Fost oficial Opel: "GM este de vină pentru declinul mărcii"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Hans Wilhelm Gaeb, fostul Preşedinte al Consiliului de Administraţie Opel, susţine că a prevăzut problemele mărcii din Ruesselsheim înainte de preluarea General Motors. Gaeb susţine că a anticipat potenţialele problemele pe care le-ar putea întâmpina pe fondul noii politici adoptate de proprietarii americani ai mărcii, care au avut o atitudine pe care el o considera delăsătoare faţă de viitoarele modele Opel, scrisorile secrete fiind publicate ulterior de nemţii de la Der Spiegel. Hans Gaeb le-a scris o scrisoare colegilor săi pe 2 decembrie 1997, în care le spunea că Opel nu va reuşi să detroneze Volkswagen dacă se va axa pe reducerea preţurilor. "Dacă o marcă se bazează exclusiv pe războiul preţurilor, aceasta va fi printre perdanţi", spunea Gaeb în scrisoarea adresată colegilor săi.
O altă problemă a mărcii Opel era dezvoltarea platformelor în Statele Unite ale Americii, unele fiind neconforme cu normele europene, element care a ridicat semnificativ costurile de dezvoltare ale unor modele.
Împărţirea platformelor era o strategie cheie pentru cei de la General Motors la acea vreme, constructorul american folosind aceeaşi platformă tehnică pentru mai multe modele, diferenţele dintre acestea fiind insignifiante în unele cazuri. Analiştii din industrie susţin că această strategie le-a provocat probleme celor de la General Motors, care au fost nevoiţi să renunţe la mai multe mărci din portofoliu.Hans Wilhelm Gaeb nu şi-a avertizat în van colegii, acesta având în spate experienţa lansării lui Opel Sintra. Acesta era construit pe o platformă GM modificată şi avea un interior cu finisaje sub nivelul celor cu care Opel îşi obişnuise clienţii. Pe lângă asta, Opel Sintra a obţinut doar 2.5 stele la testele EuroNCAP. Ulterior, modelul a fost retras de pe piaţă, pe fondul unei popularităţi scăzute. În semn de protest, Hans Wilhelm Gaeb a demisionat din funcţie în 1998.
Via | Automobil-Produktion.de
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Opel in Romania
-
Opel Adam (2013-prezent) Preţ: 12.140 - 16.220 €
-
Opel Adam Rocks Preţ: 14.270 - 17.940 €
-
Opel Astra Preţ: 15.010 - 23.400 €
-
Opel Astra OPC (2012-prezent) Preţ: 28.110 €
-
Opel Astra Sports Tourer Preţ: 15.820 - 24.770 €
-
Opel Cascada (2013-prezent) Preţ: 21.750 - 29.865 €
-
Opel Corsa Preţ: 16.410 - 19.410 €
-
Opel Corsa (2014-prezent) Preţ: 11.110 - 18.540 €
-
Opel Corsa (3 usi) Preţ: 11.110 - 18.810 €
-
Opel Corsa Van Preţ: 12.010 - 12.210 €
-
Opel Crossland X Preţ: 13.350 - 20.700 €
-
Opel Grandland X Preţ: n/a - 33.300 €
-
Opel GTC Astra (2011-prezent) Preţ: n/a - 26.955 €
-
Opel Insignia Preţ: 20.400 - 35.400 €
-
Opel Insignia Country Tourer Preţ: 24.500 - 37.430 €
-
Opel Insignia Sports Tourer Preţ: 21.500 - 36.500 €
-
Opel Meriva facelift (2014) Preţ: 13.910 - 20.530 €
-
Opel Mokka X Preţ: 15.690 - 27.355 €
-
Opel Movano (2010-prezent) Preţ: 24.915 €
-
Opel Movano Combi (2010-prezent) Preţ: 28.525 €
-
Opel Vivaro Preţ: 20.955 €
-
Opel Zafira facelift Preţ: 20.720 - 27.680 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
A cam fost o firma capusa multe deceni dar .....
In principiu cele 2 divizii au fost separate ulterior GM-mama a inceput sa-si bage si nasul in politica GM-Opel incercand sa faca din Opel o masina mai americana (si mai ieftina in acelasi timp) ceea ce a dus la problemele descrise de Hans Wilhelm Gaeb.
Pe langa toate astea, in urma crizei GM-mama a supt multi bani de la GM (Opel) afectand oarecum strategia pe Europa.
Parca aceasi greseala a facut-o si Renault, reduceri si rabat de calitate iar acum cauta sa se ,,reinventeze,,
GM Europa exista doar cu numele. De la inceput GM(america) a dat directive si a decis ce trebuie facut si ce nu in Europa.
Normal,nemtii dau vina pe americani,nu recunosc ca si ei au fost incompetenti si nu si-au facut treaba cum trebuie.
Personal,sunt sictirit de nemtii astia increzuti.
Ai dreptate pana la punctul in care crezi ca Opel va deveni premium, crezi ca va baga si mai multi bani GM in conditiile in care nu prea vor mai produce prin Germania viitoarele modele? Eu nu cred, plus ca nici macar la nivel de zvon nu apare nicaieri ca vor fi anumite modele premium la Opel.
Opel a fost mai intotdeauna un amalgam GM cu o caroserie europeana si motoare japoneze de multe ori.
Acestea au fost numai contributia GM.