Ford va dubla numarul de angajati la Craiova

De Robert Gherghe
Publicat Vineri, 13.07.2007
Compania Ford a fost acceptata pentru inceperea negocierilor de cumparare a uzinei Daewoo Craiova.

Comisia de privatizare a constatat ca documentele depuse de Ford corespund cerintelor, astfel ca joi au inceput negocierile cu grupul american pentru vanzarea fostei uzine Daewoo de la Craiova.

Gigantul american, al treilea producator auto la nivel mondial, s-a angajat la investiii directe de 675 milioane euro.

"Comisia de privatizare de la Automobile Craiova, constatand ca documentele de participare ale Ford corespund cu cerintele, a procedat la deschiderea ofertei. Angajamentele firmei Ford pentru fabrica de la Craiova sunt urmatoarele: productie de 300.000 de autovehicule pe an dupa 2011; 300.000 de motoare de autovehicule concept nou pe an tot din 2011 si investitii directe de 675 milioane de euro ceea ce duce la cheltuieli directe in Romania de peste un miliard de euro. Compania Ford este de acord sa ajunga la un grad de integrare de 60% si la fabrica de la Craiova se va dubla numarul angajatilor, pana la 7.000-9.000", a declarat pentru Mediafax, ministrul pentru relatia cu Parlamentul, Mihai Voicu.

Presedintele Comisiei de privatizare, secretarul de stat in Ministerul Economiei si Finantelor Sebastian Vladescu, a precizat ca oferta financiara nu a fost deschisa intrucat partile au considerat ca aceasta nu este relevanta in stadiul actual al negocierilor.

Comentarii (7)

  • Iulian
    Ford romanesc...
    Imaginati-va ce nivel de fiabilitate si calitate va avea un Ford fabricat in Romania, daca si cele fabricate la mama lor sunt recunoscute ca fiind de proasta calitate. De fapt, la nivelul la care se face Ford in Europa, nu greu sa ajungi. Nici chiar pentru muncitorii de la Craiova. E bine totusi ca se misca ceva. La momentul de fata as fi in dubii daca ar trebui sa cumpar un Daewoo sau un Ford, chiar daca ar avea acelasi pret. Probabil ca Ford ar castiga din cauza designului.
    0 0
  • praf
    iulian esti praf tata...daca ford fabricat in EU e praf dupa tine la calitate ce sa zici de daewoo peugeot renault skoda citroen care sunt mult in urma?
    0 0
  • Ford Europa
    Am sperante mari din aceasta preluare si sunt convins ca standardele de productie Ford de la Craiova vor fi departe (in sensul pozitiv) fata de ceea ce obtine Renault in Turcia, si egale cu cele din celelalte fabrici Ford din Europa. Sunt curios daca prin faptul ca o sa avem o fabrica Ford in tara, Fiesta de exemplu va deveni pentru romani ceea ce este Suzuki Swift sau Ignis pentru vecinii nosti unguri...
    Am avut in ocazia sa fac multi km cu modelele Scorpio, Mondeo 1 facelift, Focus 2, Fiesta (ultimul model) si chiar Transit si ma declar super-multumit de aceste masini, la fel ca si de calitatea Ford in general, chiar sunt putin "gelos" pe sotia mea care conduce o Fiesta diesel!!!
    0 0
  • un lucrubun
    Iulian esti in urma rau cu noutatile, inainte de a mai scrie incearca sa studiezi ceva inainte de a-ti exprima opinia la care oricum ai dreptul.
    Pentru Romania este un lucru foarte bun venirea lui Ford.
    0 0
  • Sotzia lu' Fra
    Ford Europa_2
    Imi pare rau ca sirul comentariilor despre venirea Ford in Romania incepe cu unul negativ la adresa producatorului, Ford Europa. Cine a avut sau macar a condus mai multa vrema modele Ford poate sublinia calitatile acestora: fabricatie, fiabilitate, anduranta etc, motiv pentru care mi-am si luat o Fiesta la inceputul anului.
    Sunt curioasa ce modele se vor asambla in Ro si care va fi politica de preturi si livrari pentru tara noastra, in raport cu ceea ce ofera Ford la momentul actual.
    Una peste alta sper ca preluarea uzinei de la Craiova de catre Ford sa fie cea mai buna solutie, si sa se realizeze cele dorite de statul raman si promise de Ford.
    0 0
  • prostie
    Sa consideri Ford o masina slaba...la fel ca Renault ,Citroen ,......
    Mai cititi , documentati-va nu povestiti din auzite !
    0 0
  • Marius
    Ford - Romania
    Salut!
    Venirea lui Ford la Craiova mi se pare o chestie beton. Ai Renault si Ford, deci ai de unde alege. Ford trebuie sa exporte pe piata europeana masiv in urmatorii ani, pt ca are cerere mare. Daca nu ar fi masini bune, logic ca nu ar avea cautare in Europa cel putin. Nu uitati ca Ford ofera 4 ani garantie la motor fara limita de km.
    Ar mai fi ceva. Am tot auzit ca Fiesta se va produce la Craiova si va concura Loganul. Totusi asta e masina oarecum de generatie veche, avand in vedere ca cei de la Ford vor sa rebranduiasca numele, deci implicit se va renunta curand la numele de Fiesta, iar modelul nou va aparea pe piata in 2008.
    Dar nu pricep o chestie. Oare de ce Ford nu fabrica la Craiova vechiul Ford Escort, atat in varianta cu hayon cat si break, ca sa concureze Loganul. Cu toate ca nu se mai produc de ceva timp.....scuzati-ma.....designul lor inca e beton si da clasa Loganului (parerea mea). Cu modelul asta undeva la 7500-10 000 EUR, ar sparge piata.
    Iar Fiesta e cam o masinutza asa....cam ca pentru tinere papusele sau doamne....cat sa-si arunce in portbagaj portofelul si gentutza.
    Servus!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru