După ce a cumpărat Opel şi Vauxhall de la General Motors, PSA a anunțat că intenționează să restructureze cele două branduri și să le aducă pe profit.
În ultimele săptămâni, au apărut diverse informații privind reorganizarea Opel și Vauxhall. Printre măsurile anunțate recent se numără și închiderea unui număr de 100 de dealeri Vauxhall în Marea Britanie, circa o treime din total.
Restructurarea pregătită de PSA vizează și închiderea unor dealeri Opel, francezii fiind nemulțumiți de vânzările slabe înregistrate de Opel și Vauxhall, în special în Marea Britanie.
Acum, grupul PSA vrea să reducă schema de personal de la Opel cu 3.700 de posturi din Germania, până în 2020. Procesul ar urma să se desfășoare printr-un program de plecări voluntari și pensionări anticipate.
“Circa 2.000 de angajați au acceptat deja să plece și, cel mai probabil, alți aproximativ 2.000 de salariați vor accepta pachete de compensații financiare. Nu sunt îngrijorat de tăierea costurilor, dar trebuie să vedem dacă putem să ne descurcăm cu angajații rămași.
Lipsește o viziune clară a modului în care Opel va funcționa după 2020,” a declarat un reprezentant al angajaților Opel.Sindicatele din Germania nu văd cu ochi buni mișcările de restructurare pregătite de PSA pentru Opel și cer mai multe măsuri privind protecția angajaților.
Recent, presa de acolo a scris că PSA vrea să reducă forța de muncă la fabrica Opel din Eisenach și să dea afară 800 de angajați din totalul de 1.800. La fabrica respectivă sunt construite modelele Corsa și Adam.
Planul francezilor ar fi ca producția Corsa să fie mutată în Zaragoza, Spania, de anul viitor, iar la Eisenach să fie construit succesorul SUV-ului Mokka.
Via Automotive News
Se pare că PSA nu înţelege chintesenţa vremurilor…Anume aceasta: de acum încolo, generaţiile vor presta din ce în ce mai slab pe plan profesional şi moral…Oare nu se confruntă mulţi dintre noi cu o asemenea situaţie? Concret, concediind MII de oameni (profesionişti, mai mult ca sigur – că doar nu ageamii), perspectiva nu se anunţă tocmai sigură...Indiferent dacă vor fi angajaţi alţii sau nu. A căpăta dreptul legal de a uza de o emblemă nu trebuie să admită sacrificarea unor destine, cu toate “compensaţiile” / “consolările” oferite. Ştiu, ştiu, sunt un “retrograd comunist”, un “taliban ortodox” etc.
De fapt, toată drama poate fi exprimată printr-o singură propoziţie: PSA nu este Geely! Cine ştie cunoaşte ;)
Se numeste analfabetisn funtional a carui reprezentanti trag concluzii pretioase doar pe baza titlului. Ca atata pot.
corect, ms
Vezi ce se ȋntâmplă dacă preferi răutatea gratuită, viene? Ajungi să jignești pe cineva care tocmai a revenit la sentimente mai bune față de domnia ta…Eh. Cruel world.
“Analfabetism funcțional”…Sintagmă ȋn vogă, dar care se comportă precum o armă de foc nimerită ȋn mâina cuiva care n-o cunoaște și n-a tras cu ea.
@r, de acord, să mizăm pe o viziune patriotică asupra automobilismului, dar numai dacă gândim ȋn logica pragmatismului/utilitarismului. De pildă, oare realizează Dacia mașini sport “din fabrică” ?? Alții iubesc confortul, care, ȋn lumea auto, nu admite grade de comparație, adică ori te simți confortabil, ori nu te simți deloc astfel. Alții pun accentul pe siguranță – probabil categoria socială cea mai puțin numeroasă – dar nu cred că ar fi o idee inspirată să dezvolt acest ultim aspect. Oricum, nu-i nevoie să ne ȋngrijorăm ȋn legătură cu industria autohtonă:
http://0-100.hotnews.ro/2018/01/15/dacia-a-atins-un-nou-record-de-vanzari-pe-plan-mondial-anul-trecut-655-000-de-unitati/