Constructorii auto trebuie să reduce emisiile de dioxid de carbon de la 130 la 95 de grame pe kilometru începând din 2021, iar pentru îndeplinirea acestui obiectiv Uniunea Europeană a impus anumite praguri anuale.
Fiecare constructor are însă o altă ţintă de atins, care depinde inclusiv de numărul de maşini comercializate, iar cei care vând mai puţin de 300.000 de unităţi anual, respectiv 10.000 de unităţi în cazul producătorilor de nişă, obţin anumite derogări.
În 2015, media emisiilor la nivelul tuturor constructorilor a fost de 119.5 grame, iar producătorii francezi au obţinut cele mai bune performanţe. Astfel, Peugeot a obţinut o medie de 104 grame, în timp ce Citroen şi Renault ocupă următoarele locuri cu o medie de 106 grame. Renault a reuşit o astfel de clasare în special datorită maşinilor electrice, care au construit cu o reducere de 2 grame pe kilometru, chiar dacă mai puţin de 2% din gama de modele este electrificată.
"În medie, aceşti constructori trebuie să reducă emisiile cu mai puţin de 16 grame pe kilometru în următorii 6 ani", menţionează un raport al Agenţiei Europene pentru Energie.Nu toţi producătorii se descurcă însă bine la acest capitol.
Raportul european menţionează că Grupul Fiat-Chrysler, Opel, Ford şi BMW trebuie să reducă mai mult emisiile în următorii ani pentru a respecta normele europene care vor intra în vigoare în 2021.În schimb, Ferrari şi Aston Martin au cel mai mult de recuperat, iar Agenţia Europeană pentru Energie a decis să-i şi amendeze: Ferrari va trebui să plătească 411.000 de euro, în timp ce Aston Martin va scoate din conturile bancare circa 36.000 de euro.
Via Automotive News
in schimb noxele si dieselul ne omoara grav in orice clipa.
E normal.
Daca aveau si ei motorizari de 3-4.000 atunci cu siguranta nu mai erau in top.