Deşi sunt cei mai mari rivali atunci când vine vorba despre cine vinde mai mult, GM şi Ford sunt două companii suficient de experimentate pentru a lăsa deoparte aceste orgolii atunci când se vorbeşte despre beneficii financiare comune.
Potrivit unui comunicat oficial publicat astăzi, cei mai mari constructori auto din Statele Unite vor colabora pentru a da naştere unei noi generaţii de transmisii automate, cu nouă şi zece trepte.
Cutiile automate vor fi folosite de către GM şi Ford pentru automobile, SUV-uri şi pick-up-uri, principalul lor scop fiind acela de a reduce considerabil emisiile de CO2 şi consumul de carburant. Potrivit unor analişti din industrie, folosirea unei transmisii cu nouă trepte pe un model compact ar putea reduce consumul de carburant cu 10%.
Totodată, viitoarele unităţi de transmisie vor fi capabile să îmbunătăţească performanţele dinamice ale modelelor americane, urmând să exploateze mai bine resursele.
Jim Lanzon, vice-preşedintele GM al departamentului de inginerie a transmisiilor, a declarat că echipe de tehnicieni ale ambelor companii au început deja munca de proiectare a noilor agregate. Colaborarea va ajuta GM şi Ford să proiecteze, dezvolte, testeze, valideze şi să distribuie cutiile automate într-un mod eficient şi cu costuri mai mici.
Pentru a garanta o modularitate perfectă a noilor unităţi de transmisie, echipa comună de ingineri va asigura dezvoltarea lor atât pentru maşini cu tracţiune faţă, cât şi pentru maşini cu propulsie spate. De producţia cutiilor se va ocupa fiecare constructor în parte, în cadrul propriei uzine.
GM şi Ford nu sunt la prima colaborare de acest gen. În ultimul deceniu, cele două grupuri au mai colaborat pentru dezvoltarea unor transmisii automate cu şase trepte, transmisii care au fost deja folosite şi pe câteva modele care se vând în Europa, Chevrolet Cruze şi Malibu.
Cum singur ai mentionat, globalizarea incepe isi a arata efectele. Apar noi nume pe piata auto, vin tare coreenii si in viitorul apropiat probabil si chinezii, deci e nevoie de anticipat si adaptat la situatia curent sau cea ce va veni in curand, altfel vor ajunge in situatii dificile ca si alte marci traditionale, cum ar fi Peugeot si Citroen, SAAB etc.
Cat despre cutiile astea preconizate in cooperare cu Ford, presimt ca vor fi si ele un pocinog, dar nu mai comentez - timpul va dovedi ca, atunci cand vrei sa ignori calitatea (prin nefericita tactica a "comprimarii" investitiilor), si ea iti va raspunde identic si neintarziat......
Lasand gluma, eu ma gandesc ca pentru 10 rapoarte ai o gramada de pinioane si rotite ... si cu cat mai multe piese care se misca cu atat mai putin fiabil si mai scump de produs ... deci 10% reducere de carburant mi se pare putin ca sa te legi la cap.
Nu iei pe mere ce dai pe pere.
In afara de asta, putin probabil ca acestia sa fi produs vreodata cutii de viteze automate cu peste 6 rapoarte.
La hibrizi, dupa descarcarea bateriei, se foloseste un motor ca si sistem de prpoulsie ;)