Ford vrea să aducă tehnologia supercarurilor în lumea modelelor de volum. Constructorul american vrea să ofere în serie elemente de caroserie din fibră de carbon. Problema întâmpinată de majoritatea constructorilor care au avut o asemenea iniţiativă a fost legată de costuri, fibra de carbon fiind un material care necesită timp suplimentar pentru producţie. Tocmai de aceea, componentele din fibră de carbon sunt rareori întâlnite pe modelele de serie, chiar dacă vorbim despre mărci premium, pe când mărcile de volum nu au la dispoziţie asemenea elemente. Ford a prezentat un prototip al lui Focus echipat cu o capotă din fibră de carbon, care prezintă o parte din posibilităţile explorate de constructorul american.
Capota din fibră de carbon care echipează prototipul din imagini este cu peste 50% mai uşoară decât o capotă standard. În plus, cei de la Ford spun că piesa are un timp de producţie relativ scurt, ceea ce i-ar permite utilizarea în linii de producţie convenţionale. Prezentarea acestui prototip a avut loc la Dusseldorf, în cadrul unui eveniment concentrat pe materiale compozite.
Ford face parte din proiectul de cercetare Hightech.NRW, la care lucrează specialişti de la Universitatea de Inginerie Auto din Aachen, specialişti de la Henkel şi de la alte companii, precum Evonik, IKV, Toho Tenax şi Composite Impulse. Proiectul Hightech.NRW este derulat din 2010 şi va continua până în septembrie 2013 şi tinteşte dezvoltarea metodelor economice de a produce în serie componente din fibră de carbon. Încă de la început, participanţii la acest proiect vor să realizeze componente de caroserie din fibră de carbon întărită cu plastic, elemente menite să fie utilizate apoi de constructorii de automobile.Via Carscoop
Comentarii (0)