-au asumat-o. Dar oricum pe OPEL (oare cum se pronunta in Franceza ?) nu-i vad bine deloc pe viitor , se v-or concentra mai mult pe razboaie interne.
    2 2
  • @inexorabil: de ce asa complicat? E foarte simplu - concedieri au loc peste tot an lume - nimic nou. De ce sa ma plang si sa fac multa filozofie, daca unei firme care financiar nu mai face fata, nu ma concediaza doar asa ci, depinde de vechime, ma trimit acasa cu pana la 275.000 EUR????? An plus, a avut fiecare libertatea de a pleca sau a ramane, evident la urma urmei trebuia sa fie indeplinit un anume scor, dar, repet, in calm, la libera alegere. Pur si simplu nu-ti inteleg oful...Programul de pensionare anticipata este o chestie extrem de sociala, pe scurt FYI: jumatate din timpul pana la pensionare lucrezi norma antraga si primesti 70% din salar, a doua jumatate stai acasa si primesti tot 70% din salar. Ambele perioade sunt subventionate de stat, astefel Firma economiseste bani. Ce este atat de tragic?? 3700 de oameni au plecat dar nu numai ingineri ci maistrii, etc, peste 2000 de persoane au luat parte la acest program de pensionare deci nu au Parasit Firma ci a fost o pensionare anticipata. Vorba ta: cine stie cunoaste
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru