Jan-Aake Jonsson, fostul şef al mărcii Saab, a fost reţinut, alături de doi foşti directori ai companiei, în vederea cercetării unor acuzaţii de evaziune fiscală.
Esential
40
de ani a lucrat Jan-Aake Jonsson la Saab.
6
ani a petrecut Jan-Aake Jonsson la conducerea mărcii Saab.
Jan-Aake Jonsson, fostul CEO al defunctei mărci Saab, a fost reţinut alături de încă doi foşti directori ai companiei suedeze în vederea cercetării acuzaţiilor de fraudă şi evaziune fiscală. Alături de Jonsson au fost audiaţi Karl-Gustav Lindstroem, CFO-ul mărcii şi Kristina Geers, membru al consiliului general de conducere al mărcii Saab. Potrivit probelor înregistrate la tribunalul din Vaenersborg, procurorul şef al Autorităţii de Infracţiuni Economice din Suedia, Olof Sahlgren, cercetează ”tentativele grave de a complica şi bloca toate controalele financiare din anii 2010 şi 2011”. Perioada menţionată vizează momentul tranzacţiei cu
Spyker şi merge până la anunţul insolvenţei Saab din decembrie 2011.
Fostul CEO al mărcii Saab era apreciat în Suedia pentru eforturile realizate la conducerea mărcii din Trollhattan, în special în perioada de tranziţie dintre 2009 şi achiziţia Spyker. Cariera lui Jonsson la Saab a durat aproape 40 de ani, dintre care şase au fost în funcţia de CEO, fotoliu pe care l-a părăsit în mai 2011, când s-a pensionat. Avocatul său, Helena Wising, a refuzat să facă declaraţii privind acuzaţiile aduse clientului său, spun cei de la AutomotiveNews.
Autorităţile care vizează infracţiunile economice din Suedia sunt concentrate pe momentele care au precedat declararea insolvenţei Saab. Vorbim despre momentul în care Saab a oprit producţia pe fondul lipsei de lichidităţi.
Autorităţile intervievează cei trei inculpaţi în căutarea de informaţii privind metodele contabile utilizate în perioada respectivă, fiind suspectată o tentativă de acoperire a datoriilor şi profiturilor companiei suedeze.
Via AutomotiveNews (înreg.)
In ceea ce-i priveste pe cei trei, acestia au fost eliberati, cercetarile continua... Sunt curios cand si daca se va auzi ceva despre politicienii implicati in afacerea SAAB.
A murit in momentul in care guvernul nu ia mai finatat.
Numele exista inca datorita chinezilor care il folosesc ca o intrare in lumea auto europeana.