În viitorul apropiat, Ford se va retrage din segmentul mașinilor de dimensiuni mici și compacte, odată cu sfârșitul producției lui Fiesta în 2023, respectiv a lui Focus în 2025. Astfel, marca americană dorește să se reorienteze și să vândă numai crossovere, SUV-uri și vehicule utilitare odată cu retragerea celor două modele menționate anterior.
Cu aceasta, Ford promite să devină mai americană pentru clienții Bătrânului Continent, așa cum a spus-o chiar Christian Weingartner, șeful departamentului de marketing al filialei Ford Germania. Într-o declarație oferită pentru publicația Automobilwoche, Weingartner a precizat că: „Viitoarele noastre modele sunt mai americane.”
El a mai adăugat și faptul că, începând cu 2030, Ford va deveni o marcă exclusiv electrică pe continentul nostru. Pentru a facilita tranziția către viitoarele modele cu energie alternativă, Ford va avea în gamă doar modele electrice și hibride PHEV din 2026.
Odată cu acest anunț, Ford introduce și un slogan nou pentru piețele de pe continentul nostru.
Astfel, noul slogan al Ovalului Albastru este „Adventurous Spirit”, adică spirit de aventură. Potrivit Ford, noul mesaj de marketing scoate în evidență valorile americane ale libertății, aventurii și ale ieșirilor în aer liber.Inclusiv noile modele vor primi etichete de marketing noi. De exemplu, Mustang Mach-E va fi vândut cu eticheta „Wild Performance”, Puma va avea eticheta „Urban Escape”, iar modelele Explorer și Ranger vor avea trecute sub ele mesajele „Active Adventure”, respectiv „Ultimate Outdoor.”
Ford va lansa 3 modele electrice noi până în 2024. Unul dintre acestea va fi o versiune electrică a lui Puma. Celelalte două modele cu zero emisii vor fi un crossover de dimensiuni medii, respectiv un crossover sport. Așa cum spuneam, Ford va deveni marcă electrică din 2030.
Au scos modelele care le-au adus volume de vanzari, adica Fiesta, Focus si Mondeo, soarta Mitsubishi scrie pe ei.