Ford vinde Volvo pentru 1.8 miliarde de dolari
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Americanii de la Ford vor vinde marca Volvo chinezilor de la Geely pentru suma de 1.8 miliarde de dolari. In 1999, cei de la Ford au cumparat marca Volvo pentru 6 miliarde de dolari, iar diferenta au pierdut-o din cauza rezultatelor financiare slabe ale marcii suedeze.
Potrivit vocilor care anunta aceasta tranzactie, data de finalizare a vanzarii Volvo catre Geely va fi de 8 februarie 2010. Singurele impedimente care incetinesc vanzarea marcii Volvo sunt de ordin legal si sunt doar cateva elemente care necesita ceva mai mult timp pentru rezolvare. Cu toate acestea, nu mai exista nicio piedica in fata vanzarii marcii Volvo chinezilor de la Geely.
Ford a cumparat marca Volvo in 1999 pentru suma de 6.45 miliarde de dolari. Aceasta achizitie a avut loc la un deceniu dupa ce General Motors a cumparat marca suedeza Saab. Achizitia celor de la Ford a fost considerata ca fiind lipsita de intelepciune la acea vreme, mai ales pentru americani, deoarece marcile Lincoln si Mercury rivalieaza cu suedezii de la Volvo si ar fi avut nevoie de o injectie de capital la acea vreme.
Ford a beneficiat de cunostintele celor de la Volvo in materie de siguranta si au putut sa ofere modele mult mai sigure din acel moment. Acesta este si telul pe care il urmeaza chinezii de la Geely, dar la un nivel mult mai mare. Dupa cum stiti, modelele chinezesti sunt cunoscute pentru rezultatele slabe obtinute la crashtestele EuroNCAP.Via | Autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Transmisiile manuale devin tot mai rare, iar un nou studiu scoate în evidență cât de drastică a fost această schimbare. În special, numărul vehiculelor cu transmisie manuală a scăzut cu 57% în ultimul deceniu. (24.04)
-
Brabus și-a lăsat deja amprenta pe noul Mercedes-AMG E53. Pachetul de îmbunătățiri al casei de tuning pentru varianta sedan și break crește puterea modelului de la 577 cai putere la 691, folosind motorul turbo de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie și sistem hibrid, depășind astfel modelul E63 cu motor V8 din generația precedentă. (24.04)
-
Buick a anunțat că va lansa sub-brandul Electra pentru piața chineză. Electra va urma să lanseze 3 modele din categoria NEV (vehicule cu energie nouă). (23.04)
-
Hyundai prezintă o nouă generație de motoare hibride: consum mai mic cu 45%
-
Renault a dezvoltat un sistem hibrid care poate fi montat în mașinile electrice
-
Noi detalii despre Mazda EZ-60: versiune cu motor termic pe post de generator
-
Noul concept Mercedes-Benz Vision V: monovolum de lux cu televizor 4K de 65 inch
-
Maserati Grecale primește un nou nivel de echipare de bază: motorizare mild-hybrid cu 300 CP
Oricum regret ca o companie cu renume ajunge in mana chinezilor. Nu zic ca nu se poate intampla ceva asemanator ca si cu Jaguar/Land Rover. Totusi idea chinezilor nu imi place si nu as cumpara un VOLVEELY.
Au cumparat marcile pt 2 motive: 1. Sa absoarba concurenta; 2. Sa preia tehnologia si sa se foloseasca de numele lor;
Sper ca urmatorii (chinezii) sa nu faca la fel, dar am toate motivele sa cred ca se vor folosi de un nume mare si doar atat.
P.S. : Volvo e printre putinele marci actuale care are o identitate incadrata in produs. si asta nu are nici o legatura cu partea financiara.