Ford vrea sa transforme Volvo in adversarul VW

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 14.08.2008
Ford a renuntat la ideea de vinde Volvo, considerand ca o schimbare a strategiei de piata este mai oportuna.

Desi presa internationala continua sa sustina ca Ford isi doresta sa scape de Volvo in viitorul apropiat, surse interne ale grupului american, citate de publicatia auto britanica Autocar, anunta faptul ca strategia legata de marca suedeza nu are legatura cu o eventuala vanzare.

Astfel, Ford considera ca o abordare diferita a strategiei de brand Volvo ar putea urca vanzarile de la 420.000 la 600.000 de unitati pe an. Printre nemultumirile Grupului fata de managementul companiei suedez se numara faptul ca lipsa unei strategii clare legate de produsele Volvo a facut ca vanzarile multora dintre modele sa scada ingrijorator.

In aceste conditii, Grupul-mama sustine ca strategia Volvo ar trebui sa se concentreze mai putin pe concurenta cu marcile premium germane, cum sunt BMW sau Audi, si sa scada pretentiile pentru a se bate de la egal la egal cu Volkswagen, de exemplu. Evident, acest lucru ar implica automat o scadere a calitatii si preturilor. In plus, Ford nu aduce in discutie o eventuala canibalizare a produselor in cadrul Grupului, Ford fiind recunoscut de foarte mult timp, mai ales in Europa, ca unul dintre principalii rivali ai celor de la Volkswagen.

Mai mult decat atat, Ford anunta ca viitoarele produse Volvo vor fi dezvoltate printr-o relatie mult mai stransa intre inginerii celor doua marci, considerand ca dezvoltarea independenta a crossover-ului XC60 a intarziat mult lansarea acestuia. Sefii Volvo si-au sustinut punctul de vedere in momentul lansarii proiectului, considerand ca nu au nevoie de sprijin si know-how din partea Land Rover, de exemplu, care la acea ora se afla in grupul Ford si dispunea de intreaga tehnologie necesara pentru dezvoltarea unui astfel de model.

Un alt punct care a generat nemultumiri in randul diriguitorilor Ford este faptul ca, desi Volvo este centrul dezvoltarii tehnologiei hibride a Grupului, marca nu a reusit inca sa se impuna pe piata ca un promotor al acesteia.

via | Autocar

Taguri: Ford, VW, Volkswagen, Volvo

Comentarii (2)

  • george
    ASTIA DE LA FORD DAU IN GROPI SARACII...
    Cat de penibili pot fi astia de la Ford...Volvo are acum probleme de supravietuire dar ei se gandesc (e un fel de a spune, ca dupa ceea ce debiteaza ei acolo cu certitudine poti spune ca nu gandesc) sa-l faca pe Volvo sa-i "ia fata" lu` VW...In primul rand, Volvo ar trebui sa se bata cu Audi fiindca teoretic sunt pe aceeasi treapta iar in al doilea rand ar trebui sa-l lase pe Ford Europe sa se puna cu VW...

    Pana la urma o sa-l praduiasca si pe Volvo pe doi bani la vreo mare firma chinezeasca sau indiana de nasturi si fermoare...Daca se gandesc ei sa vanda Mazda, care le aduce cateva sute de milioane de dolari pe an, ce sanse de pastrare are Volvo care le produce pagube de sute de milioane de dolari pe an?!?!?!
    0 0
  • cozappz
    Volvo este Volvo
    Si trebuie sa ramana Volvo: siguranta, calitate, confort si tehnica (in aceasta ordine). @George, corect numai cu audi are sanse de la egal la egal, restul sunt mai sus sau prea jos.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru