Ford vrea o felie din clienții Dacia: noul Ka+ vine tocmai din India să se bată cu Dacia Sandero

de Bogdan Mirică
Miercuri, 08.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford râvnește la succesul Dacia în segmentul mic și lansează modelul Ka+ pe piața din Europa. Mașina este produsă în India, dar a fost intens revizuită pentru a se ridica la exigențele clienților europeni.

În cursul săptămânii trecute, Automarket a luat parte la un eveniment misterios, găzduit de Ford la Koln. Am văzut acolo noua echipare ST pentru modelul Fiesta, dar și alte două modele despre care nu vă putem spune, momentan, nimic. A patra surpriză a fost noul Ford Ka+, pe care americanii l-au dat publicității abia azi.

Chiar dacă Fiesta este cel mai popular model din segmentul B în ultimii ani, Ford vrea mai mult. Americanii țintesc zona inferioară a clasei mici, acolo unde activează mașini accesibile cum sunt Dacia Sandero sau Kia Rio. După cum ați intuit, produsul nu este 100% european. American nici nu poate fi vorba.

Ford Ka+ hatchback și sedan

Modelul Ka+ face de mai multă vreme carieră în India, sub numele de Figo, și se vinde și în America de Sud. Pentru a evita discuții despre calitatea producției și calitățile mașinii, Ka+ a fost intens revizuit înainte de a ajunge pe piața din Europa. Știm cu toții ce nivel de calitate au mașinile construite în India, iar Ford nu vrea să mai treacă prin furcile caudine așa cum s-a întâmplat cu Ecosport, care a avut nevoie de un facelift pentru a fi adoptat de publicul din Europa.

Ford Ka+ va fi disponibil în două variante de caroserie: hatchback și sedan. Noi ne familiarizăm astăzi cu hatchback-ul, însă în viitor vom face cunoștință și cu sedanul, mai ales că el va ținti zona noastră, adică Europa de Est plus Turcia.

Două motoare pe benzină

Esential 70 de cai putere oferă cel mai modest motor instalat pe Ka+.
85 de cai putere oferă cel mai puternic motor instalat pe Ka+.
4.8 litri la 100 de km consumă cel mai economic motor de pe Ka+.
1009 kilograme cântărește Ford Ka+ fără șofer.
21 de spații de depozitare se găsesc în interiorul lui Ka+.
Noul Ka+ este oferit alături de un motor aspirat de 1.2 litri, cu două niveluri de putere: 70 de cai și 105 Nm sau 85 de cai și 112 Nm.
Acesta din urmă este oferit și într-o versiune Eco, gata să emită doar 110 g/km și să consume 4.8 litri/100 de kilometri. La capitolul performanțe, această unitate promite o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 13.3 secunde și o viteză maximă de 169 km/h. Toate motorizările vin cu o transmisie manuală cu cinci trepte și respectă normele de poluare Euro 6.

Pentru a-i asigura pe clienții europeni că noul Ka+ păstrează măcar puțin din ADN-ul Ford atunci când vine vorba de ținută de drum, americanii au rigidizat caroseria cu 47%, față de omologul din India. Direcția, arcurile, barele de torsiune, suporții pentru motor și amortizoarele au fost înlocuite. Au păstrat însă frânele pe tambur pe axa spate. Chiar și așa, fără șofer, Ka+ cântărește doar 1009 kilograme, fiind cea mai ușoară propunere din segment.

Cel mai mare spațiu pe locurile din spate, portbagaj mai mic decât Sandero

Cu o lungime mai mică de patru metri, Ford Ka+ promite cel mai mare spațiu din segment pe locurile din spate, la nivelul picioarelor. De asemenea, spațiul la nivelul capului este și el unul dintre cele mai mari din segment. Din păcate, compromisurile apar la nivelul portbagajului, acolo unde Ka+ și cei 270 de litri ai săi nu se pot compara cu cei 320 de litri ai lui Dacia Sandero.

Dirk Bormann, inginer șef al mașinilor de segment B, ne-a declarat în cadru evenimentului de la Koln că diferența dintre cele două mașini o va face publicul. Cei care își doresc mai mult spațiu pe bancheta din spate vor alege Ka+, iar cei care vor portbagaj mai mare se vor orienta către Sandero. Tot el a declarat că nu există planuri de a produce la Craiova noul Ka+.

