Ford va produce 3 noi vehicule electrice la Craiova, din 2024, inclusiv Puma cu zero emisii

de Alexandru Monenciu
Luni, 14.03.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul american de automobile anunță transferul proprietății fabricii de la Craiova către Ford Otosan. Mai mult, la uzina din Bănie vor fi produse, începând din 2024, 3 noi vehicule electrice.

Ford are planuri mari pentru fabrica pe care o deține la Craiova. Pe viitor, uzina din Bănie se va concentra mai mult pe producția de vehicule comerciale și cu zero emisii.

Tocmai de aceea, Ford anunță acum transferul uzinei din Craiova către Ford Otosan, partenerul său strategic. Potrivit constructorului american, acest lucru "va ajuta transferul de know-how, prin integrarea pe verticală a tehnologiilor electrice și va avea un efect extins și eficient din punct de vedere al costurilor la nivelul rețelei de furnizori."

Procesul de transfer ar putea fi finalizat în al treilea trimestru din 2022, fiind condiționat de aprobările autorităților relevante și ca urmare a consultărilor.

Tot azi, Ford a anunțat că, din 2024, la uzina din Bănie vor fi produse trei noi vechicule cu zero emisii. Cea mai mare noutate, însă, este că Puma primește peste doi ani o versiune complet electrică, ce va fi asamblată la Craiova.

Apoi, de anul viitor, tot la Craiova, va fi produsă viitoarea generație Transit Courier, vehiculul utilitar ușor urmând să primească o versiune electrică în 2024.

Ultimul, dar nu cel din urmă, Tourneo Courier va fi construit din 2023 la Craiova.

Și acesta primește, tot în 2024, o versiune cu zero emisii.

Așa cum spuneam, toate cele trei vehicule electrice vor fi asamblate la Craiova.

Totodată, modelul EcoSport va ieși din producție până la sfârșitul lui 2022.

via Ford

Comentarii (9)

  • Eco Sport cam era timpul să fie retras. Cred că a fost proiectat pentru țările emergente și s-a cam perimat, bine, nici n-a avut vreun design să te dea pe spate. Păcat de motorul EcoBoost de 1.0 care mi s-a părut bunicel.
    4 2
  • CrizaTu
    Faptul că americanii și-au vândut fabrica din România nu mi se pare a fi un semn bun.
    9 6
  • Cum adica produce electrice in Romania? Pentru cine? Si Ford va fi falimentara in curand.
    Cum toti producatorii care se indreapta catre electrificare, nu vor mai avea romanii sansa sa cumpere dieselul decat de la germanii care scapa de ele.
    De fapt ei asta fac si acum :)) 2/3 din masini sunt impoturi de troace.
    3 12
  • Propun să facă parteneriat local cu termocentralele locale (Ișalnița, Turceni și Rovinari) ca să le facă puncte de încărcare dedicate mai ieftine, că din ce-am înțeles mai ales ultima e cea mai eficientă din România pe bază de cărbune.

    Și recapitulând: subvenție exagerată pentru fiecare electr(i/oa)că, certificate de carbon plătite pe facturi (de către cine credeți?) pentru tot cărbunele ăla ars și toate astea pentru ce?
    Să se dea prin oraș câțiva ”amărâți” cu o a doua / treia mașină cu ”ZERO EMISII”?
    7 3
  • Sunt convins ca fix pentru cele 10-15 masini electrice care se incarca in Romania sunt pornite centralele pe carbune. Energia aia consumata de fabrici, mari centre comerciale sigur provine din panourile solare si eoliene :))
    Stii cate centrale pe carbune are Olanda pentru masinile electrice? Dar Norvegia?
    Ce va mai place sa va dati cu parerea.
    Dar de cele 15 milioane de troace germane marca VAG si alte cate milioane de Mercedes si BMW care functioneaza cu softuri mincinoase nu va simtiti afectati? Alea de la care trageti in piept fix prin orase si sub nasul vostru sunt bune?
    4 8
  • Nu inteleg miscarea asta, de ce ar fi turcii mai buni ca firma mama si de ce au vandut catre ei?!
    5 2
  • N-are nici o relevanță Olanda în discuție dar dacă tot a venit vorba: nu-i cam ipocrit de vânturat mereu o țărișoară a cărei sursă de energie în 2021 a fost de peste 62% combustibilul FOSIL?
    https://www.statista.com/statistics/1236355/netherlands-distribution-of-electricity-production-by-source/

    Zero emisii....măcar termocentralele oltenești folosesc (preponderent) cărbune extras local, nu gaz importat de la cine știe câte mii de km.
    5 1
  • Fabrica de la Craiova merge brici, iar turcii nu sunt cu nimic mai buni decât americanii.
    E posibil ca yankeii să-și nu-și dorească bătăi de cap în caz că se împute treaba prin România.
    Or ști ei ceva...
    3 1
  • Seriff
    Eu sunt curios cate masini electrice a vandut Ford? Ca are de ceva timp deja Mustangul ala, evident nu il vrea mai nimeni, e bine ca le fac, dar asta nu inseamna ca se vor vinde.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru