În cursul săptămânii trecute, Automarket a luat parte la un eveniment misterios, găzduit de Ford la Koln. Am văzut acolo noua echipare ST pentru modelul Fiesta, dar și alte două modele despre care nu vă putem spune, momentan, nimic. A patra surpriză a fost noul Ford Ka+, pe care americanii l-au dat publicității abia azi.
Chiar dacă Fiesta este cel mai popular model din segmentul B în ultimii ani, Ford vrea mai mult. Americanii țintesc zona inferioară a clasei mici, acolo unde activează mașini accesibile cum sunt Dacia Sandero sau Kia Rio. După cum ați intuit, produsul nu este 100% european. American nici nu poate fi vorba.
Ford Ka+ hatchback și sedan
Modelul Ka+ face de mai multă vreme carieră în India, sub numele de Figo, și se vinde și în America de Sud. Pentru a evita discuții despre calitatea producției și calitățile mașinii, Ka+ a fost intens revizuit înainte de a ajunge pe piața din Europa. Știm cu toții ce nivel de calitate au mașinile construite în India, iar Ford nu vrea să mai treacă prin furcile caudine așa cum s-a întâmplat cu Ecosport, care a avut nevoie de un facelift pentru a fi adoptat de publicul din Europa.
Ford Ka+ va fi disponibil în două variante de caroserie: hatchback și sedan. Noi ne familiarizăm astăzi cu hatchback-ul, însă în viitor vom face cunoștință și cu sedanul, mai ales că el va ținti zona noastră, adică Europa de Est plus Turcia.
Două motoare pe benzină
Noul Ka+ este oferit alături de un motor aspirat de 1.2 litri, cu două niveluri de putere: 70 de cai și 105 Nm sau 85 de cai și 112 Nm. Acesta din urmă este oferit și într-o versiune Eco, gata să emită doar 110 g/km și să consume 4.8 litri/100 de kilometri. La capitolul performanțe, această unitate promite o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 13.3 secunde și o viteză maximă de 169 km/h. Toate motorizările vin cu o transmisie manuală cu cinci trepte și respectă normele de poluare Euro 6.Pentru a-i asigura pe clienții europeni că noul Ka+ păstrează măcar puțin din ADN-ul Ford atunci când vine vorba de ținută de drum, americanii au rigidizat caroseria cu 47%, față de omologul din India. Direcția, arcurile, barele de torsiune, suporții pentru motor și amortizoarele au fost înlocuite. Au păstrat însă frânele pe tambur pe axa spate. Chiar și așa, fără șofer, Ka+ cântărește doar 1009 kilograme, fiind cea mai ușoară propunere din segment.
Cel mai mare spațiu pe locurile din spate, portbagaj mai mic decât Sandero
Cu o lungime mai mică de patru metri, Ford Ka+ promite cel mai mare spațiu din segment pe locurile din spate, la nivelul picioarelor. De asemenea, spațiul la nivelul capului este și el unul dintre cele mai mari din segment. Din păcate, compromisurile apar la nivelul portbagajului, acolo unde Ka+ și cei 270 de litri ai săi nu se pot compara cu cei 320 de litri ai lui Dacia Sandero.
Dirk Bormann, inginer șef al mașinilor de segment B, ne-a declarat în cadru evenimentului de la Koln că diferența dintre cele două mașini o va face publicul. Cei care își doresc mai mult spațiu pe bancheta din spate vor alege Ka+, iar cei care vor portbagaj mai mare se vor orienta către Sandero. Tot el a declarat că nu există planuri de a produce la Craiova noul Ka+.
Modelul recuperează când vine vorba de spații de depozitare, 21 la număr, foarte bine gândite și extrem de generoase, chiar și la nivelul portierelor, acolo unde încape o sticlă de un litru.
