Evoluția permanentă a tehnologiilor este tot mai vizibilă pe mașinile actuale, iar din ce în ce mai mulți producători se pregătesc să se aventureze pe tărâmul mașinilor autonome, care devin adevărate “computere pe roți”.
Acest “spectacol” nu aduce niciun beneficiu pentru cumpărători, este de părere Albert Biermann, directorul diviziei de dezvoltare de înaltă performanță de la Hyundai și fost șef al diviziei M de la BMW.
“Brandurile de lux ca BMW și Mercedes au devenit obsedate de tehnologie și cheltuie prea mult timp și bani ca să dezvolte lucruri ce nu furnizează prea multă valoare. Este vorba doar despre marketing, în primul rând. Este un show pentru media. Dar câți clienți cumpără această tehnologie mai târziu?” a spus Biermann.
El crede că tehnologiile precum camerele care sesizează imperfecțiunile drumului și apoi reglează suspensiile sunt stupide. Fostul șef de la BMW M mai susține că reducerea nivelului de tehnologie îmbunătățește fiabilitatea mașinilor pe termen lung.
Via Carscoops
ar putea fi o noua proba olimpica...
PS scuze pentru termeni, dar exact asta face "domnu'" asta
Ca sa poata vinde ceva asta a fost mereu placa celor din vanzari. Io-te bah full opsan fara pele, nu ca la VW etc unde platesti fiecare buton.
Probabil neamtul era pe pastile intre doua koreence la incalzire cand a dat declaratia. Scrisa tot de coreeni, bineinteles.
Cand mi-am comandat masina, acum 8 ani mai exact, ma gandeam daca merita sau nu sa dau 500 euro pentru senzori detectare obstacol in unghiul mort. De asemenea, pentru inca 2mii si ceva de euro, imi dadeau un system multimedia cu TV si nu's ce camera cu senzor care, daca iti facea gagica un BJ si tu nu erai atent la traffic sau daca adormeai la volan, nu te lasa sa intri in masina din fata.Sau-daca nu intalneai un obstacol pe autostrada- puteai sa dormi de la Bucuresti la Pitesti:)). Din pacate pentru vanzator, sexul in traffic mi se pare overrated si cum masina nu avea alarma sa ma trezeasca la Pitesti am renuntat la ambele gadget-uri. Am scutit cam 3000 euro, dar mi-am propus sa fac analiza necesitatii lor.
Ei bine, in afara de 1-2 radare pe an (desi ar fi eficienta dpdv financiar, refuz sa -mi iau statie sa ma conversez cu "colegu' "), am avut 3 incidente minore in traffic in ultimii 8 ani,2 datorate aglomeratiei si lipsei locurilor de parcare din Bucuresti si al 3lea unui Verstapen de Teleorman pe un van Renault, care a facut dreapta fara sa se uite ca pe acolo eram si eu, astfel ca mi-a agatat bara din spate (ca sa intelgeti ca nu eram in unghiul mort, doar ce plecasem de la amandoi de la semafor, unde eram pe nada din dreapta in fata lui).
Ca atare , in 8 ani si peste 200 mii km, nu am adormit la volan, nu am lovit pe nimeni in spate, nu am dat peste cineva care se afla in unghiul mort, nu am schimbat banda incostient, nu am luat reni sau caprioare pe capota samd. Iar pentru navigatie folosesc GPSul de pe telefon, singura investitie fiind un device de 10 euro pentru a fixa aparatul pe bord.Ecran de 5,5", update'uri cand apar fara sa ma duc la reprezentanta sa platesc "resoftari" sau cum se mai numesc la ei.
Concluzia mea este ca daca va considerati un sofer decent si nu considerati ca valoarea personala va este data de gadget'urile pe care le are masina, singurele optiuni pentru care trebuie sa platiti sunt cele de care chiar aveti nevoie zi de zi: un system audio de buna calitate mai degraba decat blind spot detection, niste scaune commode cu incalzire si ventilatie daca se poate, mai degraba decat senzori de depasire a benzii sau system multimedia cu TV, deschidere automata a portbagajului, senzori presiune pneuri. Nu va zgarciti la lumini daca circulati noaptea, o lumina buna este mai importanta decat masajul in scaune!
De aceea consider ca omul asta, indifferent de ce a facut sau unde lucreaza, chiar are dreptate! Suntem bombardati de marketingul agresiv al producatorilor auto si dam banii pe fel de fel de prostii care nu ne vor folosi niciodata.
Si mai este un aspect specific Romaniei: majoritatea celor care isi permit un autoturism premium cu toate optiunile tehnologice sunt oameni trecuti de 40 de ani, multi cu o intelegere a tehnologiei ramasa la nivelul telecolorului. Personal cunosc vreo 2 care au vnit sa ma roage sa le arat cum folosesc pilotul automat adaptiv sau scaunele cu masaj. Am citit, le-am aratat, au tinut minte 5 minute si au uitat ! Dar au masini care te scarpina pe spate!:))))
Iar faptul ca a lucrat la bmw nu are nici o importanta; o groaza de oameni lucreaza la diferite corporatii si nu sunt de acord cu politica lor pana intr-o zi cand spun:STOP!
Deci e foarte posibil sa plece si de la hyundai mai ales ca si astia , la un moment dat, vor face exact ce face acum mercedes, bmw etc
Nimic nou sub soare!
si cand te gandesti ca majoritatea optionalelor vor deveni dotari standard in cativa ani
ca idee, va mai aduceti aminte? "Cutiile automate sunt doar pentru femei ori nepriceputi"
Sii...performantele personale nu pot fi generalizate, un moment de neatentie si ti se duce pe apa sambetei recordul de "n-am atins pe nimeni in viata mea" Plus ca un copil iti poate apare, la un moment dat, pur si simplu in fata si in ciuda tuturor simturilor naturale din dotare aflate la maximum de eficienta poti trece peste el.
dar asta nu insemna ca n-ai dreptate in unele aspecte
@zic si eu...ma bucur ca nu ai avut probleme majore la volan si iti doresc sa nu ai nici de acum inainte dar daca tie nu iti folosesc acele sisteme de asistenta, nu inseamna ca nu sunt folositoare si ca nu ajuta pe multi altii care poate petrec mai mult timp la volan si poate sunt mai obositi sau mai neatenti. Nu vreau sa zic ca s-ar substitui atentiei si vigilentei umane dar sunt in multe cazuri de un real ajutor. As enumera doar vreo doua care pe mine personal ma ajuta si m-au ajutat foarte mult: collision prevention assist si blind spot assist.
Bună gluma, dar stilul e complet diferit de cel al lui Inexorabil. După Introducerea (irelevantă, dealtcel) lungă, tipul pare... avocat:)
Da, nu zic că nu se aruncă bani aiurea pe te miri ce briz-brizuri. Dar nici tu nu crezi că domnu' Beraru s-a mutat de la o firmă la alta fiindcă avea mustrări de conștiință. Come on, man!