Ford va primi un ajutor de 143 milioane de euro din partea Romaniei
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Camera Deputatilor a adoptat astazi o ordonanta de urgenta care reglementeaza acordarea unui ajutor de stat in valoare de 143 milioane de euro catre Ford. Constructorul auto american va beneficia de acest ajutor deoarece a cumparat de la Autoritatea pentru Valorificare a Activelor Statului 72% din actiunile Automobile Craiova. Conform declaratiilor oficialilor romani, miscarea a fost realizata cu intentia de a sprijini industria auto din Romania.
Acest ajutor de stat reprezinta un sprijin pentru realizarea a doua proiecte de investitii, cu scopul productiei de automobile si motoare. Pentru realizarea acestor proiecte, Ford s-a angajat sa realizeze investitii ale caror costuri eligibile sunt de 600 milioane de euro, respectiv sa asigure esalonat, pana la sfarsitul anului 2012, majorarea productiei la 300.000 automobile si 300.000 motoare pe an. Compania americana ar putea produce la fabrica din Craiova viitorul Ford Fusion, care se va numi B-Max.
Via | Mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Ford in Romania
-
Ford C-Max (2014-prezent) Preţ: 17.550 - 23.550 €
-
Ford Ecosport Preţ: 15.400 - 23.650 €
-
Ford Edge Preţ: 41.850 - 48.600 €
-
Ford Fiesta Preţ: n/a - 24.050 €
-
Ford Fiesta Active Preţ: 15.650 - 19.300 €
-
Ford Focus Preţ: n/a - 28.450 €
-
Ford Focus RS Preţ: 37.000 €
-
Ford Focus Sedan Preţ: 18.000 - 23.950 €
-
Ford Focus Wagon Preţ: n/a - 29.300 €
-
Ford Galaxy Preţ: 34.600 - 38.950 €
-
Ford Grand C-Max (2014-prezent) Preţ: 18.800 - 24.800 €
-
Ford Ka+ Preţ: 8.800 - 10.100 €
-
Ford Kuga facelift Preţ: 20.900 - 36.150 €
-
Ford Mondeo (2014-prezent) Preţ: 23.700 - 39.100 €
-
Ford Mondeo Wagon (2014-prezent) Preţ: n/a - 40.100 €
-
Ford Mustang Bullitt Preţ: 50.800 €
-
Ford Mustang Convertible facelift Preţ: 42.800 - 50.800 €
-
Ford Mustang facelift Preţ: 38.800 - 46.800 €
-
Ford Ranger Preţ: 26.245 - 44.047 €
-
Ford S-Max Preţ: 26.650 - 35.000 €
-
Ford Tourneo Connect (2013-prezent) Preţ: 18.612 - 26.548 €
-
Ford Tourneo Courier Preţ: 13.400 - 17.888 €
-
Ford Tourneo Custom Van (2012-prezent) Preţ: 35.718 €
-
Ford Transit Preţ: 25.792 €
-
Ford Transit Connect (2013-prezent) Preţ: 16.380 - 18.860 €
-
Ford Transit Custom Cargo (2013-prezent) Preţ: 24.792 €
Ultimele stiri din Intern
-
OMV Petrom a anunțat că vrea să aibă 5000 de puncte de încărcare în România până la începutul deceniului următor. În prezent, rețeaua companiei are circa 900 de puncte de încărcare în țara noastră. (19.02)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, producția națională de automobile a avut parte de o scădere în prima lună din 2025. (17.02)
-
În prima lună din 2025, uzina Ford Otosan de la Craiova a produs cu 5.6% mai multe vehicule, comparativ cu aceeași lună din 2024. Uzina din Bănie are o capacitate maximă, anuală, de 272.000 de unități. (12.02)
-
Noua Dacia Duster Redust Sport: versiune tunată cu preț de peste 50.000 euro
-
Noul Volvo XC60 facelift: sistem multimedia mai rapid și materiale noi la interior
-
Primele imagini cu noul Mitsubishi Grandis, fratele geamăn al lui Renault Symbioz
-
BYD va produce mașini electrice în Europa din octombrie
-
Aceasta este noua Kia EV4: debutează în 27 februarie, în variantă hatchback și sedan
mi se parea normal ca banii astia sa se imparta intre dacia si ford daca tot vor sa ii ajute.
Nu inteleg cum sa dai bani unuia care nu investit nimic aici (cei care cunoasteti pe cineva in uzina intrebati) - poate doar niste vopsea alba. Daca ar face dovada ca a pus vreun ban si Ford as fi inteles. Daca ar exista vreo asumare cu termen clar ca va iesi macar o masina sau motor pe poarta de la Craiova cu logo Ford iar as intelege. Daca ar exista vreun fel de garantii de productie pe termen macar mediu si de protejarea locurilor de munca ar fi OK.
O "afacere" in care statul roman doneaza bani prietenului Ford (care acum nu mai e investitor ci a iesit la strans de donatii) si nu cere nimic in schimb din banii fiecaruia din noi care platim taxe la stat mi se pare o decizie de stat bananier. E clar ca tara asta e guvernata doar de voia sortii.
Ne-am gasit noi romanii sa dam niste bani americanilor sa mai scada cifra pierderilor.
Sa stiu ca voi avea bani si Ford fabricat in Romania nu-mi iau. Mai bine mi-as lua Logan
De notat, ca senatorii si deputatii care voteaza asemenea aiureli, habar nu au pentru ce ridica mana sau pun bila; vedeti aprobarea bugetului pe 2009, care nu a fost citit de alesi, pentru ca n-au stiut sa deschida un calculator sa vada continutul unui CD... si au votat, ca si aici.
Haideti la scoala copii sa mai invatam cate ceva, inclusiv un strop de patriotism si apoi ajungem si la conducerea tarii.
Ce se obliga Ford fata de statul roman sa faca de banii astia?
Primeste de banii astai statul roman actiuni la Ford?
De ce sa dam bani din buzunarul cetateanului roman in buzunarul firmei private americane in mare scadere de forma ?
Daca cei care au luat decizia pot demonstra ca au castigat ceva valoros in schimb sa nu ne mai fiarba si sa ne spuna. Mi-e frica insa ca nici macar angajatii de la Craiova nu sunt protejati si nu facem decat sa astupam gaurile de buget ale unor straini si ne facem cadou cu fabrica, m uncitori, bani, tot...