Ford insistă asupra calității procesului de fabricație, însă materialele folosite în nteriorul lui Ka+ dau senzația de austeritate. La fel cum se întâmplă și în cazul lui Sandero. Ford oferă însă asigurări că noul Ka+ beneficiază de o calitate a construcției superioară modelului românesc.Listă lungă de dotări
Ford se laudă și cu o listă lungă de dotări standard: geamuri electrice față, oglinzi electrice, închidere centralizată, șase airbaguri, ESP, asistent la pornirea dn rampă, limitator de viteză, senzori de monitorizare a presiunii, sistem audio cu patru incinte și chiar aer condționat manual. Clienții vor putea opta și pentru oglinzi retractabile automat, climatizare automată, senzori de parcare, scaune față încălzite, pilot automat, volan îmbrăcat în piele, sistem Ford SYNC cu AppLink și comenzi vocale, precum și Ford MyKey, adică tehnologia care permite limitarea anumitor funcții (viteza de deplasare, volumul sistmului audio) atunci când împrumutați mașina unui șofer fără experiență.Noul Ford Ka+ este deja disponibil în Germania, cu un preț de 9990 de euro. Comenzile au fost deschise, urmând ca primele livrări să se facă în toamna acestui an. Pentru piața din România trebuie să mai așteptăm, însă este aproape imposibil ca noul Ford Ka+ să se apropie de prețul de pornire de 7000 de euro al lui Dacia Sandero.
insa din pct de vedere al dotarilor, al pretului masina e o oferta interesanta. prefer fiesta insa
Diferenta de pret insa va face sa nu aiba vanzari prea mari in cazul persoanelor fizice, mai ales ca in Romania Logan-ul e preferat in detrimentul Sandero-ului pe motiv de portbagaj. Cand ai doar o singura masina nu ai ce face cu ~320 l...decat daca esti single sau maxim un cuplu tanar.
Poate fi insa o masina pentru flote. Sa nu uitam ca firmele sunt clientii cei mai importanti de pe piata auto.
@Sergiu De pe autocar uk:
Ford claims class-leading front head room and rear leg room, aided by the fact that the Ka+ is 42mm higher than the Fiesta, sits on the same 2489mm wheelbase (because it uses Ford’s global small car platform) and, at 3929mm overall, is only 20mm shorter.
E clasa mica (B-subcompacta) deci, nu mini (A) precum Ka-ul original.
Presa auto face aceeasi greseala, si asta fiindca informatiile sunt translatate de multe ori. E ca si cum ai zice ca VW UP! cu 5 usi este subcompact , iar UP! cu 3 usi este mini. Ka-ul original de care spui tu este cu 3 usi , pe cand KA+ are 5 usi , asadar tot mini. Vine cu doua tipuri de caroserii
Chiar dacă cele două modele au relativ același nume, particula "+" ar trebui să-ți spună niște lucruri legate de dimensiuni. Nu, Ka+ nu e același lucru cu actualul Ka la nivel de clasă. Este altă platformă, altă abordare, alt model. Iar "presa auto" nu face aceeași greșeală, nu încerci tu îndeajuns de mult să înțelegi segmentarea și poziționarea :)
Cheers.
PS; In plus de asta chiar la voi pe website Ka+ este pozitionat la categoria mini.
http://www.automarket.ro/masini-noi/ford/
Personal nu am sa mai fac greseala asta si le recomand si celorlalti aceeasi abordare. Poate dispare iar 2-3 saptamani de aici (ca ultima data).
Tu conștientizezi că te contrazici cu mine pe un subiect în care argumentul tău este "sugerează" și în care aduci în discuție un sedan care nu se vinde în Europa, da? :)
Și da, pe Automarket este la mini. E zona superioară A - zona inferioară B, nu există limite clare între segmente. Dar cum Ford nu are nimic în zona mini la această oră, am preferat să-l trecem acolo. În rest, dotările, abordarea și poziționarea îl recomandă ca un model construit pentru a lua din felia lui Sandero.
Fir întins.
