Ford a anunțat la jumătatea lunii octombrie că nu poate respecta "pe cont propriu" normele de poluare care vor intra în vigoare de la 1 ianuarie în Uniunea Europeană.
Potrivit normelor europene, un constructor trebuie să aibă emisii medii de 95 grame de dioxid de carbon pe kilometru pentru mașinile vândute într-un anumit interval de timp.
Ford urma să respecte aceste reglementări datorită variantei plug-in hybrid a lui Kuga, care se vinde foarte bine în Europa și care emite doar 26 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Cu toate acestea, Ford a anunțat în luna august că întrerupe temporar vânzarea versiunii plug-in hybrid a SUV-ului Kuga, din cauza faptului că există posibilitatea ca bateria să se supraîncălzească și să conducă la apariția unui incendiu.
Astfel, producătorul american a ajuns în situația de a nu putea respecta noile norme de poluare. Teoretic, acest lucru are ca efect aplicarea unor amenzi drastice din partea Uniunii Europene.
Alternativa este o reglementare a Uniunii Europene care permite unui constructor să-și pună în comun vânzările cu un alt producător care le respectă, pentru ca în medie ambii constructori să respectele normele de poluare.
Ford s-a aliat în acest sens cu Volvo, potrivit unui anunț făcut de constructorul suedez.
"Volvo a intrat într-un acord cu Ford prin care oferă surplusul de emisii de dioxid de carbon și posibil și altor constructori, conform reglementarilor Comisiei Europene", menționează Volvo într-un comunicat de presă.Volvo nu a dezvăluit care este suma de bani pe care o va primi pentru acest acord cu Ford, însă a precizat că veniturile vor fi investite în proiecte cu tehnologii "verzi".
Renault a anunțat recent ca va vinde "credite de emisii". O astfel de soluție a fost adoptată încă de anul trecut de Fiat-Chrysler, care a inițiat un parteneriat cu Tesla pentru a evita plata unor amenzi estimate la un miliard de euro. Până acum, în acest an, Tesla a obținut 1.18 miliarde de dolari din vânzarea de credite de emisii.
Via Automotive News
Am stat la un moment dat si am studiat toate motorizarile de pe Kuga III.
Dintre toate tot varianta Diesel 190CP AWD mi se pare cea mai ok (nu zic in general, ci punctual pe Kuga)
La subiect acum. Nu prea inteleg cum se poate intampla ca dupa cel putin 20 de ani de hibridizare pe piata, si unele esecuri rasunatoare in materie de management termic al bateriei (Leaf, prima generatie), vine Ford in anul 2020 cu o masina presupus model de succes si da chix fix la asta. Cum poti sa scuzi asa ceva? E o greseala de incepatori.