FQ 400, cel mai puternic Lancer EVO in productie: 403 CP

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 27.05.2009
Mitsubishi a lansat cea mai puternica versiune a lui Lancer EVO: FQ 400. Acest model va fi disponibil doar in Marea Britanie.

Esential

403 CP dezvolta motorul MIVEC de 2.0 litri al lui Lancer Evolution FQ 400.
3.8 secunde ii sunt necesare lui Mitsubishi Lancer Evolution FQ 400 sa accelereze de la 0 la 100 km/h.

Fanii englezi ai modelului Mitsubishi Lancer se pot bucura de o noua versiune a acestui sedan. Constructorul japonez a lansat Lancer FQ 400, model ce dezvolta 403 CP dintr-un motor supraalimentat de 2.0 litri. Propulsorul MIVEC al lui Lancer FQ 400 dezvolta un cuplu motor maxim de 525 Nm la o turatie de 3.500 rpm.

FQ 400 este cel mai puternic si cel mai rapid Lancer Evolution in productie, acesta fiind capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 3.8 secunde. La fel ca toate versiunile Lancer Evolution, FQ 400 beneficiaza de tractiune integrala S-AWC, asistata de sistemul activ de stabilitate si diferentialul central activ. Modelul este echipat din fabrica cu arcuri Eibach si amortizoare Bilstein, dar si cu un set de jante de 18 inch din aliaj usor.

Desi FQ 400 este cea mai sportiva versiune a lui Lancer Evolution, modelul este echipat cu un sistem de navigatie prin satelit, sistem audio cu o memorie de 30 de gigabytes si conexiune bluetooth pentru telefonul mobil. Interiorul beneficiaza de scaune sport Recaro, iar levierul franei de mana si al schimbatorului de viteze sunt din fibra de carbon.

Designul exterior al lui Lancer FQ 400 aminteste de modelul Lancer EVO VI prin trasaturile sale extrem de agresive.

In Marea Britanie, Mitsubishi Lancer EVO FQ 400 are un pret de pornire de 50.000 de lire sterline, echivalentul a 57.000 euro. Mitsubishi a mai produs o versiune a lui Lancer Evolution ce dezvolta peste 400 CP. Aceasta era Lancer Evo VIII MR FQ 400, si dezvolta 405 CP. Modelul putea accelera de la 0 la 100 km/h in 3.5 secunde, cu 0.1 secunde mai rapid decat Ferrari Enzo.

Via | Newspress

Comentarii (28)

  • adrian
    informatii incomplete
    daca tot dati o stire spuneti si care au fost modificarile suportate de acest model piesa cu piesa
    nu e normal
    2 25
  • Memphis
    mods
    Ce crezi ca puteau sa modifice ? Turbina, evacuarea, ecu, blow-off valve, chestii normale. ce te intereseaza de unde vine puterea atata timp cat o are ? lol
    24 2
  • nemtalau
    eco criza
    bravo lor, s-au "limitat" doar la 403 CP si nu s-au aruncat la peste 1000CP ca alti nesimtiti, asiaticilor si firmelor de motoare chiar le "pasa" de ecologie.

