Ford va vinde noul GT "doar celor care merită o astfel de mașină". Procesul de selecție a clienților va dura șase luni

de Mircea Meşter
Miercuri, 03.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pentru a se asigura că noul Ford GT nu va deveni o mașină de muzeu și atât, Ford va face o selecție serioasă a clienților care-și doresc supercar-ul dezvoltat de marca americană.

Dacă ai fost unul dintre cei mulți care au rămas cu gura căscată la prezentarea surprinzătoare a noii generații Ford GT și ți-ai făcut planuri mărețe legate de o eventuală achiziție a supercar-ului dezvoltat de Ford în secret într-o cameră de la subsolul Centrului de Cercetare și Dezvoltare din Dearborn, avem vești interesante. Ford nu va vinde pur și simplu mașina pe principiul "primul venit, primul servit", ci va face o selecție serioasă pentru a avea încredere că viitorii posesori merită să aibă în garaj un Ford GT.

Astfel, Ford a anunțat prin vocea lui Raj Nair, directorul de produs al mărcii, că cele 250 de exemplare Ford GT care vor fi produse în primul an vor ajunge la viitorii cumpărători în urma unui proces lung de selecție care include în prima fază un chestionar online atașat unui formular prin care cei interesați se pot înscrie pe o lista preliminară de potențiali clienți. 

Printre întrebările la care trebuie să răspundă cei care-și permit un Ford GT se numără și unele legate de activitatea în Social Media, de istoria achizițiilor de modele Ford sau de cât timp vor scoate pe șosea noua lor mașină în fiecare an. 

"Vrem să le acordăm prioritate celor care vor avea grijă de mașină, o vor păstra și o vor conduce", spune Raj Nair, care susține că formularul complex, o premieră pentru Ford, este construit cu intenția de a "ințelege care este relația fiecărui potențial client cu marca Ford".

400.000 de dolari pentru 630 CP

Urmareste Automarket
Foarte interesant este faptul că între clauzele contractuale dintre Ford și viitorii cumpărători va exista una prin care aceștia se vor angaja că nu revând mașina pentru o anumită perioadă de timp, clauză care de obicei este rezervată mărcilor care vând modele în serie ultra limitată.

Vă reamintim faptul că Ford GT va fi produs în doar 250 de exemplare anual timp de patru ani.

Prețul său nu a fost încă anunțat de Ford, dar presa din SUA anunță neoficial că acesta se va învârti în jurul a 400.000 de dolari, deci o etichetă apropiată de cea a unui Lamborghini Aventador. Datele tehnice dezvăluie o mașină motorizată de un V6 bi-turbo EcoBoost care dezvoltă 630 de cai putere.

Comentarii (14)

  • Eu din asta vad o oportunitate de bisnita.

    Merg si imi cumpar unul cu 400.000 si il dau la unul care si-l doreste foarte mult cu 500.000 :))

    Le raspund ca am avut inainte un Escort, Focus, Mondeo, Fiesta + un Galaxy si gata.
    4 8
  • mircea
    @S

    N-ai citit tot materialul: "Foarte interesant este faptul că între clauzele contractuale dintre Ford și viitorii cumpărători va exista una prin care aceștia se vor angaja că nu revând mașina pentru o anumită perioadă de timp"
    12 1
  • pai clauza aia (te-ai grabit @S) incurajeaza tocmai transformarea lui GT intr-un exponat de muzeu :)

    dar mai important ar fi sa identifice nu numai fanii marcii ci si o anumita conduita viitoare a proprietarului. Sa ma explic: as prefera sa nu vad la volanul acestei masini:
    - un babuin in slapi si prosopul in cap
    - un redneck urban care freaca masina pe strazile Londrei ori din LA pe principiul: am n perechi de OO si va dau in freza cu asta
    - un frate de la rasarit de noi aparut din bisnitareala cu petrolul rusesc
    - un boxer ori fotbalist mare "impatimit" de supercaruri care isi trage selfiuri cu el si masina in fata nu stiu carui cazino "sa moara si dujmanii lui"

