FOTO: Aceasta este Dacia Duster de 850 CP care va urca pe Pikes Peak!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Versiunea de 850 de cai putere pe care Dacia şi Renault o pregătesc pentru urcarea pe vârful Pikes Peak în cadrul uneia dintre cele mai cunoscute curse de viteză în coastă din Statele Unite este gata de start. Maşina urmează să fie pilotată de Jean-Philippe Dayraut (rivalul lui Alain Prost din Trofeul Andros) în competiţia care va avea loc în lune iulie, pilotul francez anunţând că îşi doreşte ca maşina să-l ducă la capătul cursei de 19.99 kilometri în mai puţin de 10 minute.
Anunţul oficial al participării lui Duster la Pikes Peak a fost făcut în iarna acestui an, în timpul penultimei probe din Trofeul Andros, competiţie la care Dacia participă de doi ani şi în care o versiune de competiţie a SUV-ului românesc este pilotată de celebrul pilot francez Alain Prost. Maşina nu are în comun cu Dusterul de stradă decât silueta şi designul, "inima" sa fiind un motor de 3.8 litri V6 biturbo de provenienţă Nissan care dezvoltă 850 de cai putere.
În condiţiile în care masa proprie a maşinii va fi de circa 900 de kilograme, aceasta va avea un raport masă/putere de aproape 1, o valoare de vis pentru orice maşină de competiţie.CE ESTE PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB?
Competiţia cu acest nume se desfăşoară anual pe vârful Pikes Peak din Colorado, SUA. Este vorba de o probă de 19.99 kilometri în care maşinile care iau startul acoperă o diferenţă de nivel de 1439 de metri între start şi sosire, urcând până la înălţimea de 1862 de metri. Traseul are 156 de viraje, vine cu o înclinaţie medie de 7%, iar suprafaşţa de rulare este atât asfalt, cât şi macadam. Pikes Peak este competiţie oficială în calendarul FIA International Events, la startul său aliniindu-se de obicei peste 150 de participanţi din toată lumea.
În 2011, Pikes Peak va avea loc în 26 iunie. Mai multe detalii puteţi găsi pe site-ul oficial al competiţiei.
CARE SUNT ADVERSARII LUI DUSTER?
Dacă Jean-Philippe Dayraut va reuşi să coboare sub bariera de 10 minute la urcarea pe Pikes Peak, acesta va deveni primul pilot care reuşeşte acest lucru în istoria de 95 de ani a competiţiei. La acelaşi rezultat visează însă şi Nobuhiro Tajima, supranumit "Monstrul", cel care deţine recordul absolut pe Pikes Peak (2007 - 10 minute, o secundă şi 401 miimi cu un Suzuki SX4). Pe lângă apariţia interesantă a lui Duster într-o ţară în care Dacia este o marcă exotică, un alt model participant de urmărit este exemplarul Genesis Coupe de serie cu care Rhys Millen va încerca să bată recordul pentru modele de serie.
via | TF1
Din pacate nu o puteti cumpara, este un model de competitie si costa peste 400.000 de dolari.
Oricum "Monstrul" castiga detasat si anul asta. Omul este zeul Pikes Peak. A concurat de multe ori si are o experienta enorma pe acest "circuit"
Dar speram macar la un loc 2.
Deci aveam aşa.
1. Dacia (scrie mare acolo ,cu alb)
2. motor central 850 cp :)
3. slickuri
4. spoilere şi eleroane de 1 m2
Ce vă puteaţi dori mai mult ca imagine de la un model low-cost?
Pentru cei care vor începe din puţul gândirii că nu-i maşina de 16 mii de euro.
Modelul Dacia de mai sus are mai multe în comun cu o maşină decât Red Bull-ul RB7 cu recipientul de aluminiu umplut cu o băutură carbogazoasă cu gust de bomboane.
Dacia, Tot înainte!
my bad
astept cu interes rezultatul.
poza din spate a acestui bolid este bestiala. :D
Mai spun o dată
Eu am zis că e reclamă bună.
Şi am am mai zis că vor fi cârcotaşi, care vor zice că e maşina n-are în comun nimic cu cea de serie, de parcă RB7 ar avea în comun ceva cu cutia aia de suc.
de fapt modificat putin il duce la aproape 700cp din stock-ul de 530cp
dar mod-uri de +800cp sunt obisnuite pt motoarele de gt-r ;)
PS: motorul de gt-r cu "vreo 500 de cai in plus" ar fi depasit veyronul. mare grija la "gafe"
Acrii strugurii.
Nu ai bani de un DUSTER, si acuma zici ca isi iau cocalarii, manelistii.
http://auto-novosti.ru/2009/03/12/na-avtosalone-v-zheneve-prodemonstrirovan-kupe-krossover-dacia-duster.html
Dacia nu este masina,Logan-ul nu este masina,este jucarie,tot bordul este de jucarie,usa ca sa o inchizi la un logan,trebuie sa o trantesti,se aude tabla pe tabla,incearca la alta masina asa ceva ....cea mai low cost masina,cu pret de una normala ... sa dai 12.ooo pe un Logan "low-cost" si sa dai 12.000 pe un Polo sau pe alta masina care nu e low-cost ...nu mi se pare normal
Iar Logan-ul n-a picat niciun test de siguranta. EuroNcap si presa internationala au apreciat ca are un nivel de siguranta DECENT. Mai scoate si tu capul din nisip si nu mai scrie ce ai visat aseara.... Apropo: ce pregatire tehnica ai de esti asa viteaz in afirmatii??
Dupa vocabular eu zic ca esti 0 (zero) barat in domeniu.