Noua generaţie BMW M5 ne-a ţinut de urât vreme de 400 de kilometri. Vă invităm să vedeţi prin lentila aparatului de fotografiat cum a arătat un Bucureşti-Sofia cu o maşină care nu ne-a plictisit o clipă.
Într-o zi toridă de august ne-au fost încredinţate cheile unei maşini albastre. O maşină care nu spune multe la prima vedere, dar care nu se mai poate opri după ce apeşi butonul de contact. BMW M5. Faceţi şi voi cunoştinţă cu el, pentru că nouă ne-a făcut pielea de gaină vreme de 400 de kilometri, pe traseul Bucureşti-Sofia. Am disecat noul M5 în rubrica noastră de test-drive şi am ajuns la concluzia că este ”un lup în blană de oaie”.
Am încercat să rezumăm în fotoreportajul următor cum se simte o maşină cu puterea unui Ferrari 458 Italia, dar cu spaţiu pentru cinci persoane. Ne-am străduit să surprindem emoţia, exaltarea şi uimirea în imagini şi cuvinte. Probabil fără folos, pentru că unele lucruri nu pot fi descrise nicicum. Totuşi, câteva poze sugestive tot am selectat pentru voi în fotoreportajul următor:
Un portbagaj primitor de 520 de litri. Aproape cât herghelia de sub capotă.
Înainte de a pleca la un drum lung, asiguraţi-vă că toţi cei 80 de litri de benzină sunt în rezervor.
Autonomie de 482 de kilometri şi 378 de km până la destinaţie.
Să ne ajungă nouă benzina?
În benzinăria asta părăsită mai lipseau scaieţii din filmele cu cowboy.
Şi pentru că n-am găsit o pălărie de cowboy care să meargă cu decorul am ales o şapcă. Suficient de sugestiv?
Nu-i aşa că pare încruntat?
De aici se auzea mereu câte un ”trosnet”. Să fi fost ceva defect?
O şosea lungă dar deloc plictisitoare când ai 560 de
cai putere gata de galop.
Cât costă kilogramul de pepeni la bulgari? Încap oare 50 de lubeniţe în portbagajul lui M5?
O scurtă pauză foto. Ne mai tragem şi noi sufletul după 40 de kilometri trăiţi la intensitate maximă
Pneuri tinere cu aspect îmbătrânit. După doar două săptămâni de test arată cam aşa.
Lăsăm Giugiu şi căutăm Bulgaria, deşi aici toate drumurile duc la Ruse
Un pod pe care
BMW M5 a strâns din dinţi, cu tot cu setarea confortabilă a suspensiei.
La frontieră, după ce ne-au verificat actele, vameşii au vrut să audă sunetul V8-ului
De la bordul noului BMW M5, decorul începe să se vadă în ceaţă.
Un simplu efect de calculator.
Se numeşte ”Launch Control” şi da, a fost dragoste la prima degustare.
Din orice unghi ai privi, BMW M5 arată la fel de fioros.
Sunt oare suficienţi 98 de kilometri pentru a ne lua adio de la BMW M5?
Tarabele de suveniruri bulgăreşti vând haine de camuflaj şi lopeţi.
Au priză mare la şoferii de TIR.
Şi pentru ca despărţirea să fie mai dulce, am găsit nişte tuneluri impecabile, numai bune pentru cei cu ureche muzicală.
În poza asta nu cred că se observă, dar pielea era de găină. Fundalul sonor a fost de-a dreptul înălţător.
O ultimă sesiune de upload live pe Facebook-ul Automarket. Cei de acasă au vrut cât mai multe detalii.
Elegant. Aşa a pozat M5 la destinaţie.
A fost BMW M5.
masina este impresionanta din orice unghi ... iar in realitate arata si mai bine:)
On topic. Masina este superba si ma bucur ca M5 isi merita in continuare locul in inimile fanilor. Ar fi interesant un comparativ cu E63.
O data la cateva luni apar cativa derbedei logoreici.
Ii mai inchide adminul, ii mai injura lumea si dupa o vreme se satura.
Intrebarea e ce poate face societatea pentru a reduce numarul aparitiilor?
Probabil că goana nebună după metodologiile de perfecţionare a motoarelor a indus neglijarea acestor aspecte, de care eu, unul, ţin cont! Normal, Audi nu mai are în momentul de faţă cu ce să se opună monstrului M5, RS6 fiind ieşit din cursă, dar CTS-V iese învingător la concursul de frumuseţe, atât pe dinafară, cât şi pe dinăuntru…Ba încă şi motorul americancei…
Deci să cumperi sau doar să probezi M5 de amorul puterii brute şi al conduitei sportive…da, de ce nu? Însă pentru impresia artistică de ansamblu…nein, es tut mir leid :)
Ca sa intelegi trebuie sa depasesti pragul ca ai o viata ratata si plina de laturi unde loganu face legea pentru tine!
Cat despre interiorul auster de pe M5, m-am urcat asta iarna intr-un exemplar la reprezentanta de la Braila, si-n poze poate parea asa, dar in realitate nu e chiar cu 5 ani in urma concurentei, este exact ce trebuie, iar pt un interior ceva mai atragator si mai modern exista M6, care chiar daca are la baza tot un interior de seria 5, sunt suficiente diferente pt a fi considerat aproape perfect.
Dupa lectia de gramatica incearca sa te intrebi de ce ti se sterg majoritatea comentariilor. Nu cred ca au cei de la AM ceva cu tine in special... dar vad ca in ultima vreme au ridicat un pic nivelulul minim pentru comentarii .. si asta este, inteligenta ta nu te mai incadreaza in noul barem...
as vrea totusi sa vad implementata treaba aia cu comentarii si aprecieri numai pentru cei logati - ar fi impresionanta o compilatie a ineptiilor scoase de tine.
Exact asa am zis si eu.Barem acum stiu ca nu am vorbit aiurea.In afara de ( x6,x1,5GT,si noul seria 1) in rest toate sunt reusite cat de cat.BMW seria 7 nu prea e reusit,adica e un hibrid.Vrea sa para si limuzina de lux dar si masina sport,e urata mai ales botul din fata.Interioarele ar mai trebui putin upgradate,pt ca seamana mai toate intre ele la fel (seria 5 ,5gt,seria7,x5,x6 au cam acelasi bord) si noile modele ( seria 1,seria3 si seria 6 la fel,acelasi bord ,aceeasi plansa ) .Dar eu zic ca acest M5,merita cat de cat putina atentie,mai ales ca are o istorie in spate.Iar prin ''atentie'' ii sfatuiesc si pe cei de la BMW,sa puna mai mult suflet la construirea propriilor lor motoare pentru ca sunt compromise,si ca o precizare aici fac referire la fiabilitatea acestora (rar intalnita).
Da tu de unde te-ai luat mare destept ???
incearca sa stergi laptele de pe barba ca inca esti mic .
Lasa M5-ul sa-si bata joc cum isi bate joc de VOLVO-ul tau si S-40 S-80 si toate javrele tale .
BMW e BMW e masina care numai un SOFER adevarat poate sa o valoreze in rest micii apreciaza resturile .
Te vad ca te agiti pe meleagurile astea de parca iti da de mancare Lexusul ala si daca nu zici ceva la fiecare vad ca nu te simti bine (prin fiecare intelegem fiecare articol, fiecare user, fiecare comentariu, fiecare molecula de masina nemteasca..).
Te intrebi ce am cu tine ... pai sa vedem ... in primul rand faptul ca esti undeva in partea din "stanga" pe clopotul lui Gauss atunci cand vine vorba de IQ. In al doilea rand am o vaga impresie ca iti pui centura cu mana stanga ... si ar mai fi ( "ar mai FI" nu "ar mai FII", daca STII ce vreau sa spun).
