Esential
2010 | este anul in care Ford va incepe productia lui Fusion in Romania. |
Ford va produce la Craiova incepand cu anul 2010 un nou model de clasa mica. Anuntul a fost facut de presedintele Ford Europa, John Fleming, care a tinut sa precizeze ca modelul programat sa fie produs la Craiova nu va fi noul Fiesta.
Avand in vedere faptul ca Ford mai are pe segmentul clasei mici doar modelul Fusion, este clar ca acesta va fi proidus in uzina din Romania.
"Vom incepe anul viitor cu Transit Connect, iar in 2010 vom lansa un nou model de clasa mica, care nu este noul Fiesta. Modelul va fi fabricat doar aici, in Romania, dar va fi destinat in principal exportului. Apoi, in 2011–2012 vom lansa un vehicul comercial de clasa medie si la acea vreme vom fi intrat deja, cred eu, in productia de motoare. Viziunea noastra este: 300.000 de vehicule pe an si tot 300.000 de motoare anual", a declarat John Fleming.
Fleming a aratat ca pentru grupul auto ar fi un dezavantaj in raport cu competitia daca el ar spune mai multe despre viitoarele modele.
"Sincer sa fiu, nu ne avantajeaza cu nimic ca, pe o piata atat de competitiva, sa vorbim despre produsele noastre viitoare cand mai e atat de mult timp pana la lansarea lor.
Asta ne-ar dezavantaja din punct de vedere concurential, iar noi am venit in Romania tocmai pentru un avantaj concurential. Cred ca nu ar trebui niciodata sa incepi sa citesti o carte de la sfarsit. Trebuie sa o iei de la inceput si noi, in acest moment, suntem acolo, la inceput", a spus oficialul Ford.Aproximativ 40 de producatori de componente auto furnizori ai Ford au sosit in Romania pentru a vizita fabrica de la Craiova. Printre firmele prezente figureaza Faurecia (Franta), Continental AG (Germania), Trelleborg Automotive (Suedia), Robert Bosch Gmbh (Germania), Amtek Group (India).
2. Au continuat galbejitii (sud-coreenii) de la Daewoo (brand de prajitoare de paine si casetofoane din talcioc) cu Matizuri, Cielo, Espero si altele. Au fost masini bune desi pe platforme vechi nemtzesti (Opel Ascona, Kadett). Dar si astia ne-au dat un tun la plecare si ne-au lasat cu buza umflata.
3. Acum a venit americanul. O sa ne tranteasca baietii o gioartza de masina mica la vrajeala si in rest isi vad de treaba cu exporturile si cu facilitatile fiscale de la noi.
Suntem slabi rau. Nimic nu intelegem si nimic nu facem cum trebuie. Vai de ele de masini facute la Craiova.
Iar inainte sa-mi sara in cap adeptii masinilor Ford, nu uitati ca benzinarele le fac in cooperare cu nemtzii iar motoarele diesel au la baza tehnologie in colaborare cu frantzujii de la PSA (Peugeot-Citroen).
Nu mai pun la socoteala faptul ca in iuresul productiei, durata de viata al acestor produse tinde sa scada, inaite de capacitatea de absortie al segmentului pentru care produsul era destinat.
In rest eu cred ca Ford va vinde mai putin decat Renault :)))
In concluzie nu va fi nici un Fusion...
In 2010 va veti aduce aminte si veti vedea cine are dreptate...
Nu le-a trecut prin cap ca pot sa mai inventeze ceva gen SUV mic sau poate ca e abureala (tactica) si ca va fi chiar Fiesta - care pare ca va avea mai multe variante de caroserie ...