În cel de-al treilea trimestru, Ford Motor Company a dezvăluit realitatea în care câștigurile se contopesc cu pierderi semnificative. Cauza principală? O combinație de cerere în scădere pentru mașini electrice și un război de prețuri declanșat de Tesla la debutul anului.
Ford a reușit să vândă 20.962 de vehicule electrice în al treilea trimestru din 2023, reușind să depășească General Motors. Acest avans este datorat, în mare parte, producției sporite a modelului Mustang Mach-E.
Vânzările Mach-E au înflorit cu un impresionant 42.5% în al treilea trimestru, cu 14.824 de unități cumpărate, din care 5.872 s-au vândut doar în septembrie.
Cu toate acestea, în ciuda creșterii a volumelor de livrare de vehicule electrice, Ford a raportat o pierdere operațională de 1,3 miliarde de dolari, față de 1,1 miliarde în trimestrul precedent. Asta a dus la o concluzie îngrijorătoare: pentru fiecare vehicul electric vândut în această perioadă, Ford a înregistrat o pierdere de aproximativ 36.000 de dolari, depășind pierderea estimată de 32.350 de dolari per EV din al doilea trimestru.
Compania se pregătește pentru o pierdere anuală de 4,5 miliarde de dolari pentru întregul an.Dar ce se ascunde în spatele acestor cifre alarmante? Ford susține că pierderile sunt o consecință a investițiilor masive în vehicule electrice de următoarea generație și a unor condiții de piață dificile.
Mai exact, mulți clienți din America de Nord interesați de vehiculele electrice sunt reticenți să plătească un preț mai mare față de alternativele pe benzină sau hibride, ceea ce exercită o presiune asupra prețurilor și rentabilității mașinilor electrice.
Pentru a face față acestei provocări, Ford a luat măsuri. Compania americană a tăiat producția de Mustang Mach-E și au amânat deschiderea uneia dintre cele două fabrici de baterii din Kentucky, în parteneriat cu SK On. Cu toate acestea, cea de-a doua fabrică de baterii și complexul Blue Oval City din Tennessee rămân pe traiectorie.
Desigur, Ford nu renunță la planurile pentru următoarea generație de vehicule electrice, inclusiv un SUV cu trei rânduri de scaune și o camionetă de dimensiuni mari.
Dar există și alte obstacole în calea succesului.Un acord cu sindicatul UAW prevede o creștere a salariului cu 25% pentru 57.000 de angajați pe parcursul a cinci ani, presiune care va crește costurile Ford cu forța de muncă.
De asemenea, greva de 41 de zile a UAW (Sindicatul Lucrătorilor din Industria Auto din America) a avut un impact semnificativ, rezultând în pierderea producției de 80.000 de vehicule și o pagubă estimată de 1,3 miliarde de dolari, anulând practic veniturile de 1,2 miliarde de dolari din al treilea trimestru. În acest context complex, Ford se luptă să-și găsească locul în piața în continuă schimbare a vehiculelor electrice.
ei vor sa creasca pretul aiurea doar la masini, nu si la angajati.
Electricele au mâncat investii de multe sute de miliarde (nu ele, ci tâmpiții care au primit mâna liberă la dulciuri) si au făcut găuri interesante cu subvențiile si la final sunt un dezastru, cel puțin cele care se produc astăzi. Nu salvează nimic si nu schimba nimic așa cum nici măsurile COVID nu au făcut-o… doar au pus planeta pe butuci.
PS hai totuși sa vedem dacă Verstappen îl lasă pe Perez sa “marcheze” la el acasă, tot un fel de subvenție ;))
La VW situatia e dramatica. Vanzarile le-au scazut in Septembrie cu 80% fata de anul trecut in aceeasi perioada. Oamenii sunt disperati. Cheltuielile sunt taiate draconic, se vorbeste ca muncitorii trebuie sa isi aduca propria hartie igienica in tura. Treaba e kkta urat de tot. Tesla mai misca, e adevarat, pentru ca astia care cumpara masinile lor sunt la fel de groupies ca si aia care cumpara Apple. Cu cat tzeapa e mai mare, cu atat il iubesc mai rau pe Musk. Numai sa le spuna ca sunt tari ca si-au luat tesla. :))))
Vom vedea ce iese. In ce priveste speranta mea, sper in continuare sa vad VW in faliment. :)
Dar voiam sa mai zic ceva in commentul anterior si am uitat. Ce ma mira e ca inclusiv fabrici chinezesti sunt puse pe butuci. Pentru ca astea sunt toate cu finantare de la stat, ca na, china e tara comunista. Si totusi, nici macar statul chinez nu mai vrea sa le sprijine. Deci sunt un dezastru.