Nu mai comentez asupra limbajului care tradeaza o varsta de licean ce urmeaza sa faca parte din cei "55%".
Referitor la discutia despre fiabilitatea motoarelor ar fi cateva lucruri care as vrea sa vi le pun in vedere, pentru ca observ ca nu li se acorda suficienta atentie cand se trag concluziile.
Masinile se strica. Punct. Masinile se strica din foarte multe motive, incepand de la defecte de fabricatie care conduc la defectiuni in primii km (sau in primele zeci de mii de km) si terminand cu intretinerea defectuoasa a masinii si exploatarea defectuoasa.
Masinile care se strica din cauza defectelor de fabricatie o fac mai des pe la noi decat pe la "ei" - motivul cat se poate de simplu - de la cel mai scump SLS pana la ultima joarsa (nu dau nume ca parca vad ca va jigniti..) la noi se importa masini care nu trec de verificarile de calitate necesare pentru a intra pe alte piete. La afirmatia asta nu au decat sa se sesizeze toti reprezentantii importatorilor din romania... nu au decat sa bage gargara pentru ca realitatea este clara - de la pixuri la masini in romania ajunge marfa care nu se califica pentru a fi vanduta in germania.
Factorul uman - ghiolbanii care baga motorina de tractor in A6 (seria 5 si E nu sunt excluse de aici..), alti ghiolbanei care mai baga si ulei de 12lei litrul in motorul V6 de la taureg, si tot asa ca-i plina romanik de asemenea exemplare.
Un alt fapt interesant, de data asta 100%certificat de cifrele de vanzari : In europa gasim un Lexus pentru fiecare ~100 de Audi+BMW+MB. Cand un brand vinde masini de ordinul zecilor de mii iar ceilalti cu sutele de mii este destul de clar ca cei multi sunt foarte multi iar Lexus este o aparitie "exotica" pe strazile europene.
Avand in vedere cele trei de mai sus as vrea sa va intreb (dan si Samba in primul rand) urmatoarele:
Nu cumva faptul ca vedem la service 100 de BMWuri pentru fiecare Lexus se datoreaza mai mult celor trei factori de mai sus decat lipsei de fiabilitate a celor de la BMW in fata celor de la Lexus ??
Eu am auzit povesti despre masini de milioane de kilometri avand pe capota cam toate brandurile lumii asteia - la fel am auzit povesti de masini cu mari pretentii care au ajuns sa fie trimise inapoi in fabrica din cauza ca "mecanicii" din service de la rromanik nu le dadeau de cap.
Sincer cred ca se exagereaza un pic cu discutia asta pe tema fiabilitatii. Din discutia asta excludem pe Mafia, el nu are cum sa inteleaga argumente logice - vorbesc de ceilalti care isi expun parerile pe aici. Cred ca ar trebui sa fiti mai ponderati cand vine vorba de pareri ce se vor "absolute" (gen "mercedes nu are motoare fiabile pe masinile noi") pentru ca emiterea unei astfel de pareri trebuie sa aiba in spate studii pe milioane de masini nu impresii generate de numarul masinilor ce trec pragul unui service.
Eu am spus ca e normal ca atunci cand sunt mult mai multe pe strazi de la o marca plus o intretinere defectuoasa plus faptul ca nu sunt multe japoneze vechi, diesel in special, sa duca toate astea la o probabilitate mai mare sa vezi mai des in service acele marci si ca modele cu multe sute de mii de km fara probleme vezi la orice marca, deci nu stiu dc m-ai pus langa Samba in privinta explicatiilor.Oricum explicatia ta pt unii este inutila, acum vine Samba si spune ca pe el nu-l intereseaza cate Honde sunt, conteaza ca vede 15 Passat-uri in service si doar o Honda si aia e pe benzina. Oricum f bun comentariul.
@Samba - emrgi la mecanic si afli exact ce spuneam in comentariul de mai sus - apar 100 de masini nemtesti pentru fiecare japoneza. Dar, marele DAR, si pe strada sunt de 100 de ori mai multe masini nemtesti decat japoneze - de unde concluzionam la fel de simplu ca procentele de defectiuni sunt "identice" (vezi articolul despre statistica TUV din germania).
In spatele afirmatiei mele este acea statistica a TUV cu privire la respingerile de la inspectiile periodice. De acolo se poate concluziona ca incidenta defectelor este similara la masini, la toate masinile.
Daca ai informatii care spun ca o japoneza se defecteaza in medie in procent de 2% pentru masini de 3-5ani si ca alea nemtesti au o mesie de 10% pentru aceiasi vechime ... spune-ne si noua unde o putem gasi pentru ca doar "spusa" informatia nu are nici o valoare, trebuie sa mai spuna si altii.
Iar pt mafia si pinguinul de asfalt incins, sau doar pt unul, tot aia e, incearca o ruleta ruseasca pana vei reusi sa castigi, e foarte fiabila metoda.
uite ma gandeam ca ma culc linistit dupa ce citesc un articol automarket, dar acum sunt agitati de maimutariile de mai sus...of...si nici macar un comentariu pertinent despre M5 sau despre "excursia" voastra...
cata frustrare si amaraciune in tara romaneasca...
Va doresc succes la NESFARSIT cu marcile voastre inmormantate spre exemplu japoneze si suedeze ca GIGANTII LUMII VAG GRUP DAIMLER si BMW astia PRODUC MASINI cu M , MARE.
Nici un prezident din Lume nu am vazut sa aiba VOLVO S-80 sau Lexus LS460 sau LS600.
Pe cand Mercedes-Benz S600 a impanzit LUMEA .
Angela Merkel avea pana mai ieri BMW 760Li,.
Si inca vreo cativa presedinti din lume au Audi A8.
Pentru ca masina germana e plina de SIGURANTA si TEHNOLOGIE pe care nici o TOYOTA sau HONDA sau alta javra japoneza nu o va avea.
GRADUL BALISTIC B6/B7 japonezii nu il ajung pe cand NEMTII la MERCEDES-BENZ si BMW e deja prezent de exemplu BMW SECURITY CARS.
dai un 500 000 EURO pe un BMW 760Li cu B6/B7 dar esti in SIGURANTA .
Voi astia de mai sus alde fanii japoniei si suediei sunteti prea mici si va pare ca masinele sunt ca luminitile de pe brad MADE IN CHINA sau JAPONIA ca tot cam pe acolo sunt, inafara de partea electrica sunt in urma Nemtilor la FIZICA MECANICA .
Reusita buna pentru design, prin prezenta unui spoiler frontal agresiv, care presupun ca are si rol functional, pentru racirea discurilor de frana fata... O linie laterala fara complicatii, cu acele ''branhii'' din aripile fata... Un spate robust, cu un spoiler in care si-au facut loc cu un anume impact vizual, tevile de evacuare. Si o aripioara pe plafon, care se potriveste bine caracterului acestei masini.
Jeremy Clarkson, atunci cand a testat un model anterior M5, nu a fost impresionat cand a pornit motorul. Spunea ca seamana la sunet cu un diesel... Apoi relata ca masina trece printr-o metamorfoza uluitoare la atingerea unui singur buton. Devine un M5, cu toate ''simturile'' ascutite.
Cu o putere de talia unui Ferrari sau alte masini mai scumpe, fiind totusi un sedan care ofera mai mult loc si poate, in acest fel, sa impresioneze mai multi ocupanti. Ca putini si-l permit, este o certitudine. Uzura rapida a anvelopelor, uzura generata de ''uzina'' de sub capota si consumul masinii cand este condusa cu adevarat sportiv, sunt date care se refera la un buzunar pe masura.
Insa aceste aspecte sunt nesemnificative, pentru cei care isi permit o astfel de masina. Precum si volanul si cum arata partea lui centrala... nu conteaza, conteaza ca este suficient de gros sa ofere o priza suficient de buna, fiind si imbracat intr-o piele ce pare de calitate, asa cum se poate vedea in fotografiile de la articolul de test drive. Pare, de asemenea, bine proportionat.
Ambele articole de prezentare sunt excelente si cred spusele oamenilor care au testat noul M5, ca nu sunt suficiente cuvinte pentru a descrie adrenalina resimtita intr-o astfel de masina.
Alte comentarii sunt foarte realiste si bine punctate, altele vehemente (in ce priveste viitorul industriei de care vorbim), iar altele (cum a fost apelul la impaciuire cu tente spirituale) doar.... lungi :)
Plus ca e o placere sa constat ca mai exista si oameni care scriu un comentariu cap-coada corect gramatical. Vei vedea ca ignorand hoarda de maimute care s-a aciuat temporar pe aici, ea va pleca mai departe asa cum a venit si site-ul se va curata.
Te voi cauta in continuare pe AM. Si am sa-ti fac o marturisire: eu savurez comentariile tale mai ceva ca pe articolul propriu-zis. O noapte buna!
Am devenit extrem de flexibil, îngăduitor şi pacifist în ultima vreme şi sigur mă voi menţine mereu pe poziţii, dar m-am şucărit teribil…Dau un exemplu, ca să înţelegeţi că nu exagerez: “javre japoneze”! Cine este pârlitul ăsta ca să spurce MUNCA unor oameni, încă greu încercaţi de cataclismul de anul trecut?...Nici eu nu sunt un mare amator de “japoneze”, dar…vouă nu vi se pare o josnicie? Un analfabet care habar n-are să piloteze şi pe care până şi BMW-ul lui drag (firma din Munchen, nu maşina pe care n-o are) l-ar repudia ca pe o tumoră îşi permite să “catalogheze” ca pe maidan nişte coloşi ai industriei auto. Dar deja nu mai zic nimic, n-are rost…Rămâne cum am stabilit! Odihnă plăcută!
Deci a dezaproba este una, a insulta este alta…Exact distanţa de la “spălături” la “javre”.
Nu te lasa de comentat din cauza altora. Din fericire, dar si din pacate, internetul este liber pentru toti si toti au dreptul sa isi exprime parerile. Acum, faptul ca unii recunosc numai dreptul de exprimare, nu si obligatia unei exprimari corecte, cinstite si bazate pe date reale, nu trebuie sa ii conduca pe altii catre resemnare. Daca ai o opinie trebuie sa te tii de ea, oricine ar spune altceva.
Un nene, pe numele lui Isaac Asimov a spus candva "To brighten the light of science anywhere is to brighten the light of science everywhere". Daca opinia ta poate sa "lumineze" o singura minte din multimea cititorilor atunci poti fi sigur ca scopul este atins.
@Automarket - spor la curatenie :)
Dintre marcile europene ai de unde alege si design si putere si economice, tot ce vrei. De ce tot ce e de pe la noi din zona trebuie sa ne puta? Asa e romanu, din pacate, prea fudul ca sa isi vada lungul nasului.
M5 nu că pare, ci chiar este cel mai puternic şi cel mai sportiv sedan din lume, numai că, din păcate, nu-mi sugerează deloc…graţie. Ce are a face aceasta cu “muşchii”? Are! “Ursuleţii” şi “pisicuţele” de odinioară ne împărtăşeau o anume identitate mlădioasă greu de explicat în cuvinte, deşi erau private de performanţele de azi…Hm, îmi vine să râd: efortul continuu al tuturor producătorilor de de a-şi moderniza marfa şi de a ţine pasul cu aspiraţiile clienţilor merită aplaudat, dar atât producătorii, cât şi clienţii, sunt preocupaţi astăzi de orice altceva, numai de calitatea propriilor maşini…nu. De aceea ne sugrumă de plictis atâtea cutii fără suflet din trafic, care este veşnic aglomerat tocmai din cauza abundenţei lor fluvii…