    cei 403CP sint foarte utili pentru a cara curul omului modern fara frica sa moara motorul. in cazul romanilor cred ca mai e necesar un adaos de putere pentru a putea cara cele 500Kg de bagaje.
    9 13
  • marius
    nu inteleg de ce e disponibil doar in Marea Britanie... :| ..care`i faza ? :|
    6 11
  • Lucian
    Utterly Stupid
    100% de acord cu Memphis. Adriane....cred ca nu aveai ce sa intrebi sau sa postezi. Comentariul tau nu are nici un sens si nici nu cred ca ar interesa foarte mult de unde au luat ei atata putere si ce au schimbat. Articolul se cheama "FQ 400, cel mai puternic Lancer EVO din istorie: 403 CP" - e un news. Nu se cheama "Engineering the FQ 400 ". Ma mentin la comentariul meu:
    "Utterly stupid" comentariu Adriane
    9 5
  • Mancatorul de veverite
    Daca au reusit sa scoata 403 cai dintr-un motor de 2 litri, imaginati-va putin ce turbina trebuie sa aiba masina asta. S-ar putea ca unele camioane sa fie invidioase. O sa suga tot felul de veverite si animale de astea mici si jucause in ea :D.
    A si probabil ca o sa trebuiasca facuta revizie la fiecare 2000-3000 de km pentru desfundat turbina :D.
    2 10
  • popicadi
    cel mai puternic?
    ca fan evo nu e nici pe departe cel mai puternic. ar trebui sa va mai documentari. nu vb de cele din ateliere de 800-100cp ci de cele de 420-460 cp tot din marea britanie
    0 8
  • @popicadi
    Vorbim aici de cel mai puternic Lancer EVO de Serie. Modelele modificate de indivizi si diversi tuneri nu se iau in considerare in aceasta comparatie.
    13 2
  • adrian
    pentru Memphis si Lucian
    domnilor Memphis si Lucian stirea aceasta a aparut de ieri pe siteuri de specialitate straine si acolo se prezinta exact ce modificari au fost facute ce si cum adica o stire in adevaratul sens al cuvantului dar voi sunteti "limitati" si vreti doar o stire banala fara prea multe informatii ca sa asimilati mai usor si sa impartasiti cu piretenii vostri ca evolution are o versiune noua de 403cp si nimic mai mult.
    Sunt sigur ca nu stiti nici macar 10% din istoria masini.
    Dar vad ca acest site nu este unul pentru profesionisti ci mai degraba pentru amatori si daca nici cititorii nu au pretentii mai mare ce sa mai zic de cei care editeaza acest site.
    Numai bine
    10 7
  • :)
    Bine acolo Adriane, zi-mi si mie te rog cateva site-uri auto serioase, poate reusesc sa ma documentez de acolo si nu mai intru aici, unde primesc newsletter-uri fara sa ma fii inscris....
    2 5
  • DADADADA
    I LOVE MITSU !
    3 1
  • marius
    site
    ok
    www.worldcarfans.com, http://carscoop.blogspot.com/, http://www.autoblog.com, majoritatea siteurilor sunt in engleza daca nu ai problema cu limba nu ai de ce sa iti faci probleme.
    uita-te repede pana nu e sters comentariu
    6 1
  • GB - Japan, 1-1
    @marius, Cred ca Mitsubishi a dezvoltat acest model in primul rand pentru Japonia. Urmatorul pas logic era sa-l lanseze in UK, pentru ca nu trebuia sa faca nicio modificare, iar in urma unui eventual succes acolo, sa-i dea drumul si in Europa. Oricum, faina treaba, peste 200 de cai/litru la un model de serie... Go Mitsu!
    7 0
  • razvan c.
    yeap
    Mitsubishi rulz,asa ca aceste comentarii sunt de prisos
    4 1
  • Lucian
    Hmmm
    In primul rand eu ma refeream la ce inseamna o stire. Articolul nu este menit sa dea informatii detaliate. Daca cineva este interesat de ceva mai mult, nu il impiedica nimeni sa caute acele informatii. Poate ca ai dreptate si nu stiu istoria masinii, dar sincer nici nu vreau. Poate tu esti mechanic sau ai un hobby referitor la modificarile care se pot face masinii, referitor la detalii, etc., dar asta nu inseamna ca articolul nu isi atinge targetu-ul doar fiindca tu il consideri sa necesita mai multe detalii. Pentru 80% dintre cititori e OK; poate pt. restul de 20% (in care esti inclus si tu) nu e suficient si au nevoie de mai multe detalii. Duceti-va si documentativa daca vreti...nimeni nu va opreste. E ca si cum ai zice ca o stire despre LHC (Large Hadron Collider) nu e buna decat daca iti da si detalii in amanunt despre cum functioneaza..ABSURD!!!!
    6 0
  • andrei
    EVO
    fain, si cu un pret competitiv.
    dar ma intreb cat de fiabil va fi acest motor. oricat de avansata ar fi tehnologia , nu e cam mult 403 cai pentru un motoras de 2.0?
    BV MITSUBISHI
    3 3
  • Stelli
    MR FQ
    Din cate stiu eu variantele MR FQ sunt editii destinate pietelor din asia si din Anglia (la Subaru parca e Type 25). Si la modelul anterior era in 2 variante de putere (daca bine imi amintesc) 350 si 400. A 2-a versiune dezvolta 405 Cp.
    Deci ma gandesc ca modelul acela ramane cel mai puternic nu?
    3 0
  • @Stelli
    ai dreptate, aici spune de 405 CP:

    http://www.seriouswheels.com/cars/top-2005-Mitsubishi-Lancer-Evolution-VIII-FQ-400.htm

