Chris Bangle este unul dintre cei mai apreciați designeri auto, iar pe parcursul unei cariere de 17 ani la BMW a fost artizanul modelelor bavareze la de la Seria 1 la X6.
Americanul în vârstă de 60 de ani a părăsit BMW în 2009 pentru a-și fonda propria companie de design, iar în prezent lucrează pentru Samsung, însă nu este mulțumit de direcția în care se îndreaptă designul auto. Aflat în vizită la Salonul Auto de la Frankfurt, Bangle și-a exprimat deschis opinia că noile modele și concepte dezvoltate de BMW nu aduc nimic proaspăt în materie de design.
"Standul BMW este minunat și include multă tehnologie. Dar ca designer sunt obișnuit cu un set de aspecte unice, cu prospețime și schimbări. Asta va suna ca o critică și nu vreau ca astfel de lucruri să fie publicate, dar eu unul nu pot să găsesc nicio idee nouă. Au designeri foarte buni, dar am mai văzut astfel de lucruri și înainte", a declarat el pentru publicația Automotive News.
De altfel, noul concept pentru viitorul BMW X7 a atras numeroase critici în industrie, în special din cauza grilei de mari dimensiuni.
Criticile lui Bangle nu sunt îndreptate însă doar împotriva BMW, ci împotriva întregii industrii auto, ca urmare a designul conservator adoptat de cei mai mulți constructori."Producătorilor le place că devin atât de buni să pună sclipici pe ceva deja cunoscut și să convingă pe toată lumea că este ceva nou. Tinerii designeri nu-și cunosc istoria, pentru că sunt preocupați prea mult doar să învețe instrumentele de lucru", mai spune Bangle.
Via Motor1, Automotive News
Noul serie 5 pur si simplu nu arata a masina de atat de multi bani. la 70k vreau sa arate frumoasa si scumpa, iar serie 5 arata ca un serie 3 mai mare si asta nu atrage de loc.
era Bangle a adus la BMW vanzari record si o revolutie in materie de design.....
seria 7 E65 a fost introdusa in 2001....deci de 17 ani si designul chiar daca nu e pe placul tuturor si acuma intoarce capete pe strada....sunt masive au tehnologie multa....
seria 5 E60 lucrare tot a lui Bangle.....un design si mai ciudat insa a dat rezultate sa vandut cu milioanele.....plus ca M5-ul din aceasta generatie e vazut ca cel mai special M5 din istorie...
seria 6 E63 care la fel a avut un design total schimbat de orice BMW coupe pana la aceea vreme si acuma dupa 12 ani arata ca o masina noua iesita de pe linia de productie....
astea 3 masini in opinia mea dau senzatia de expensive, lux, premium, opulenta....isi meritau bani....
parerea mea e ca noul seria 5 are un design extrem de anost.....pt ani 2005-2007...
Deci Bangle in opinia mea poate fi vazut ca un vizionar....
vanzarile record, in Europa cel putin, in pofida influentei acestuia in toata linia BMW traducandu-se cu un suplimentar 1% castig de piata. Adica ce a facut si Merc si Audi in aceeasi perioada ce nu beneficiasera de designul
Nu stiu daca vanzarile astea record (ca si cifre absolute) pot fi trecute la realizarile lui Bangle sau pur si simplu pentru ca BMW reintrase (ca mai toate marcile de lux) pe o panta ascendenta in preferintele clientilor cu bani.
acuma, personal era asta nemaipomenita nu mi-a placut. Inteleg ca trebuie sa evoluam, preferabil printro "rivolutie" da' nu prin "desenele" a la Chris Bangle.