Modelul recuperează când vine vorba de spații de depozitare, 21 la număr, foarte bine gândite și extrem de generoase, chiar și la nivelul portierelor, acolo unde încape o sticlă de un litru.

Ford insistă asupra calității procesului de fabricație, însă materialele folosite în nteriorul lui Ka+ dau senzația de austeritate. La fel cum se întâmplă și în cazul lui Sandero. Ford oferă însă asigurări că noul Ka+ beneficiază de o calitate a construcției superioară modelului românesc.

Listă lungă de dotări

NU există planuri pentru a produce noul Ford Ka+ la uzina de la Craiova. Pentru ea avem deja planuri mari cu Ecosport.

Dirk Bormann
inginer șef mașini de segment B
Ford se laudă și cu o listă lungă de dotări standard: geamuri electrice față, oglinzi electrice, închidere centralizată, șase airbaguri, ESP, asistent la pornirea dn rampă, limitator de viteză, senzori de monitorizare a presiunii, sistem audio cu patru incinte și chiar aer condționat manual. Clienții vor putea opta și pentru oglinzi retractabile automat, climatizare automată, senzori de parcare, scaune față încălzite, pilot automat, volan îmbrăcat în piele, sistem Ford SYNC cu AppLink și comenzi vocale, precum și Ford MyKey, adică tehnologia care permite limitarea anumitor funcții (viteza de deplasare, volumul sistmului audio) atunci când împrumutați mașina unui șofer fără experiență.

Noul Ford Ka+ este deja disponibil în Germania, cu un preț de 9990 de euro. Comenzile au fost deschise, urmând ca primele livrări să se facă în toamna acestui an. Pentru piața din România trebuie să mai așteptăm, însă este aproape imposibil ca noul Ford Ka+ să se apropie de prețul de pornire de 7000 de euro al lui Dacia Sandero.

Comentarii (37)

  • someone
    ford isi promoveaza tehnologia ecoboost, are motoare pentru toate clasele, dar pe acest model prefera un motor depasit moral si tehnologic. interesanta alegere, cand ma gandesc ca 1.0 ecoboost de 100 cai si cel fara turbo de 80-85 ar fi fost o alegere mai buna pt europa.
    insa din pct de vedere al dotarilor, al pretului masina e o oferta interesanta. prefer fiesta insa
    15 3
  • pret de plecare pentru piata din Romania de la 9900 Euro TVA inclus.
    10 2
  • Ford Ka+ este derivat din modelul de clasa MINI Ka . De unde pana unde este un model subcompact ? Dacia Sandero este o subcompacta low-cost nu de clasa MINI ( low-cost ) .
    20 17
  • Ca dotari pare peste Sandero oricum. Doar daca te uiti la volanul multifunctional iti dai seama ca are un avans de o generatie, daca nu chiar doua in fata oricarui model Dacia.

    Diferenta de pret insa va face sa nu aiba vanzari prea mari in cazul persoanelor fizice, mai ales ca in Romania Logan-ul e preferat in detrimentul Sandero-ului pe motiv de portbagaj. Cand ai doar o singura masina nu ai ce face cu ~320 l...decat daca esti single sau maxim un cuplu tanar.

    Poate fi insa o masina pentru flote. Sa nu uitam ca firmele sunt clientii cei mai importanti de pe piata auto.

    @Sergiu De pe autocar uk:

    Ford claims class-leading front head room and rear leg room, aided by the fact that the Ka+ is 42mm higher than the Fiesta, sits on the same 2489mm wheelbase (because it uses Ford’s global small car platform) and, at 3929mm overall, is only 20mm shorter.

    E clasa mica (B-subcompacta) deci, nu mini (A) precum Ka-ul original.
    12 13
  • bolovan
    Andy hai sa te contrazic...modelul echivalent sandero (aka cu limitator de viteza, ogliniz electrice etc)...costa 9400 euro. Cu atat mai mult cu cat are si 5 cp in plus. Deci practic nu vine cu nimic decat faptul ca nu-i dacia. Astao sa prinda in RO...probabil pe dincolo nu (unde-i si principala piata pt dacia).
    8 6
  • @Andy


