Ford vinde o mare parte din acţiunile deţinute la Mazda

De Cornel Șocariciu
Publicat Duminica, 17.10.2010
Constructorul american Ford a decis să vândă o mare parte din acţiunile pe care le deţine în cadrul brandului nipon Mazda.

Dacă acum o lună de zile oficialii Ford declarau că relaţia dintre brandul lor şi Mazda era pe făgaşul cel bun, de această dată americanii ies la rampă şi afirmă că sunt hotărâţi să vândă o parte din participaţia de 11% pe care o deţin în cadrul constructorului japonez.

Aceştia vor păstra ceva mai puţin de trei procente din acţiunile deţinute, restul urmând să fie achiziţionate de grupul de firme Sumitomo. Valoarea acţiunilor deţinute de Ford a fost evaluată la 515 milioane de dolari, ceea ce înseamnă că vânzarea va aduce pentru americani lichidităţi în valoare de 410 milioane de dolari.

Ford şi Mazda şi-au început colaborarea în 1979 atunci când americanii au cumpărat 25% din acţiunile brandului japonez. Acesta nu este primul hop prin care trece relaţia dintre cei doi constructori, întrucât, în 2008, Ford a renunţat la 20% din acţiunile pe care le deţinea în cadrul companiei nipone.

 

Comentarii (11)

  • Foarte curand vom afla noul partener strategic al celor de la Mazda .
    Este clar ca Mazda are nevoie urgenta de un nou partener pentru ca nu poate supravietui singura cu o productie anuala de 1-1.2 milioane unitati . Eu personal vad 3 variante foarte probabile : 1. VW Group; 2. Suzuki Motor Corporation; 3. VW impreuna cu Suzuki . Cea mai probabila mi se pare varianta Suzuki, modelele celor doua marci completandu-se foarte bine, iar faptul ca au multi actionari comuni face ca o eventuala fuziune intre Suzuki si Mazda ( Suzuki ca partener dominant ) sa fie foarte probabila . Suzuki impreuna cu Mazda ar deveni al doilea producator japonez, devansand Honda si Nissan . In plus, Osamu Suzuki ar avea o pozitie mult mai puternica la intalnirile cu managerii partenerului VW Group . Nici varianta VW Group nu trebuie neglijata, germanii au bani suficienti iar daca au in viitor de gand sa cumpere Alfa Romeo, Mazda le poate oferi multe platforme de calitate ca baza pentru viitoarele modele Alfa Romeo sub egida VW Group . Noua platforma modulara Mazda cu tractiune spate, dezvoltata in comun de centrele de dezvoltare Mazda din Japonia si Germania se anunta foarte competitiva, fiind foarte flexibila, putand fi folosita de modele cu dimensiuni semnificativ diferite ( noile MX-5 si urmasul lui RX-8 ) cat si cu motoare diferite ( rotativ sau clasic Otto ) . VW Group prin James Muir ( actualul presedinte SEAT, ex-presedntele Mazda Europe ), cunoaste foarte bine proiectele Mazda si cred ca vor profita de acest lucru print-o eventuala achizitie a 33.4 % din Mazda ( pachetul de control ce valoreaza in prezent 1 miliard euro ) .
    32 8
  • imi pare rau pentru ei
    Ford si Mazda fac masini excelente
    12 16
  • Claudiu
    Au fost zarurile deja aruncate ?
    La inceputul acestei luni, VW Group CEO Martin Winterkorn a declarat ca obiectivul VW Group de a vinde pana in 2018 minim 10 milioane de unitati anual, va fi atins MULT MAI DEVREME . In primele 9 luni din 2010, VW Group a vandut ( subliniez vandut si nu produs ) peste 5 milioane de unitati, urmand ca pe intreg anul 2010, grupul german sa vanda aprox. 6.8 milioane de unitati . Declaratia managerului VW Group ma face sa cred ca o alianta VW Group-Suzuki-Mazda este foarte aproape de a fi facuta publica, in 2009 cei trei producatori vanzand impreuna 9.6 milioane unitati ( 6.3 + 2.3 + 1.0 ) .
    20 6
  • am mai spus si o repet VW+Suzuki+Mazda ==cel mai tare concern din industria automobilstica! Daca VW va cumpara si Alfa Romeo atunci nimeni, chiar nimeni nu le va mai sta in cale!!!
    18 8
  • Marius
    Ford vinde o mare parte din actiunile Mazda si vor merge mai departe. Nu vad sa fie probleme pentru Ford, care dezvolta modele noi si motoare ceva mai economice. Ca nu se vand camionetele lor mari cu motoare ce consuma mult, era de asteptat in conditiile actuale...
    In criza economica actuala, mai curand este nevoie pentru Mazda sa fie cumparate urgent acele actiuni. Fie si de grupul de firme Sumitomo. Mai vedem daca vor fi cei de la VW... S-a vazut doar ce s-a intamplat cu Volvo...
    Poate Ford considera ca supravietuieste mai bine asa, decat sa aiba anumiti parteneri. Se dau numai pionii care se pot da, ca la sah. Sau poate credeti ca vand degeaba acele actiuni... Oricum, ca si exemplu, Fiesta este mai bun la multe capitole decat Mazda 2, daca este sa vorbim de masini de segment B, care se vand bine in criza economica. Poate vor rezista mai bine cei care nu au modele care se canibalizeaza reciproc, apropo de o stire aparuta recent...
    Alfa Romeo are prea multa personalitate ca sa fie de vanzare, dar orice este posibil... Giulietta este bine vazuta si va ajuta mult la revenirea marcii italiene.
    Chiar daca se vor uni mai multi constructori, asta demonstreaza din nou ca se urmareste sa ramana pe piata mari concerne, care sa cuprinda cat mai multe nume din industria auto.

