Fosta marcă SsangYong renaște modelul Actyon: SUV coupe bazat pe Torres

de Alexandru Monenciu
Marti, 13.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
KG Mobility sau, cu alte cuvinte, fosta marcă SsangYong tocmai a lansat noua generație Actyon în Coreea de Sud. SUV-ul coupe bazat pe Torres va fi disponibil și pe piețele internaționale până la finalul acestui an.

Alături de BMW X6, SsangYong Actyon a fost printre primele SUV-uri cu alură de coupe de pe piață. Între timp, acest segment a "explodat", astfel că acest tip de vehicule a ajuns să fie o normalitate.

Desigur, acum nu mai există SsangYong, având în vedere că marca asiatică și-a schimbat numele în KG Mobility. Dar Actyon nu a dispărut din peisaj ci, mai mult, tocmai a primit o nouă generație pe piața din Coreea de Sud.

Vestea bună este că noul KG Mobility Actyon va fi disponibil și pe piețele internaționale până la finalul anului.

Revenind, noul Actyon este bazat pe arhitectura lui Torres. Are o lungime de 4.740 mm, o lățime de 1.920 mm, o înălțime de 1.680 mm, iar ampatamentul măsoară 2.680 milimetri. Altfel spus, este mai lung și mai lat decât Torres, iar ampatamentul este identic.

Trecând peste plafonul plonjat, care îi și dă această alură de SUV coupe, noul KG Mobility Actyon are o semnătură luminoasă diferită de cea a lui Torres, spoilere revizuite și, indiferent de versiunea aleasă, jantele au diametrul de 20 de inch.

Pentru interior, coreenii au pregătit două display-uri de 12.3 inch, unul pentru instrumentarul de bord digital și unul pentru sistemul multimedia.

Ambele sunt integrate într-un ansamblu curbat.

Tapițeria din piele, cu model de romburi și inserții din microfibră, poate fi comandată în combinațiile de culori negru/roșu sau Camel/bej. Inserțiile pot fi din fibră de carbon sau din lemn de culoare neagră.

Oferta este completată de un sistem de iluminare ambientală, cu 32 de culori, volan teșit în partea inferioară și zonă de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile.

Portbagajul are un volum de încărcare de 668 de litri, sau 1.568 de litri dacă rabatezi bancheta.

Fiind bazat pe Torres, noul Actyon ascunde sub capotă un motor de 1.5 litri turbo, pe benzină, care dezvoltă 163 de cai putere și 280 Nm cuplu. Singura transmisie disponibilă este una automată cu 6 rapoarte, dar tracțiunea poate fi integrală sau doar pe puntea față.

Așa cum spuneam, noua generație Actyon va fi disponibilă și pe piețele internaționale până la finalul acestui an.

via Carscoops

Comentarii (21)

  • Oparere
    Un crossover strâmb, disproporționat, mătăhălos, cu pretenții de a părea ceea ce nu e - SUV coupe. Sport = 0 echivalent cu Dusterul 2 cu 1.3 Tce și 150 CP, utility ca orice alt crossover, iar coupe e mai puțin ca Sandero-ul sau Logan-ul actual daca e suficient plafonul ușor înclinat pentru a cataloga o mașină în categoria coupe.
    17 52
  • Altaparere
    KG e o firma aproape moarte, cu R&D inexistent din cauza insolventelor fara sfarsit.

    Dar e trei clase peste orice gunoi Dacia.
    49 20
  • Lucci Luciano
    Lansez oficial pronuntia romaneasca a noului brand KGM: kilogram motors
    8 12
  • AMețiți
    Căutați pe google,, mașini coupe" poate aflați și voi ce e aia,, coupe".
    9 7
  • @Altaparere: de acord, e muuult peste mizeria care a devenit Dacia. Faptul ca se vand Daciile in europa nu ar trebui sa mire: practic oamenii aia sunt obisnuiti sa ia masini noi si singurul atu al daciilor e ca sunt ieftine. In rest nu au absolut niciun avantaj. Si se vede treaba ca nici europenii ai mai de soi nu prea-si permit toti BMW.