    Presa auto face aceeasi greseala, si asta fiindca informatiile sunt translatate de multe ori. E ca si cum ai zice ca VW UP! cu 5 usi este subcompact , iar UP! cu 3 usi este mini. Ka-ul original de care spui tu este cu 3 usi , pe cand KA+ are 5 usi , asadar tot mini. Vine cu doua tipuri de caroserii
    15 19
  • citizen
    Imi place cum arata din fata, spatele e simplist si anost. Ca masina de oras e foarte buna, da cine isi permite o a doua masina de oras noua la cca. 10000 euro?
    3 0
  • mircea
    @Sergiu.Andrei
    Chiar dacă cele două modele au relativ același nume, particula "+" ar trebui să-ți spună niște lucruri legate de dimensiuni. Nu, Ka+ nu e același lucru cu actualul Ka la nivel de clasă. Este altă platformă, altă abordare, alt model. Iar "presa auto" nu face aceeași greșeală, nu încerci tu îndeajuns de mult să înțelegi segmentarea și poziționarea :)
    Cheers.
    17 14
  • La exterior arata decent,la interior insa este cu mult peste ce gasim in sandero. La partea dinamica modelul ford va fi cu siguranta superior.
    9 3
  • Salut mircea ! Particula ''+'' sugereaza faptul ca masina asta vine cu o caroserie in 5 usi , in loc de 3 usi precum un Ka obisnuit. De astfel exista si o versiune sedan mini, care nu are nici o legatura cu un Kia Rio sedan ca proportii sau dimensiuni. Ford Ka+ ofera aceleasi dimensiuni precum Kia Picanto de clasa mini . O zi buna !
    14 22
  • @mircea

    PS; In plus de asta chiar la voi pe website Ka+ este pozitionat la categoria mini.

    http://www.automarket.ro/masini-noi/ford/
    14 18
  • Nu va mai obositi sa-i raspundeti lui Madalescu aka Sergiu.Andrei. Omul traieste in lumea lui si nu accepta contraziceri pentru ca are mereu dreptate.

    Personal nu am sa mai fac greseala asta si le recomand si celorlalti aceeasi abordare. Poate dispare iar 2-3 saptamani de aici (ca ultima data).
    16 14
  • mircea
    @Sergiu.Andrei
    Tu conștientizezi că te contrazici cu mine pe un subiect în care argumentul tău este "sugerează" și în care aduci în discuție un sedan care nu se vinde în Europa, da? :)

    Și da, pe Automarket este la mini. E zona superioară A - zona inferioară B, nu există limite clare între segmente. Dar cum Ford nu are nimic în zona mini la această oră, am preferat să-l trecem acolo. În rest, dotările, abordarea și poziționarea îl recomandă ca un model construit pentru a lua din felia lui Sandero.

    Fir întins.
    20 11
  • Pana una alta ai decis sa-mi dai dreptate si sa afirmi ca Ford Ka+ este in segmentul mini asa cum apare si pe site-ul Automarket, respectiv cum am afirmat si eu ulterior, adica cum era si corect. Ce inseamna pentru a lua ''felia'' lui Sandero ? Sandero ofera o abordare low-cost, iar Ka+ ofera gena unei marci de volum superioare calitativ zonei low-cost. E ca si cum ai spune ca noul E class este un ''full-size'' de zona inferioara ca doar dotarile, abordarea si respectiv pozitionarea il recomanda ca un model construit pt a fura felia unui Seria 7 sau A8. Ma bucur totusi ca am lamurit. Succes mai departe in activitate ;)
    12 21
  • Intotdeauna am fost fanul modelului Ka, ramanand oarecum placut surprins atunci cand vedeam modelul pe strada. Acum Ka+ vine sa sustina inclusiv argumentul de ''familie'' sau oarecum 2 persoane +un copil . Ka+ la fel cum a precizat si userul @Sergiu, este un model de clasa mini nicidecum un model rival cu modele B gen : Sandero, Polo, Fabia, asta ar insemna sa canibalizeze Fiesta. @mircea s-a contrazis singur in schimbul de dialoguri cu @sergiu. Prima data ai recomandat cu mana pe inima ca Ford Ka+ este un moder pur sange B, apoi ai venit sa spui ca este unul inferior B sau superior A ( adica ai intors foaia in favoarea ta mai pe romaneste ). Singurul concurent pt Ford Ka+ ramane Opel Karl si Hyundai I10 cu fratele grupului Picanto. In nici un comunicat oficial Ford nu spune ca ar arunca acest model in lupta directa cu Sandero, poate ca o alternativa mai mica la Sandero. Ford Ka+ este la fel precum Opel Karl , o masina de clasa mini.
    10 22
  • @WJH_10ne .multumesc pt gandurile bune !

