Germania este una dintre pieţele dezvoltate ale Europei în care vânzările de maşini electrice au fost relativ slabe până în prezent, mai ales că un program de bonusuri guvernamentale a fost implementat abia recent.
În aşteptarea începerii acestuia, vânzările de maşini electrice și hibride plug-in din Germania au scăzut în luna mai cu 18% faţă de perioada similară a anului trecut, însă unul dintre modele a ignorat complet mersul pieţei.
Este vorba despre Renault Zoe, cea mai vândută maşină electrică din Germania, care a înregistrat 232 de comenzi în luna mai, de peste două ori mai multe decât în mai 2015. Modelul francez, care are drept avantaj un preţ competitiv prin plata unei rate lunare pentru baterii, a spulberat concurenţa germană chiar pe terenul nemţilor.
Audi A3 e-etron ocupă doar locul doi în clasamentul lunii mai cu numai 119 unităţi, adică de două ori mai puţine decât Zoe, în timp ce Volkswagen Passat GTE este pe locul 3. Şi următoarele poziţii sunt ocupate tot de modele germane, prin BMW i3 şi BMW 225xe Active Tourer.Renault Zoe îşi păstrează fără emoţii prima poziţie şi în clasamentul aferent primelor 5 luni ale anului, cu 1.054 de unităţi comercializate, în timp ce BMW i3 este pe poziţia a doua cu 776 de unităţi, iar Audi A3 e-tron completează podiumul cu 700 de unităţi. Practic, Renault Zoe se vinde cu cel puţin 35% mai bine decât orice altă maşină electrică germana.
Vânzările de maşini electrice din Germania ar trebui să crească în perioada următoare datorită bonusului de 4.000 de euro acordat de autorităţi în parteneriat cu constructorii auto, element care ar putea aduce schimbări şi în clasamentul vânzărilor.
Via CleanTechnica
Daca asta e tot ce poate Franta pe teritoriul german, e foarte foarte trist. Pentru francezi.
Cel putin deocamdata. Cand vom avea suficient de multe modele electrice pe fiecare segment in parte, poate atunci va conta vesnica obsesie a romanilor cu "masinile premium". Poate nici atunci, ptr ca occidentalii au trecut de imaturitatea si infatuarea tipic romaneasca.
Vorba aia: prostul, daca nu-i fudul, parca n-ar fi prost destul.
O electrica ce "se vinde cu cel puţin 35% mai bine decât orice altă maşină electrică germana", nu-i deloc hilar. Sa vinzi cu o diferenta atat de semnificativa intr-un stat nationalist german cu apetenta pentru productia interna, inseamna ca Renault a facut ceva bine.