Bine, actiunea asta a Chinei cu subventiile pentru masini electrice e o strategie foarte clara de a distruge practic industria auto mondiala, MONDIALA!, nu doar cea europeana. Si se pare ca e pe cale sa le iasa. E un mare deget mijlociu aratat celor care practic timp de 30 de ani au turnat tehnologie gratis in tara aia, crezand ca chinezii sunt un soi de francezi sau olandezi care o sa multumeasca frumos si n-o sa incerce sa-si omoare binefacatorul. Pentru ca, prostia, naivitatea si mai ales lacomia europeana si americana nu au niciun fel de limite. Ei bine, acum lumea civilizata vede ce inseamna sa faci afaceri cu tari fara Dumnezeu, cu o lume care are f putine in comun cu a noastra (stiu cum le ies bube in ochi unor creaturi ca Andreea cand citesc asta :-) ).
No tengo dinero… pardon, clienti pentru capacitatea actuala, deci de unde investiții in capacitați suplimentare???
O fi Tesla “roșie” ca si Coca Cola (interesantă asemănarea), dar îmi pare că Moș Crăciun nu va mai ajunge la ei… va fi greu pentru Musk sa mai aburească piața… rămâne cum am stabilit…. din păcate este nasol si nu doar pentru Tesla!!!
E amuzant cum reactionati cu disperare la fiecare articol negativ despre masinile electrice. Cum va cautati validarea in nimicuri. Masinile electrice au o piata bine stabilita si au sanse mari in viitorul apropiat sa spargha gheata. Inca se sapa la greu pentru imbunatatirea bateriilor. Poate or sa reuseasca, sau poate nu. Detaliile din culise le cunosc prea putini si sunt sub cele mai variate forme. Important este sa nu capituleze pentru ca sunt destule posibilitati serioase de iesire din impas. Personal, una din cele mai deprimante capitulari ar fi sa ne intoarcem la motoarele diesel/benzina ca singura varianta de propulsie. Asa ceva nu cred ca se va intampla. Sunt deja prea multe alternative evoluate dincolo de stadiul de prototip.
Intre timp, savuram showuri gratis pe automarket.
azi sunt cei mai buni in 5G, maine in orice!
Noi cautam validare? Tu iti cauti validare in ciuda evidentelor in continuare. Cat despre ce crezi sau nu crezi tu ca ne intoarcem la Diesel: afla bai desteptule ca nu trebuie sa ne intoarcem la niciun Diesel. Ca nici nu ne-am despartit de el. Uita-te pe sosele. Uita-te la transportul de mare tonaj. Trezeste-te! Spalatura cerebrala nu te mai ajuta.
Piata electricelor este oarecum saturata, pana acum cei mai multi clienti fiind cei care mai au in garaj si o masina cu combustie interna. O alta mare problema, care nu se va corecta prea curand, este lipsa unei piete second-hand pt modelele electrice. Apoi, lipsa acuta a mecanicilor specializati pe modele electrice - cred ca a fost recent un articol pe aceasta tema. Sa mai insiram?
Dar e-xtremistii tot nu vor intelege, pt ca ei o tin langa cu ideologia lor.
Si lucrurile nu or sa ramana aici. Sunt foarte multe schimbari care se intampla dincolo de ochii publici, schimbari care iau timp si necesita investitii enorme. Daca vorbim doar de infrastructura sunt tari care isi permit si o modernizeaza la standardele din secolul asta. Altele, stau si se scarpina de maruntis sa-si mentina ceea ce au.
Si nu e doar infrastructura. Imi dau seama cat sunteti de "la curent" cand vi se pare ca visez, lala land si wishful thinking. Cand dai de 'telectuali care nici macar nu isi pot imagina ziua de maine, dara-mi-te s-o si creeze, iti dai seama ca e mai bine sa vorbesti mai putin si sa-i lasi sa bata din clanta, exact ca baba omida, de 10 ani incoace.
De fiecare data cand incerci sa manipulezi lucrurile, piata, tehnologia, oamenii, exista un recul, si de cele mai multe ori lucrurile sfarsesc prost si foarte prost. Asa cum se intampla si acum.
Orice individ caruia ii functioneaza organul dintre urechi si-ar fi putut da seama ca n-o sa mearga sa ceri pret dublu pentru un produs care te intoarce in timp, e o involutie fata de ceea ce avem deja. Cand au aparut ipodurile lumea le-a adoptat pentru ca erau cu ani inaintea cd playerelor portabile si walkmanurilor. Aveai in buzunar o librarie cu 5000 de piese, un device mic, usor, cool, care iti permitea sa asculti zeci de ore de muzica in timp ce faceai sport sau naveta. Lumea SI-A DORIT sa treaca pe noua tehnologie, nu a fost nevoie de niciun ajutor sau bonus. Nu e cazul la masinile cu baterii. Ti se cere sa platesti dublu pe o masina care nu merge nici 1/3 din cat un Diesel sau Otto, stai in frig in ea iarna, astepti ca prostu' sa se incarce zeci de minute sau ore, asigurarea e dublu, la un impact un pic mai serios dai 20.000 de eur sa schimbi bateria, trebuie sa locuiesti la casa samd samd. Repet, orice om cu creier functional si inteligenta medie si-ar fi putut da seama ca prostia asta n-o sa functioneze. Tehnologia bateriilor poate s-o imbunatati candva, dar deocamdata se cer sume de peste 50.000 de eur pentru produse proaste cand ai alternative foarte bune la 20.000.