    :)
    2 0
  • Speedy
    Dl Sebastian Toma, cel mai rapid evo din istorie este dupa cum spunea si cineva pe aici:

    http://www.rsportscars.com/mitsubishi/2005-mitsubishi-lancer-evolution-viii-mr-fq400/

    EVOLUTION VIII FQ 400
    405 CP
    0-100 km/h 3.5 sec
    1 0
  • Lucian
    Dar acesta despre care vorbesti tu..nu e de serie...este produs in editie limitata deci..din nou...nu se ia in considerare
    1 0
  • Kenzelo
    Cineva conduce dacia... si vine sa isi etaleze cunostintele despre masini puternice care nici macar in tara la noi nu o sa fie, nici gand la el in fata casei :). Mie mi se pare OK stirea.
    2 0
  • @Stelli
    Corect.

    Desi este o editie limitata a lui Lancer Evolution, Evo VII MR FQ 400 este un model de serie.

    Multumesc.
    1 0
  • IMGthis
    mitsu a mai facut asta cu evo cum scrie si mai sus cu evo 8 dar si cu evo 9 le-a dat variante mai puternice, ideea e ca la cele dou evo 8 si 9 au luat acelasi motor, motorul de pe evo 10 este nou facut complet din aluminiu, si au incercat sa scoata ceva cel putin la fel de performant ca vechiul model, cred totusi ca acesta nou este mult mai rapid decat evo 9 ma gandesc ca este mai usor, ca are suspensia setata mai bine... Despre evo 8 fq am citit ca era destul de periculos sa mergi cu el la maxim pentru ca dezvoltasera motorul si trenul de rulare dar nu si caroseria si cei 120 de cai in plus si cuplul mai mare cica se simteau in toate suruburile facea zgomote ciudate de peste tot, si cica consuma enorm ceva gen 25-30 de litri la suta,ma rog nu cred ca te intereseaza consumul la masina asta dar avea rezervorul de 30 de l datorita schimbarilor la suspensie si diferential deci dupa 100 de km vizita la benzinarie, destul de nasol nu?
    0 2
  • pentru andrei
    si eu ma miram
    "EVO

    fain, si cu un pret competitiv.
    dar ma intreb cat de fiabil va fi acest motor. oricat de avansata ar fi tehnologia , nu e cam mult 403 cai pentru un motoras de 2.0?
    BV MITSUBISHI" .......... si eu am miram andrei dar se pare ca nu e ... cum e si Rx-8 ul din motor de 1.3 are nu stiu cati cai exact vreo 260 sau 280 parca ...si avand in vedere ca fara strofocare si un 1.4 are vreo 170 iar un 1.8 poate avea pesste 200...un 2.0 zic eu ca poate avea peste 350 aproape de 403 ... puterile care sunt acum pe motoarele din intreaga lume cu siguranta nu sunt cele care sa foloseasca motorul la capacitate maxima..putand fi mult mai mult urcate ..dar Marketing deh!
    0 3
  • interesant
    A fost un reportaj pe Top gear. Masina a fost testata acolo si concluzia a fost ca e o masina interesanta dar cand a venit vorba de consum au renuntat la ea. Consumul e imens, ca spunea cineva de protectia mediului, nu prea cred ca putem vb de asa ceva.
    1 0
  • ...
    Pacat ca va fi disponibil doar in Marea Britanie
    0 0
  • Bakena
    Evo
    Motor de 2.0L asta este restrictia la rally :|,sper ca pe viitor sa lase regula asta si sa faca un model ceva mai competitiv,defapt este foarte competitiv daca scoate 3.8 sec la 100,nu fac comparatie dar,cred ca masina asta pune in cur(scuzati expresia)multe supercar-uri :) 403 HP e frumos,poate pe viitor o sa vedem 500-600HP daca nu o sa ma tina cont de restrictie :)
    0 0
  • Lancer Evo VIII MR FQ 400 ftw, mult mai frumos viii
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru