Din cauza cererii în scădere pentru mașinile electrice, dar și a competiției în creștere din partea mărcilor chineze, Ford se vede nevoit să reducă numărul personalului său în Europa. Ovalul Albastru a anunțat că va concedia nu mai puțin de 4000 de angajați de la uzinele de pe Bătrânul Continent până în 2027.
Concret, forța de muncă a mărcii pe continentul nostru va fi redusă cu 14%. La nivel mondial, concedierea a 4000 de angajați reprezintă o scădere de 2.3% a forței de muncă. Cele mai multe concedieri vor avea loc în Germania, acolo unde 2900 de angajați Ford își vor pierde locurile de muncă. Urmează Marea Britanie, acolo unde vor fi concediați 800 de muncitori, iar alte 300 de locuri de muncă vor fi eliminate pe alte piețe din Europa.
Decizia mărcii americane de a-și reduce numărul angajaților în Europa ar putea afecta și uzina Ford Otosan de la Craiova. Aici nu se știe exact dacă numărul angajaților va fi redus sau nu.
Potrivit Ovalului Albastru, eliminarea acestor locuri de muncă în Europa "va crea o structură mai competitivă din punctul de vedere al costurilor și va asigura o creștere și sustenabilitate pe termen lung a afacerii sale în Europa", se arată un comunicat oficial.
Un oficial al mărcii a declarat că Ford are parte de o cerere mai slabă pentru vehiculele electrice decât se așteptau.
Mai mult, creșterea competiției venită din partea producătorilor chinezi în Europa este un alt factor pentru care Ford este nevoit să-și reducă numărul de angajați în următorii 3 ani.„Sentimentul nostru este acela că nu suntem la același nivel echilibrat în ceea ce privește acea competiție, știind că este subvenționată”, a declarat Peter Godsell, vicepreședintele Ford Europa, referindu-se la mărcile chineze.
Anunțul concedierii a 4000 de angajați vine la câteva zile după ce Ford a anunțat că va micșora producția modelelor electrice Explorer și Capri la fabrica sa din Koln, Germania.
Tesla vinde bine, Hyundai lanseaza Ioniq 9 cu 7 locuri.
Probleme au marcile care nu fac produse competitive. Germanii sunt praf si de aia probleme. Sandero e pe primul loc la vanzari.
Ia citeste si zi-mi ce model Ford gasesti in top?
https://www.automarket.ro/stiri/dacia-sandero-ramane-cea-mai-vanduta-masina-in-europa-in-ultimele-10-luni-120439.html
Asta cu electrice e abureala: electricele au o cota de piata de vreo 17%, in timp ce dieselurile sunt la doar 11-12%, deci poate ford a produs prea multe si nu s-a adaptat pietei.
Volvo o duce super bine dupa ce a renuntat complet la dieseluri: cresteri la vanzari!
Sunt fortati sa dea afara oameni, sa inchida uzine si sa elimine modele pentru ca lumea nu le mai cumpara petardele. Vanzarile lor au scazut mult mai mult decat a scazut piata europeana in ansamblu, iar profitul li s-a evaporat.
Acum cu cifrele rosii in fata poate isi dau seama ca a venit decontul pentru toate magariile pe care Ford le-a facut in trecut cu Ecoboost, Powershift, Duratec, Duratorq si restul tepelor. Si-au batut joc de clienti si acum increderea in ei este zero.
Consecinta logica, pagubitii s-au reorientat catre alti producatori de nivel similar de pret, care inca mai respecta cumparatorul precum cei japonezi, coreeni si chiar o parte dintre europeni, in timp ce Ford moare ca o amintire urata.
Imi pare rau de Ford? Deloc, culege ce a semanat.
https://www.automarket.ro/stiri/noul-hyundai-ioniq-9-este-aici-cel-mai-avansat-suv-al-marcii-are-autonomie-120435.html
Si preferata ta:
https://www.automarket.ro/stiri/bmw-primele-masini-de-teste-neue-klasse-x-produse-in-ungaria-120419.html
Ford a omorât Fiesta, urmează Focus, a lansat " noul " Capri la prețuri aberante, nici Explorer nu este departe, aceste decizii au fost luate de oameni care au știut ce fac, atunci sunt pe drumul cel bun.
Link cu Lotus care renunță la 100% electric, nu ai ? Titluri pentru cocalari, dar când sunt titluri ca o electrică a crescut cu 11% din aproape nimic, pentru cine sunt aceste titluri ? Pentru electrocutatii ca tine .
ambii aveti dreptate, luand opiniile voastre cumulat. ford a fost nevoit sa omoare modele ca fiesta, focus si mondeo care in trecut au asigurat grosul incasarilor, pentru ca datorita reputatiei dezastruoase la fiabilitate, clientii au inceput sa fuga de aceste masini percepute ca avand calitate precara, stricacioase, dificil de servisat si capricioase la piese aftermarket. ford nu mai reusea sa vanda suficient de multe ca sa mentina o rata de profit macar acceptabila. in plus, nefiind parte din vreun grup mare precum vag, stellantis, renault-dacia-nissan-mitsu, hyundai-kia sau toyota+restul japilor, ca sa isi imparta costurile platformelor intre diverse marci, ford n-a avut de ales decat sa suporte singur toata presiunea costurilor. mai adaugam la asta si faptul ca interesul clientilor a migrat mult catre suvuri, care a grabit eliminarea vechilor modele din gama. mai adaugam si greselile de viziune ale conducerii, cu investitii uriase in masini electrice foarte scumpe pentru numele ford, greu vandabile si care nu vin cu nimic deosebit fata de concurenta, ba chiar sunt mult sub ea si gata, avem toate ingredientele pentru un aproape faliment. singura lor sansa este in opinia mea o integrare mai profunda cu grupul vag, asta desigur daca si vag ar fi dispus, desi nu e clar ce-ar putea aduce util ford in relatie. mai au varianta de a se retrage strategic la piata de acasa, unde f-150 inca se vinde bine, asta cat s-o mai vinde.