    Probabil cei care ati comentat ieri la stirea despre noul ST, stire care apartine EXCLUSIV de viitorul marcii Ford si FARA LEGATURA cu vanzarea actiunilor de la Mazda, nu puteati sa mai asteptati pana astazi, cand @automarket v-a oferit posibilitatea de ''afirmare''... Asta e graba romaneasca ( de parca ar rezolva ceva ), plus ''eficienta'' de a comenta altceva ieri in loc de astazi, cum se poarta pe la noi... :))))) Bine ca ati anuntat voi intentiile celor de la Ford, inca de ieri si la alt subiect... Asta ''schimba'' mult lucrurile... Iata-va astazi stirea care nu va mai da ocazia ca ieri la off-topic, ''jurnalistilor de succes'' care sunteti... :)))))))
    5 20
  • @ Marius
    Ford mai are mult de muncit pana sa vada lumina de la capatul tunelului !
    Datoria celor de la Ford este inca foarte mare si anume 29 miliarde $ !
    17 6
  • gord si mazda
    mie personal chiar imi pare rau de "divortul" dintre cei 2 constructori, care se si concurau reciproc in cadrul aliantei! platforma de fiesta si cea de focus era preluata de mazda si imbunatatita impreuna cu cei de la volvo..la motoare ambii au stat cam prost pana in 2010 can unii au scos ecoboost si ceilalti vor scoate sky-urile. cei doi constructori fac masini peste media clasei cu un plus din partea mazda cel putin pt design si calitatea interiorului. pe vremurile astea cand nu se vede sfarsitul crizei, fiecare incearca sa-si reduca cheltuielile si sa supravietuiasca cum poate, renuntand sa aduca bani de acasa(ford) ca sa contribuie la mentinerea unei aliante. mazda a profitat de pe urma multor lucruri de la ford incepand cu reteaua de distribuie din us si UE si terminand cu tehnologii, fara de care nu au ajuns unde sunt acuma. vom vedea cine cu cine se va "imperechea"...
    1 16
  • Marius
    @@ Marius
    De acord, nu am sustinut ca Ford nu ar mai avea de muncit... nu sunt fan Ford, dar sigur au ei oameni care au calculat ce inseamna sa vanda actiunile de la Mazda si Volvo. Deocamdata, este un fapt ca Fiesta a inregistrat vanzari mai bune decat Golf 6, iar strategia fiecarui constructor nu are cum sa o ghiceasca nimeni. Si pardon, Mazda 2 nu are materiale mai bune la interior decat Fiesta, apropo de ce spunea @ cris. Ramane de vazut cum va evolua fiecare, care vor fi noile aliante si cum se vor descurca ele in viitor. Unii s-au aprins prea mult la stirea din 16 octombrie (despre noul Focus ST) si s-au apucat sa comenteze off-topic despre vanzarea actiunilor Mazda... :)) ... cand de fapt nu se cunoaste cum vor evolua lucrurile, necesita timp sa vedem cum va arata viitorul... oare marii constructori vor afla la timp parerea acelor ''jurnalisti'' care presupun pe aici strategia lor?!? ;)))))
    5 16
  • ford a anuntat demul asta