Deci spaclule, las-o mai moale si gandeste.
Ah da, si inca ceva, daca tot te tii asa mare vizionar si ne faci pe noi prosti si ingusti la minte, invata sa scrii prima data. Nu da nimeni 2 lei pe viziunea ta cand demonstrezi ca nu ai educatie elementara...
Tu si cei ca tine refuzati sa acceptati realitatea. Intr-adevar exista o piata careia EVurile se adreseaza, dar aceasta este limitata, sau mai bine spus foarte limitata si nu poate inlocui nici macar intr-o proportie de 25% piata de automobile clasice, oricat s-ar stradui politicienii sa dea legi si decrete. Faceti-va un reality check din cand in cand, pt ca aveti nevoie.
@Dutz Felicitari pentru previziunile de prin vara despre racorirea pietei electricelor. A fost o nebunie sa creada unii (cine a crezut cu adevarat) ca dintr-o data va tabara lumea pe masini cu baterii de 30-40-50k cu toate neajunsurile lor. Semnale sunt de cateva saptamani prin presa de specialitate ca electricel se vand din ce in ce mai greu, de obicei de 2 ori mai greu decat masinile clasice sau hibride.
@spaclu Lumea reactioneaza asa cum reactioneaza pentru ca suntem la acel "told you so moment". E bucuria revenirii cu picioarele pe pamant. Iar daca comunicarea despre electrice era onesta, adecvata si neimpaunata cu ideologia "salvarii planetei" si multe subventii, probabil nu ar fi stranit atata polemica si nici nu ar invrajbi atat de mult taberele pro si contra. Cum am zis mai sus, actualele baterii nu sunt adecvate pentru electrificarea in masa. Poate urmatoarea generatie de baterii. In privinta "capitularii" si intoarcerii la benzina/diesel, poti fi linistit, nu o sa se intample. Hibridele se vand din ce in ce mai bine, sunt din ce in ce mai bune si sunt tranzitia perfecta spre viitoarea electrificare care va fi ajutata de viitoarele baterii (care se dezvolta sau care vor fi inventate).
@PMC Modelul de dezvoltare chinez este de a face programe guvernamentale de subventie a unor domenii si a lasa companiile sa concureze intre ele in acel domeniu acceptand din start ca unele companii vor papa subventiile si in final nu vor supravietui. De asta sunt multe companii producatoare de masini care au intrat sau vor intra in faliment. Si cimitirele alea de masini electrice din China sunt fix rodul acestei strategii de a finanta companii care vor sa faca lucruri si a le lasa sa se descurce singure pe piata daca reusesc.
Clientul poate cumpăra acum electrice performante și mult mai ieftine decât în urmă cu 1 singur an. :))))))) Timpul este în favoarea celor care au răbdare. Nici mie nu mi-ar conveni să cumpăr o ICE, hibrid sau nu, cu preț semnificativ mai mare decât al unei electrice, dar eu nu sunt un sclavete de bloc.
Eu nu pot sa pricep cum se poate ca o cireada de manageri sa bazeze strategia unei companii pe "inventii viitoare". Ceva de genul "las ca mai vedem noi". E uluitor.
Hibridele se vand (mai) bine pentru ca au un consum ceva mai mic decat Otto simplu si din cauza "normelor" care pedepsesc Dieselul.
Cum se poate ca o cireada de manageri sa alerge la electrificare? Simplu. FOMO. Impinsi de hoardele de investitori care cred ca electrificarea e a doua venire a lui Isus pe pamant, au bagat sute de miliarde in electrificare bazandu-se pe baterii mult sub performantele si caracteristicile necesare si din cauza materiilor prime si tehnologiei de fabricatie, mult prea vulnerabile fata de preturile de pe bursa. Si pe deasupra, multi nici nu aveau capacitati de productie pentru baterii asa ca s-au bazat pe parteneriate sau pe importuri din Asia.
Si mai sunt multe motive dar in principal s-au grabit sa nu piarda o mare oportunitate pentru ca toti ochii erau pe Tesla si stirile erau toate despre masini electrice si cum vor salva planeta. Acum au treaba sa-si salveze fundurile ca fondurile le-au spart de mult.
Vedem ce face Toyota care a cam zis care-i buba cu actualele masini electrice si probabil de asta nici nu s-au hazardat sa sparga bani prea multi in prima generatie. Baterii slabe, scumpe, grele si sensibile.