As mai avea de precizat ceva: comparatia Ford KA+ vs Dacia Sandero, e o comparatie specific mere vs pere. Un model creat special pentru segmentul mini, este programat de catre constructor pt dominarea segmentului mini. Acum ca Sandero low-cost de segment subcompact este comparabil cu dotarile, siguranta si abordarea tehnica unui model de clasa mini de la marci de volum, in acest caz rolul primordial in joaca politica Dacia, aceea de a oferii modele inferioare clasei B de volum din care face parte : Polo, Fiesta, Fabia, pentru a semnala ambitia din zona low-cost, dar care ca perceptie il face comparabil cu modele de clasa mini de la marci de volum . Atentie, doar PERCEPTIA , dar asta nu inseamna ca-l si INCADREAZA acolo. Cand zic perceptie ma refer la materiale inferioare zonei B de volum, materiale care le regasim si la zona B low-cost.
Probabil ca tinuta de drum va fi OK, la fel si calitatea fabricatiei, dar nu-l vad bine pe piatza europeana, la fel cum a fost cazul fostului Ka... fara plus :-) - semi-esec comercial din motive ESTETICE-n primul rind, fiindca "fratele de platforma" Fiat 500 e inca-n top.
"Prima data ai recomandat cu mana pe inima ca Ford Ka+ este un moder pur sange B". Imi poti indica, te rog, unde am scris asa ceva?
@Sergiu_Andrei
După cum am zis și mai sus, fir întins.
P.S. Faceți cu schimbul la computer? :)
PS: Te asigur ca nu am nici o legatura cu @WJH_10ne, se poate observa acest lucru prin identificarea IP-ului . O zi frumoasa !
Păi am o întrebare: de unde știi tu ce IP are @WJH? :)
Și atunci, dacă nu știi, cum ești atât de sigur că prin IP se vede clar că sunteți diferiți? :)
Ce vrea Sergiu sa demonstreze prin parlamentarile lui cu Mircea?
Sergiu se scuza, insa cine o face, se acuza, dupa cum zice frantuzul.
Nu o sa o lungesc ''off topic'' . Ca o incheiere, doar domnul Mircea Mester poate ''vizualiza'' cine posteaza comentarii cu mai multe conturi prin acelasi IP , atunci clar este una si aceeasi persoana nici eu nu contest acest lucru. Faptul ca eu am o poza cu Mercedes la avatar ca si @WJH nu inseamna ca suntem aceeasi persoana. Am mai spus, cred ca deosebirea fiecarui user care posteaza se poate observa dupa IP . Si nu , nu are nimeni 2 IP-uri, nu poti vorbi in numele tuturor, sunt persoane care nu au neaparat un telefon inteligent, sau sunt altele care au telefon inteligent dar cu cartela fara internet. Acesta nu este un contra-argument cu care sa scoti ochii altora ca sunt unul si acelasi. Atat am avut de spus pe aceasta tema. Orice comentariu pe aceasta tema il consider ''off topic'' si nu am de gand sa mai raspund. Multumesc !
Offtopic.
Sergiule, stii bine ca poti face rost de cate ip-uri vrei de pe site-uri specializate :DDD
Plus ca daca stergi istoricul si dai refresh ppoti sa votezi iar
off topic:acum ip-urile sunt dinamice(cel putin in cazul isp-ului meu), tot ce trebuie facut pentru obtinere altui IP este deconectarea si reconectarea retelei; cele statice trebuie platite(taxa lunara - eu nu am ca nu am server de CS :))
fir intins,spor maxim ce se mai ureaza pe aici :D
si din nou comentariile au deviat de la auto la "personal" si alte cele. intrebarea mea este, daca pana si tu , mircea, iti dai seama si iti pui intrebarea daca doua nickuri diferite ar putea fi unul si acelasi utilizator, de ce nu faci ceva in privinta asta? ceea ce e drept, discutia asta a avut un caracter domol si civilizat azi, dar stii bine cum au fost unele din trecut.
poate nu ar trebui totusi sa postesc asta......dar prietenul meu imaginar ma convinge ca ar fi bine
ma mai gandesc