    Nu stiu daca KGM o sa reuseasca sa se reabiliteze, adica daca vor avea destui bani sa se tina pe linia de plutire. Dar ce pot spune e ca am fost la test drive cu Musso si masina e bestiala. Costa 30k pret final. Au retea de dealeri si service si tot ce trebuie si mi se pare ca dau 10 ani garantie. Concluzia e ca nimeni n-ar trebui sa mai ia Duster. Dar na, oamenii sunt cu ochelari de cal...
    29 13
  • Banditos
    "Musso (...) masina e bestiala.....Concluzia e ca nimeni n-ar trebui sa mai ia Duster."

    probabil ca e una dintre cele mai imbecile afirmatii pe care mi-a fost dat sa le citesc in ultima vreme :)))
    16 32
  • Seriff
    @PMC, am observat in afara, daca te uiti in orice curte unde e o Dacie e si un Mercedes sau Bmw, de obicei vreun Suv.
    Majoritatea iau Dacia pentru oras, Lidl, piata.
    De obicei asa le si vezi, prin oras, rar pe autostrada.
    28 5
  • @PMC
    Nu stiu unde ai gasit Musso la 30K, ca eu am fost la un dealer in Bucuresti unde un Torres bine echipat sare bine de 30 K - ajunge chiar la 35 K si nu dau nici un bonus/reducere. Sa nu mai zic de faptul ca angajatii stiau mai putine despre masinile lor decat stiam eu. Prin analogie e posibil ca si in service sa fie la fel.
    Pe de alta parte ai dreptate, in masinile lor simti un aer de aproape premium fata de multi alti producatori europeni si sa nu uitam ca au fost si sunt producatori exclusiv de SUV uri asa ca istoria lor ii califica in ceea ce priveste priceperea la astfel de masini.
    Dar revenind la subiect, cred ca acest Actyon trebuia sa aibe un motor mai mare si mai potent. Nu o sa stea prea bine nici la consum. A se vedea proprietarii de Korando/Torres cu astfel de motoare ( ei spun despre consumul mare.)
    Altfel, o masina chiar frumoasa.
    13 28
  • @M pe site-ul lor, aici e pretul: https://www.ssangyong.ro/modele/showroom/

    @Seriff: asa este, multi le iau pentru ca sa aiba o masina de care nu-ti pasa, o trantesti si o zgarii si o abuzezi cum vrei. E ieftina. Asta e singurul lor atu de fapt, si in ultima vreme au fost destul de cretini sa le scumpeasca pana cand si-au anulat acel mare avantaj incontestabil de pana acum. Acum exista o perioada de inertie dupa care lumea in Vest o sa se prinda ca nu mai merita Dacia.

    @Banditos: lasa ca spui tu numai chestii inteligente, asa ca tine. Nu e cazul sa citesti imbecilitatile mele. Ramai in cretinismele tale. Multe bucurii si fericiri iti doresc! :))
    28 8
  • Banditos
    Capacitatea ta de a intelege nevoile celorlalti este bine cunoscuta. La fel capacitatea de a intelege domeniul. Sa spui ca Musso e genul de model care poate inlocui, majoritar, modelul Duster nu e doar o afirmatie imbecila, dar este rodul unei minti cel putin incetosate de prejudecati proprii unui individ care se considera mai presus de majoritate.

    Fiind un spatiu public este imposibil sa trec peste imbecilitatile tale, nenumarate in ultima vreme, pe care le-am evitat cu greu dar necesar asa cum, orice om normal la cap, evita un rht in drum. Problema e ca ma mai impiedic si e dificil sa nu comentez.
    8 31
  • @PMC
    Totusi ar fi bine sa vizualizezi lista de preturi. Nu te opri la foto cu...de la....
    7 20
  • Mâine poimâine ne trezim cu gogomănii ridicate la rang de axiome debitate de frustrați debili. Concluziile sulfuroase emanate, cu funcție valorizantă sub nivelul genunchiului de broască, le dau aripi întocmai ca băutura aia energizantă. Numai că aripile lor sunt de muscă. Verde!
    7 28
  • Mie imi place cum arata interior exterior. Problema, cred eu, este doar motorul. Prea mic si cu consum declarat la Torres de 9. Real.... auch
    6 0
  • Banditos: imbecilitatile mele sunt crampeie de geniu fata de cretinismul tau debordant.

    Da, Musso poate inlocui Duster foarte bine daca iti iei SUV pentru offroad. E buna si pt mers la munca la o adica. Debitezi cretinism in forma pura fara s-o fi condus. Eu am condus-o si macar vorbesc in cunostinta de cauza.

    Si 100% sunt infinit mai priceput la domeniul asta decat tine. Cam tot ce am spus si spun eu se adevereste si se poate verifica in practica. Zi de zi, tot timpul. Incepand cu "electrificarea" si terminand cu modelele pe care le consider cele mai bune idei de achizitie, din nou, motivate toate acele alegeri. ;) Sunt curios ce anume din ce spui tu se verifica macar asa, 10% :))

    @ds: se vede ca te chinui tare cu formularile alea. :)) Nu te mai fortza. Intelegem ce vrei sa spui chiar daca vorbesti in modul tau obisnuit de bodega de stadion sau de autogara. E ok. E loc pentru fiecare :))))
    20 10
  • Mda.. mi-a fost sters raspunsul la cele 2 creaturi care ma injura in gura mare, incapabile sa citeasca cateva randuri simple si sa priceapa ceva. N-are rost sa mai scriu o data, probabil ca voi fi raportat din nou de cei 2 bipezi dar ideea pe scurt e asa: da, e mai scump cu ceva Musso, dar e incomparabil o alegere mai buna decat Duster, chiar daca e o masina mai mare si aparent are altfel de aplicatii. Nu conteaza, intre cele 2 clar mai bine alegi Ssang Yong. E parerea mea si ar trebui sa fie respectata, fara sa fiu facut in toate felurile de 2 cretini cu prea mult timp liber la dispozitie. :)
    18 6
  • @16.48

    Confunzi părerele cu recomandările. Părerile, atât timp cât sunt pertinente și nu depășesc bunul simt, sunt bine venite. Partea proastă este că ai sărit parleazul și faci recomandări fără să te recomande ceva în afară de tupeu și cunoștiinte tehnice tip spoială luată de pe tik tok și facebook. Vezi-ți lungul nasului și, mai ales, spală-te la gură. Dacă înțelegei ce vreau să zic. Nu întind pelteaua cu cei ca ține și nici nu ne tragem de brăcinari. Vrei să fii respectat, respectă!
    8 21
  • @17:24 Clarkson, tu esti? :)) Mvaaai, de la inaltimea vastelor cunostinte de termodinamica si management strategic in industria auto te-ai indurat sa-mi acorzi atentie, vizionarule si strategule care esti tu strateg! :)) Auzi la el. confund recomandarile cu parerile. N-ai gandit-o mult pe asta, este? :) Ti-am zis sa nu te mai fortezi ca nu prea-ti iese cu formulari mai lungi decat Ana are mere :)))
    17 8
  • Trilulilu
    Ar arăta excelent fără pseudo mânerele alea pe capotă
    1 0
  • Banditos
    Melanjul de linii, decupaje, umbre, reflexii, accesorii e destul de reusit. Putin incarcata dar arata bine. Altceva decat la europene si mai bine decat orice alta chinezarie. Interiorul pare bine facut (dar au redus butoanele fizice, meteahna de care europenii au reusit sa scape dupa atatea critici). Ramane problema motorizarii. Se pare ca orice constructor are de suferit daca oferta sa in materie de motorizare e limitata drastic. Si mai ales unica si subdimensionata, in acest caz. In schimb e mare ca o zi de post. Carui segment i se adreseaza modelul asta? Cat de mare e acest segment? Cred ca se marjeaza pe un pret oarecum accesibil pentru ce ofera dar imi este neclar publicul tinta.
    0 20
  • Ascultati la suflatoarea de la 9:00. Ganditi-va cum isi umfla el narile si asa incruntat incepe doct cu de-alea cu "melanjul de decupaje si de accesorii (???) :))) Babaete... te chinuie rau autoritatea, cunostintele? Simti ca nu-ti mai incapi in personalitatea uriasa? Simti nevoia sa impartasesti din tezaurul de informatii inmagazinate in ani de cercetare si reflexie? Simti cum lumea intreaga are nevoie de tine? Te simti impovarat de responsabilitate?

    Aaaahahahaha :)))))
    2 0
  • Nu arata tocmai rau, cel putin din punctul meu de vedere. Dar, oameni buni, motorul ala de 1.5 e de vise rele. E mic, evident, trebuie turat ca sa miste caroseria, si, evident, consuma de rupe. Sa nu aiba astia nimic de pus in loc sau o baterie buna ca sa sustina? E dubios tare de tot. Toata lumea hibridizeaza, unii electrifica tot ce se poate sau nu se poate, iar astia raman la un 1.5 de 163 caluti care obosesc pe caroseria asta? E de noaptea mintii! Si, va rog, evitati comparatia cu Dacia. In asta ai alte materiale, mult mai bune, alte transmisii, mai bune si mult mai multa tehnologie. Dacia e inca la plastice tari si ergonomie de anii 1990. Atat! Sub logica de a pune motoare mai bune, lasa in urma tot, confort, ergonomie, dotari de bun simt, antifonare, tratament al caroseriei etc. Dacia o iei daca stai la sat sau pentru dus la supermarket si cam atat. In concediu si pe distante mari o eviti.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru