Ford va primi un ajutor de 143 milioane de euro din partea Romaniei
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Camera Deputatilor a adoptat astazi o ordonanta de urgenta care reglementeaza acordarea unui ajutor de stat in valoare de 143 milioane de euro catre Ford. Constructorul auto american va beneficia de acest ajutor deoarece a cumparat de la Autoritatea pentru Valorificare a Activelor Statului 72% din actiunile Automobile Craiova. Conform declaratiilor oficialilor romani, miscarea a fost realizata cu intentia de a sprijini industria auto din Romania.
Acest ajutor de stat reprezinta un sprijin pentru realizarea a doua proiecte de investitii, cu scopul productiei de automobile si motoare. Pentru realizarea acestor proiecte, Ford s-a angajat sa realizeze investitii ale caror costuri eligibile sunt de 600 milioane de euro, respectiv sa asigure esalonat, pana la sfarsitul anului 2012, majorarea productiei la 300.000 automobile si 300.000 motoare pe an. Compania americana ar putea produce la fabrica din Craiova viitorul Ford Fusion, care se va numi B-Max.
Via | Mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Ford in Romania
-
Ford C-Max (2014-prezent) Preţ: 17.550 - 23.550 €
-
Ford Ecosport Preţ: 15.400 - 23.650 €
-
Ford Edge Preţ: 41.850 - 48.600 €
-
Ford Fiesta Preţ: n/a - 24.050 €
-
Ford Fiesta Active Preţ: 15.650 - 19.300 €
-
Ford Focus Preţ: n/a - 28.450 €
-
Ford Focus RS Preţ: 37.000 €
-
Ford Focus Sedan Preţ: 18.000 - 23.950 €
-
Ford Focus Wagon Preţ: n/a - 29.300 €
-
Ford Galaxy Preţ: 34.600 - 38.950 €
-
Ford Grand C-Max (2014-prezent) Preţ: 18.800 - 24.800 €
-
Ford Ka+ Preţ: 8.800 - 10.100 €
-
Ford Kuga facelift Preţ: 20.900 - 36.150 €
-
Ford Mondeo (2014-prezent) Preţ: 23.700 - 39.100 €
-
Ford Mondeo Wagon (2014-prezent) Preţ: n/a - 40.100 €
-
Ford Mustang Bullitt Preţ: 50.800 €
-
Ford Mustang Convertible facelift Preţ: 42.800 - 50.800 €
-
Ford Mustang facelift Preţ: 38.800 - 46.800 €
-
Ford Ranger Preţ: 26.245 - 44.047 €
-
Ford S-Max Preţ: 26.650 - 35.000 €
-
Ford Tourneo Connect (2013-prezent) Preţ: 18.612 - 26.548 €
-
Ford Tourneo Courier Preţ: 13.400 - 17.888 €
-
Ford Tourneo Custom Van (2012-prezent) Preţ: 35.718 €
-
Ford Transit Preţ: 25.792 €
-
Ford Transit Connect (2013-prezent) Preţ: 16.380 - 18.860 €
-
Ford Transit Custom Cargo (2013-prezent) Preţ: 24.792 €
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
mi se parea normal ca banii astia sa se imparta intre dacia si ford daca tot vor sa ii ajute.
Nu inteleg cum sa dai bani unuia care nu investit nimic aici (cei care cunoasteti pe cineva in uzina intrebati) - poate doar niste vopsea alba. Daca ar face dovada ca a pus vreun ban si Ford as fi inteles. Daca ar exista vreo asumare cu termen clar ca va iesi macar o masina sau motor pe poarta de la Craiova cu logo Ford iar as intelege. Daca ar exista vreun fel de garantii de productie pe termen macar mediu si de protejarea locurilor de munca ar fi OK.
O "afacere" in care statul roman doneaza bani prietenului Ford (care acum nu mai e investitor ci a iesit la strans de donatii) si nu cere nimic in schimb din banii fiecaruia din noi care platim taxe la stat mi se pare o decizie de stat bananier. E clar ca tara asta e guvernata doar de voia sortii.
Ne-am gasit noi romanii sa dam niste bani americanilor sa mai scada cifra pierderilor.
Sa stiu ca voi avea bani si Ford fabricat in Romania nu-mi iau. Mai bine mi-as lua Logan
De notat, ca senatorii si deputatii care voteaza asemenea aiureli, habar nu au pentru ce ridica mana sau pun bila; vedeti aprobarea bugetului pe 2009, care nu a fost citit de alesi, pentru ca n-au stiut sa deschida un calculator sa vada continutul unui CD... si au votat, ca si aici.
Haideti la scoala copii sa mai invatam cate ceva, inclusiv un strop de patriotism si apoi ajungem si la conducerea tarii.
Ce se obliga Ford fata de statul roman sa faca de banii astia?
Primeste de banii astai statul roman actiuni la Ford?
De ce sa dam bani din buzunarul cetateanului roman in buzunarul firmei private americane in mare scadere de forma ?
Daca cei care au luat decizia pot demonstra ca au castigat ceva valoros in schimb sa nu ne mai fiarba si sa ne spuna. Mi-e frica insa ca nici macar angajatii de la Craiova nu sunt protejati si nu facem decat sa astupam gaurile de buget ale unor straini si ne facem cadou cu fabrica, m uncitori, bani, tot...