    As mai avea de precizat ceva: comparatia Ford KA+ vs Dacia Sandero, e o comparatie specific mere vs pere. Un model creat special pentru segmentul mini, este programat de catre constructor pt dominarea segmentului mini. Acum ca Sandero low-cost de segment subcompact este comparabil cu dotarile, siguranta si abordarea tehnica unui model de clasa mini de la marci de volum, in acest caz rolul primordial in joaca politica Dacia, aceea de a oferii modele inferioare clasei B de volum din care face parte : Polo, Fiesta, Fabia, pentru a semnala ambitia din zona low-cost, dar care ca perceptie il face comparabil cu modele de clasa mini de la marci de volum . Atentie, doar PERCEPTIA , dar asta nu inseamna ca-l si INCADREAZA acolo. Cand zic perceptie ma refer la materiale inferioare zonei B de volum, materiale care le regasim si la zona B low-cost.
    12 19
  • Uratzica foc, in ciuda presupuselor optimizari post-indiene - doar parerea mea subiectiva, normal, da' si cu elemente obiective - v. de ex. rotitzele debile gen rulmenti, ca si la alte modele "globale" gen EcoSport sau chiar Fiesta (n.b.: nu-i vorba doar de dimensiunea jantelor, care se mai pot inlocui, ci de micimea pasajelor rotilor.)

    Probabil ca tinuta de drum va fi OK, la fel si calitatea fabricatiei, dar nu-l vad bine pe piatza europeana, la fel cum a fost cazul fostului Ka... fara plus :-) - semi-esec comercial din motive ESTETICE-n primul rind, fiindca "fratele de platforma" Fiat 500 e inca-n top.
    10 3
  • mircea
    @WJH
    "Prima data ai recomandat cu mana pe inima ca Ford Ka+ este un moder pur sange B". Imi poti indica, te rog, unde am scris asa ceva?

    @Sergiu_Andrei
    După cum am zis și mai sus, fir întins.

    P.S. Faceți cu schimbul la computer? :)
    18 11
  • adrian_r5
    "Tot el a declarat că nu există planuri de a produce la Craiova noul Ka+." - amin !
    1 12
  • @mircea. Fir intins.


    PS: Te asigur ca nu am nici o legatura cu @WJH_10ne, se poate observa acest lucru prin identificarea IP-ului . O zi frumoasa !
    10 20
  • @toata lumea
    Vanzarile Ka in ziua de astazi sunt foarte mici din cauza primei generatii care are probleme grave din punctul de vedere al coroziuni si cum bataia devine acerba la toate clasele nu va mai dati cu parerea asa ca va plictisiti in casa, prima generatie a fost buna din multe puncte de vedere dar problema cu rugina iau facut pe multi sa se indeparteze de acest model! Cat despre dotari nu cred ca or sa puna dotari high end pe entry level si da apare in oferta, dar acum sincer cata lume o sa isi cumpere o astfel de masina cu toate dotarile!
    2 0
  • mircea
    @Sergiu
    Păi am o întrebare: de unde știi tu ce IP are @WJH? :)
    15 8
  • Toate astea sunt un cost suplimentar de bani. Nu toti isi permit costurile atator device-uri , nu eu. Nu-i nebun nimeni sa plateasca atatea abonamente doar pt a posta comentarii. Tine de logica pana la urma, doar suntem oameni maturi nu copii. O zii frumoasa !
    11 14
  • Eu nu am de unde sa stiu. Nu sunt moderator. Asta incercam sa-i transmit utilizatorului .
    10 17
  • mircea
    @Sergiu_Andrei
    Și atunci, dacă nu știi, cum ești atât de sigur că prin IP se vede clar că sunteți diferiți? :)
    11 10
  • Eu nu ma prea pricep la informatica, ci doar la masini. Nu sunt nici moderator si nici administrator, de astfel ii stimezi pe cei care sunt si ne ofera noua posibilitatea de a citii stiri auto. Te consider unul dintre ei. Orice persoana conectata la internet are un IP , adica o ''adresa''. Ca moderator zic ca e usor sa te ghidezi dupa acest aspect. Fiecare utilizator care posteaza are un IP al lui diferit de restul .
    12 15
  • Ip sau Ipeu
    In ziua de azi oricine are cel putin doua ip-uri: calculatorul de acasa si mobilul. Eventual si al treilea, la serviciu, daca lucreaza.