    din ce imi aduc eu aminte ford anuntase ca vor sa-si consolideze pozitia pe piata ca brand prin modelele proprii inca de la vanzarea Land Rover-Jaguar. Chiar daca a fost lungita mult si vanzarea Volvo, chiar si debarasarea de Mazda era previzibila inca de acum un an si ceva cand au cedat jumatate din actiunile detinute la momentul actual chiar celor de la Mazda. Eu zic ca s-au descurcat exemplar pe timpul crizei. Au inchis sau vor inchide cat mai repede si brandurile americane neprofitabile: Mercury, Lincoln. Poate e si asta o metoda de dezvoltare. Poti sa ai o gama completa de modele si sub un singur brand, nu ai nevoie de 10 branduri. Cred ca sunt anumite cicluri care trebuiesc reluate. Adica la momentul actual probabil e mai profitabil sa faci un model global si sa-l promovezi decat sa faci 5 bazate pe acelasi model. castigi mai multa notorietate iar apoi dupa ce ai o cota de piata decenta poti sa incepi sa-i motorizezi pe altii, sa le imparti platforme. ideea e sa-ti vezi lungul nasului. nu sa-i motorizezi pe altii care apoi sa vanda un model mult mai ieftin ca al tau.
    5 15
  • Oficial : Sumitomo Mitsui Financial va deveni cel mai mare actionar la Mazda prin cumpararea majoritatii actiunilor detinute de Ford in cadrul Mazda .
    Ce a anuntat in premiera cotidianul nipon Nikkei vineri, va deveni oficial pana la finalul acestui an si anume Ford va vinde majoritatea actiunilor pe care le mai detine in cadrul Mazda ( 11 % ) grupului de firme Sumitomo ( The bank will hold on to the Mazda stake it plans to buy by the end of the year “for a while,” the chairman said . ) . In prezent, grupul financiar japonez detine 5.5 % din actiunile Mazda prin subsidiarele sale Mitsui Sumitomo Banking Corp. ( 2.9 % ) si Mitsui Sumitomo Insurance Co.,Ltd. ( 2.6 % ) . Mazda urmeaza un traseu oarecum similar cu Suzuki la separea sa de GM, cu diferenta ca Suzuki a avut bani sa-si rascumpere actiunile de la GM ( 20 % ) pe care le-a revandut dupa aproximativ un an celor de la VW Group . Personal cred ca Mazda va anunta mai repede decat Suzuki noul sau partener, probabil pana in martie la Geneva .
    17 2
  • Marius
    @k_a_t_a
    Ai exprimat bine ideea, probabil Ford a gandit de mult aceste miscari si considera ca este mai bine sa procedeze asa. Vom vedea in viitor care constructor a ales cea mai buna strategie. Eu cred ca Ford a ales o formula buna.

    @automarket
    Multumesc pentru informarea obiectiva legata de posibila achizitionare a pachetului de actiuni de catre grupul de firme Sumitomo, fara presupuneri legate de ce va face VW sau altcineva la anul... Asa cum bine spuneati in alt articol, uneori este bine sa fim mai retinuti.
    2 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru