Ford s-a răzgândit şi dezvoltă Model E, o maşină electrică cu autonomie de 300 de kilometri care să rivalizeze cu Tesla Model 3

de Daniel Popescu
Vineri, 29.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a confirmat că dezvoltă o maşină electrică cu o autonomie de 300 de kilometri care va avea drept rivali direcţi Tesla Model 3 şi Chevrolet Bolt. Numele modelului ar putea fi Ford Model E.

Cu numai o săptămână în urmă, oficialii Ford afirmau public că autonomia de 160 de kilometri a viitorului Ford Focus Electric este suficientă pentru cei mai mulţi şoferi care călătoresc în interiorul oraşului, motiv pentru care nu se gândesc la un model mai performant.

Cu toate acestea, CEO-ul Mark Fields a clarificat situaţia şi a dezvăluit că Ford lucrează în prezent la dezvoltarea unui model electric care să atingă o autonomie de cel puţin 300 de kilometri, o valoare considerată esenţială de către specialişti pentru ca maşinile electrice să devină populare în rândul publicului larg.

"Vrem să fim printre lideri sau într-o poziţie de conducere. Cu siguranţă este ceva ce dezvoltăm", a explicat el referindu-se la o maşină electrică cu autonomie de 300 de kilometri.

Urmareste Automarket
Cel mai probabil, maşina electrică se va numi Ford Model E şi va fi asamblată începând din 2019 la o nouă fabrică deschisă în Mexic.

Modelul ar putea avea inclusiv o versiune plug-in hybrid şi va intra în concurenţă cu cel puţin alte trei modele.

În următorii ani vor apărea mai multe modele cu autonomie de 300 de kilometri, cum ar fi Chevrolet Bolt, pregătit pentru toamna acestui an, sau Tesla Model 3, care urmează să fie lansat la sfârşitul lui 2017. În plus, următoarea generaţie pentru Nissan Leaf, programată pentru 2018, promite de asemenea o autonomie de peste 300 de kilometri.

Via Automotive News

Comentarii (10)

  • CEO-ul Ford a facut scoala cumva cu politicienii nostri? Se contrazice in declaratii de la o zi la alta. Se mai contrazic si altii in propriile declaratii, dar macar aia lasa sa se mai puna praf pe vechile declaratii. Noi sa fim sanatosi. P.S. Cate unitati de Ford Focus electric au vandut pana acum?
    17 4
  • Borc, nu sta! du-te repede și negociază cu Ford să construiască o fabrică de mașini electrice în România! (hai, acum, până nu te dă afară premierul și pe tine!)
    7 1
  • Nu stiu cat de lunga viata va avea Tesla, istoria automobilului este plina producatotori auto care au falimentat desi faceau niste masini extraordinare, dar un lucru este cert: Musk asta are sange de oltean! A reusit sa bage joarda'n gard si sa asmuta cainii!
    10 2
  • Și Tucker a băgat joarda-n gard și câinii l-au făcut praf.
    Când marii producători se vor apuca serios de făcut mașini electrice, Tesla va avea soarta lui Tucker: mașini excepționale trimise în anonimat de concurența mult prea puternică.
    10 1
  • "Joarda" sunt de fapt normele de poluare tot mai stricte pe fiacare continent in parte.
    11 1
  • Angajam CEO!
    E haos la Ford.

    E de inteles luand in calcul ca-si schimba conducerea precum sosetele.
    14 0
  • Tucker a produs doar 50 de masini in decursul unui an (conform wikipedia, scuze, dar n-am auzit de marca asta pana azi) pana a cazut, pe cand tesla deja a trecut de 100.000 de masini VANDUTE (cu tot cu lotus-urile modificate) in decursul a aproape 10 ani.
    Tucker a fost taiat de la radacini, pe cand tesla deja e prea populara ca sa fie daramata, clientii tesla sunt prea atasati de marca asta ca sa fie atrasi in vreun fel de concurenta, asta daca nu face tesla vreo gafa imensa care sa ii indeparteze toti clientii.
    5 1
  • Tucker nu a căzut ci a fost făcut k.o. de celelalte companii auto. A fost făcut și un film cu subiectul ăsta (Tucker: The Man and His Dream). Asta cu „clienții atașați de marcă” e doar o poveste. Știi câte mașini a fabricat Lancia și câți fani a avut marca asta? (ca să dau numai un exemplu de marcă binecunoscută cândva și cam inexistentă azi)
    Câte automobile Lancia ai văzut pe șosea în ultimii 10 ani?
    Cam asta va fi și soarta Teslei.
    4 5
  • Lancia e cam inexistenta din cauza conducerii (macaronaru marchionne) care nu a mai investit in ea, lasand marca sa se degradeze prin niste modele putine si invechite.
    Nu e in niciun caz vorba de concurenta prea puternica. Adica da, neimprospatand gama practic s-au lasat distrusi de concurenta.
    Dar nu e un caz singular, cam la fel se intampla si cu celelalte marci pt muritori de sub patronajul macaronarului, fiat si alfa, cam la fel de varza sunt, dar sunt mai norocoase, avand niste modele scoase recent. Ferrari si Maseratti din fericire, o duc mai bine.
    6 1
  • Exemplu pentru americani
    93% dintre cumpărătorii electricei Leaf sunt foarte mulţumiţi de maşină
    http://www.automarket.ro/stiri/nissan-93-dintre-cumparatorii-electricei-leaf-sunt-foarte-multumiti-de-50614.html

    98% dintre clienţi sunt mulţumiţi de Renault Zoe.
    http://www.automarket.ro/stiri/aniversare-electrica-renault-zoe-a-ajuns-la-o-productie-de-50000-de-70657.html
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru