Cu ocazia etapei de la Monaco, Formula E a prezentat oficial noul monopost Gen3 Evo. Noua mașină de concurs va fi folosită de către toate echipele de Formula E începând din sezonul 2025. Față de actualul monopost Gen3, noul Gen3 Evo va putea fi recunoscut după o aripă față cu un design nou și după un nas mai ascuțit față de monopostul din prezent.
Cele mai mari noutăți aduse de Gen3 Evo sunt de natură tehnică. Astfel, viitorul monopost de Formula E primește, pentru prima dată, tracțiune integrală, mulțumită unui motor de 68 de cai putere care va antrena roțile din față. Majoritatea puterii va fi transmisă în continuare de către motorul electric de 476 de cai putere care antrenează roțile din spate.
În schimb, tracțiunea integrală nu va fi permanentă. Motorul electric din față va funcționa doar în sesiunile de calificare și doar în anumite condiții în timpul cursei. Tracțiunea integrală va fi activă doar la startul cursei și atunci când piloții activează modul Attack, care oferă un plus de putere pentru o perioadă limitată de timp.
Datorită acestor modificări, monopostul Gen3 Evo va putea accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 1.86 de secunde.
Asta face ca viitorul monopost de Formula E să fie mai rapid cu 30% față de un monopost de Formula 1 până la 100 de km/h și cu 36% mai rapid decât actualul Gen3. Mai mult, viteza maximă a noului Gen3 Evo este de 322 de km/h, iar anvelopele Hankook vor oferi o aderență îmbunătățită cu 10% și conțin materiale reciclabile și prietenoase cu mediul în proporție de 35%.Noul monopost Gen3 Evo va debuta competițional începând cu următorul sezon de Formula E.
via Formula E
Daca nici pana acum nu a reusit sa ma atraga cursa masinilor de tuns iarba, cu siguranta nici pe viitor nu voi fi interesat.
Si de ce nu folosesc circuite de curse disponibile, doar curse pe circuite provizorii in orase? Ce gluma de competitie.
(n.r. astazi)
Newey a fost rugat să se concentreze pe proiectul de hypercar RB17, dar nu își dorește acest lucru, deoarece pasiunea lui este încă de Formula 1.
Se pare că geniul britanic a căzut de acord cu echipa sa actuală cu privire la rezilierea contractului, ceea ce înseamnă că i se va permite să plece mai devreme și, astfel, să înceapă să lucreze mai devreme pentru un nou angajator.
Se spune că britanicul este în negocieri cu Ferrari, dar Aston Martin încearcă să-l recruteze pe ultima turnanta pe designerul de top.