În 2020, Ford și Volkswagen au încheiat un parteneriat prin care constructorul german le va furniza americanilor platforma MEB pentru viitoarele modele electrice ale Ovalului Albastru. Această arhitectură ar urma să fie prezentă la un viitor crossover sport electric și un viitor crossover de clasă medie cu zero emisii.
Lansarea celor două modele face parte din planurile mărcii americane de a avea în gamă nu mai puțin de 9 modele electrice noi în Europa, începând din 2024. Cele două modele menționate ar urma să fie lansate mai târziu în acest an.
Cu toate acestea, Ford are de gând să-și dezvolte o platformă proprie pentru următoarea generație de vehicule electrice. Potrivit lui Martin Sander, șeful diviziei de vehicule electrice Ford din Europa, noua platformă dedicată ar urma să-și facă apariția cel mai devreme în 2025.
El a precizat pentru publicația Financial Times că noua platformă „nu va avea niciun fel de integrare cu cea de la Volkswagen” și că va fi „foarte versatilă și foarte capabilă”.
Sander a mai adăugat că Ford nu va renunța la parteneriate cu alte mărci ca Volkswagen și că marca americană este deschisă la stabilirea unor asemenea parteneriate noi în viitor.În prezent, noile generații Ford Ranger și Volkswagen Amarok sunt bazate pe o platformă comună, iar colaborarea dintre cele două nume mari nu se rezumă exclusiv la mașini electrice. Deocamdată, nu se știe când se va încheia acest parteneriat dintre Ford și Volkswagen.
La final, Martin Sander a mai precizat că Ford ar urma să renunțe complet la motoarele termice în 2028, dacă nu va mai exista cerere pentru acestea. Totuși, Ovalul Albastru dorește să păstreze modelele Puma și Kuga cu motorizări termice cel mult până în 2030.
via Carscoops
Ford intră cu viteză pe full electrice.
Vor crea o platforma noua pentru masinile electrice. Dupa ce au dat teapa maxima cu F150 Lightning, nu stiu cat de mare succes vor avea cu "noua" platforma. Si Mustang Mach-e e un fail incredibil.