    Ce vrea Sergiu sa demonstreze prin parlamentarile lui cu Mircea?

    Sergiu se scuza, insa cine o face, se acuza, dupa cum zice frantuzul.
    6 17
  • Categoric nu este nimeni nebun să intre de pe multe ip uri, cu multe conturi, nimeni în afară de Sergiu, care este fan Mercedes, la fel ca WJH, dar care nu se poate abține să critice "marsadas ", printre altele. Probabil că sunt simple coincidente, omul stă mai mult la ședințe cu antreprenorii, nu are timp de postat sub multe denumiri.
    21 9
  • @dan_grc and @Ip sau Ipeu

    Nu o sa o lungesc ''off topic'' . Ca o incheiere, doar domnul Mircea Mester poate ''vizualiza'' cine posteaza comentarii cu mai multe conturi prin acelasi IP , atunci clar este una si aceeasi persoana nici eu nu contest acest lucru. Faptul ca eu am o poza cu Mercedes la avatar ca si @WJH nu inseamna ca suntem aceeasi persoana. Am mai spus, cred ca deosebirea fiecarui user care posteaza se poate observa dupa IP . Si nu , nu are nimeni 2 IP-uri, nu poti vorbi in numele tuturor, sunt persoane care nu au neaparat un telefon inteligent, sau sunt altele care au telefon inteligent dar cu cartela fara internet. Acesta nu este un contra-argument cu care sa scoti ochii altora ca sunt unul si acelasi. Atat am avut de spus pe aceasta tema. Orice comentariu pe aceasta tema il consider ''off topic'' si nu am de gand sa mai raspund. Multumesc !
    11 19
  • E momentul să renunți și la acest cont, găsește altceva, problema este că se micșorează baza de denumiri, n-au mai rămas prea multe, deci mare atenție!
    19 9
  • Nu mai faceti polemica fara rost. Este clar ca apartine clasei A deci clasa mini. Restul sunt parari fara argumente solide. Chiar si cei din presa auto pot avea erori
    0 0
  • Pacat ca nu au pus si motorul de 1.0 turbo ecoboost :((

    Offtopic.
    Sergiule, stii bine ca poti face rost de cate ip-uri vrei de pe site-uri specializate :DDD
    Plus ca daca stergi istoricul si dai refresh ppoti sa votezi iar
    3 0
  • Dotari? Ergonomie?
    La ce pozitionare au, parca vad ca mufele AUX si usb se vor infunda cu praf si resturi de mancare si scrum... o alta observatie: astia n-au auzit de indicator pt temperatura lichidului de racire. Bine ca ai oglinzi rabatabile automat. Clar nu puteai trai fara astea la o masina micuta de buget...
    1 0
  • carcotasu
    on topic: masina e ok, pretul e ok e foarte probabil sa o vedem si la noi oricand ar ajunge

    off topic:acum ip-urile sunt dinamice(cel putin in cazul isp-ului meu), tot ce trebuie facut pentru obtinere altui IP este deconectarea si reconectarea retelei; cele statice trebuie platite(taxa lunara - eu nu am ca nu am server de CS :))

    fir intins,spor maxim ce se mai ureaza pe aici :D
    3 0
  • someone
    @ mircea
    si din nou comentariile au deviat de la auto la "personal" si alte cele. intrebarea mea este, daca pana si tu , mircea, iti dai seama si iti pui intrebarea daca doua nickuri diferite ar putea fi unul si acelasi utilizator, de ce nu faci ceva in privinta asta? ceea ce e drept, discutia asta a avut un caracter domol si civilizat azi, dar stii bine cum au fost unele din trecut.
    poate nu ar trebui totusi sa postesc asta......dar prietenul meu imaginar ma convinge ca ar fi bine
    ma mai gandesc
    5 2
  • Ip sau Ipeu
    Bai Sergiule, tu, mare antreprenor, n-ai telefon inteligent? Hai sa fim seriosi. Si aprozaristul are asa ceva. Doar nu te prezinti la intalinirile antreprenorilor cu Nokia 3310 lol!?!
    9 2
  • Motorul ecoboost de 1 litru a fost votat de vreo trei ori drept cel mai bun.Nici platiti,nu mai zic gratis nu il luati.
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru