La fel ca toate celelalte mărci de volum, Ford a anunțat că va renunța la comercializarea de modele noi cu motoare termice din 2030. Din acel an, toate modelele noi Ford vor fi exclusiv electrice la nivel european. Prin urmare, Ford a mai precizat că toate uzinele sale din Europa, inclusiv cea de la Craiova, vor fi adaptate complet la producția de modele electrice în 2025.
În prezent, la uzina de la Craiova sunt produse modelele EcoSport și Puma. În 2023, Ford va lansa un vehicul comercial nou, care va fi produs în țara noastră și care va primi o versiune electrică în 2024. Deocamdată, nu a fost confirmat numele viitorului model comercial, însă, cel mai probabil, este vorba despre viitoarea generație Transit Courier, potrivit zvonurilor.
Pentru a face posibilă tranziția către producția de mașini electrice, Ford va investi aproximativ 300 de milioane de euro la uzina de la Craiova. Inițial, noul model comercial va intra în fabricație în 2023 și va avea motoare convenționale pe benzină și diesel. Apoi, din 2024, va intra în serie și versiunea electrică.
De asemenea, SUV-ul Puma ar putea primi și acesta un propulsor electric în următorii 4 ani. Actuala generație, lansată în 2019, ar urma să aibă un ciclu de viață care va dura până în 2026. Atunci, Ford va lansa o nouă generație, care va primi propulsoare electrice. Însă, actualul Ford Puma ar putea primi o versiune electrică din 2025, care va fi produsă la Craiova.
Întrebat despre uzina din țara noastră, Stuart Rowley, președintele Ford Europa a declarat: „Prin introducerea unei versiuni complet electrice din 2024, Craiova va deveni a treia noastră fabrică din Europa unde se produc vehicule complet electrice. Investiția din Craiova vine în contextul celorlalte investiții anunțate deja pentru Centrul de Vehicule Electrificate Ford din Köln (Germania) și pentru uzina Kocaeli a Ford Otosan din Turcia și trimite un semnal clar în legătură cu promisiunea noastră de a le oferi clienților din Europa vehicule comerciale cu zero emisii”.
El a mai adăugat că: „Uzina Craiova este foarte importantă pentru noi.
România este foarte competitivă din punct de vedere al costurilor și asta este un important asset pe care îl avem”.Anul trecut, Puma a fost cel mai bine vândut model al mărcii în Europa, cu 132.887 de exemplare vândute, dar cu 12% mai puține față de 2020. Celălalt model, EcoSport, a fost vândut în 31.331 de unități, ceea ce reprezintă o scădere de 34% față de 2020. Ford România a produs, anul trecut, 163.350 de mașini, cu 16.000 de vehicule mai puține față de 2020.
via Profit
Bravo Ford !!
Era o tânără frumoasă nu putea să treacă, călugărul tânăr îi propune, te duc eu, ea acceptă, el o ia în spate o trece strada, trece şi călugărul bătrân singur strada, apoi se despart de tânără şi călugării merg mai departe...
După vreo 10 blocuri, călugărul bătrân îi zice celui tânăr... Nu ai făcut bine că ai luat în spate tânăra frumoasă, să o treci strada
Călugărul tânăr îi zice:
- eu pe tânără am lăsat-o jos acum 10 blocuri, dar tu încă o ţii în cârcă (minte)
Eeeeiii aşa şi cu votacii negativi.
"Bravo Ford România" şi ei hai să voteze negativ
E suficient să-ți vadă numele și imediat votează negativ.
Pentru că ne-ai dezgustat pe toți cu fanatismul și grobianismul tău.
??
Eu am spus bravo Ford pentru electrificare, investiţii apoi profit, taxe, ... ajută România în general şi deci pe noi toţi.
Nu ştiu unde ai citit tu, că aş vrea eu ca familiile să folosească maşini de transport marfă.