    poate ca "aude" si altii ca am ajuns sa confund masinile astea cu taranii imbogatiti "sans frontieres"
    11 0
  • De ce sa mai citesc si continutul cand in ultima vreme Automarket pune niste titluri de can-can in care sintetizeaza tot mesajul ? :))))))))))))
    3 4
  • un producator care nu vrea ca supercarurile lui sa rugineasca in garage, yeeey
    bun exemplu, ford
    6 1
  • AndreiRN
    Teoretic suna bine dar practica va fi un test real.
    Ar insemna ca Ford sa discrimineze impotriva unor clenti cu portofelul gros si asta ar deschide poarta unor procese legale care ar aduce o reclama negativa firmei. Legea de azi spune ca eu am banii si tu marfa si tranzactia nu poate fi oprita datorita unor motive discriminatori.
    Vom vedea.
    2 7
  • someone
    - desi nu are nici o legatura cu articolul, @ andrei: dar ferrari cum face? pe ei de ce nu ii da nimeni in judecata? sa fim seriosi, fiecare isi rezerva dreptul de a-si selecta clientela, sigur scrie asta pe usa de la showroom
    - 2 mari semne de exclamare am ; ford de 400000 dolari, si ford isi selecteaza clientela?!?!?!?!? WTF man?
    4 4
  • Mitica Blajinul
    Adevarul este ca sunt multe milioane care nu ar trebui sa fie la volanul unor masini. La fel cum sunt si cei care nu ar trebui sa aiba acces la computer sau ordinatoare.
    8 0
  • inexorabil
    Și printre milioanele alea de parii "nu ar trebui" să figurezi și tu, Mitică? Sau eu? Până și la closet AR TREBUI să ne urmărească ȋntrebarea cea mai acidă cu putință: cu ce sunt eu mai virtuos sau mai util decât cei pe care ȋi reneg/disprețuiesc ”pe bună dreptate” ? Ce-am ȋnvățat noi din pilda cu vameșul și fariseul? Nimic, pare-se…

    Foarte interesantă și, totodată, uimitoare mentalitatea diriguitorilor lui Ford – pare că nu sunt adepții mercantilismului slinos care marchează “economia de piață”, anume că pe vânzător ȋl doare-n…de ceea ce se va ȋntâmpla cu produsul odată ce a primit banii. Trebuie să te ducă, totuși, mintea, pe tine, observator neutru, ca să ȋnțelegi esențialmente că o bijuterie pe roți ca GT are nevoie de reclamă și după ce a fost…vândută. Mai precis, de o imagine favorabilă, adică uite pe mâinile cui a ajuns cea mai reușită mașină a Ovalului Albastru (nu ȋntâmplător un supercar), deci nu-i așa că merită s-o conducă oricine iubește cu adevărat automobilismul (mai ales nota lui de exclusivitate) ? Chiar dacă, prin absurd, mașina ar ajunge să coste un milion de euro și ar sări s-o ceară un milion de doritori cu banu’ jos, sunt sigur că Ford n-ar renunța la “filtru”…Partea “proastă” este că, ȋnarmat cu o asemenea atitudine “parcă din altă lume”, n-ai cum să prinzi…podiumul (aici, ȋn lumea asta :D).
    “Morala modernă constă ȋn a accepta criteriile timpului tău” (Oscar Wilde). Nu-i așa, AndreiRN?
    4 2
  • Mitica Blajinul
    @inexorabil. eu ma consider foarte normal. Pentru mine, a fi normal, inseamna , ca atunci cand sunt la volan, stiu ce trebuie sa fac. Sa semnalizez, samd. Iar cand ma duc la buda, chiar ca nu ma intereseaza nimic. Vreau sa ajung cat mai repede ca sa-mi fac treba cat mai rapid posibil. No further comments!
    1 0
  • AndreiRN
    Ce o sa faca Ford daca un tanar mai de culoare pune banii jos si vrea masina?
    Un NU i-ar costa enorm.
    Ce o sa faca Ford daca un Asiatic pune banii jos si vrea masina?
    Ce o sa faca Ford daca unul care nu vb Engleza pune banii jos si vrea masina?
    Ce o sa faca Ford daca o tanara femeie vine cu banii in mana si vrea masina?
    Or sa-si puna paie in cap.
    0 0
  • Mitica Blajinul
    @Andrei, acolo la tine, s-a legalizat canabisul? Inca nu te-a contactat nimeni de la Divertis group?
    0 0
  • AndreiRN
    Da sa legalizat si este cel mai profitabil produs agricol si la mine la ferma creste superb de bine.
    Nu, nu m-au contactat.
    0 0
  • Mitica Blajinul
    Mai nou, acum cresti cannabis, care S-A legalizat. Ai si ferma...... Se pare ca in afara de mafiot care are o gramada de nicknames, acum mai avem unul care face ogramada de meserii. N-a mai mers treaba cu manerele de tesla?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru