"Comisia Europeană va trebui să analizeze situaţia, iar guvernul german trebuie să ceară o analiză clară", au declarat săptămâna trecută reprezentanţii Saxoniei Inferioare, landul german fiind al doilea deţinător de acţiuni în cadrul VW Group.
Aceştia s-au declarat în repetate rânduri împotriva măsurii anunţate de PSA.Deşi Renault este o companie deţinută în proporţie de 15% de statul francez, reprezentanţii constructorului din Hexagon au anunţat că vor ţine sub observaţie atentă tranzacţia dintre Stat şi PSA. "Imediat după ce vom înţelege detaliile precise ale schemei financiare, interesul nostru este ca aceasta să nu distorsioneze competiţia", susţine Dominique Thorman, directorului biroului financiar Renault, citat de Automotive News.
Nici cei de la Ford nu au rămas insensibili la anunţ. După ce săptămâna trecută a fost una grea pentru aripa europeană a constructorului de la Detroit, Ford anunţând închiderea a trei fabrici importante din Europa, directorii companiei au reacţionat imediat. "Nu cred că ajutoarele din partea guvernelor sunt sustenabile şi reuşesc să împingă înainte companiile, mai ales într-o economie contractată precum cea europeană", spune Stephen Odell, directorul Ford of Europe.
PSA: PROBLEME FINANCIARE ŞI O FABRICĂ ÎNCHISĂ
Conform normelor europene, ţările membre nu au dreptul de a ajuta companiile interne dacă acest lucru le oferă un avantaj incorect în faţa competitorilor din alte state ale Uniunii.
În cazul PSA, suma este o garanţie pe care statul francez o pune la dispoziţia PSA Peugeot-Citroen pentru o refinanţare de 11.5 miliarde de euro cu o serie de bănci interne. PSA a avut un an foarte dificil, compania anunţând închiderea iminentă a uzinei Aulnay, lângă Paris, care produce modelul Citroen C3. Pierderile lunare totale ale PSA se apropie de 200 de milioane de euro.via Automotive News (Înreg.)
E pacat ca din cauza unei crize mondiale, care a fost declansata si intretinuta special, sa aiba de suferit firme de prestigiu, fie ele europene, asiatice sau americane din orice domeniu de activitate. Sa speram ca nu va urma scenariul de dupa criza din anii 30.
Si VW sa taca din gura, ca asa cum a dat Merkel cu pumnul in masa si a spus clar ca GM nu vinde Opel, asa s-ar fi intamplat si daca era VW in cacao. Statul german nu statea cu mainile in san cum a facut statul suedez cu SAAB.
Dar problema e cu totul alta: anul trecut Merkel si Sarkozy (scuze daca nu am scris corect) au dat Greciei sute de miliarde de euro din fondurile UE, bani care oricum nu vor fi recuperati niciodata.
Sorry, acei bani nu trebuiau sa ajunga in Grecia, cel putin nu asa usor si nu atat de multi. Ei bine partea aceia de bani veniti din Franta erau defapt "bula de oxigen" de care PSA are nevoie acum.
Diferenta intre Opel si VW nu este data doar de marimea celor doua, ca si companii si angajati, productie, etc..., difera si faptul ca VW apartine de VAG, care nu e detinut de GM, si nu stiu cum se face ca VW nu este in cacao, probabil ca statul german n-ar fi stat cu mainile in san, dar nu sunt asa convins ca aruncau cu zeci de miliarde, daca ar fi fost cu probleme. La Ford eu cred ca inteleg, pt ca e vorba de Ford Europa, care isi are cartierul general in ...Germania si mare parte dintre modele le produce inca in Europa, chiar daca vor inchide uzine prin Belgia si Anglia, se vor duce in Turcia si-n Est, si uite asa fabrica de la Craiova va deveni mai importanta si decat credeau cei de la Ford. Cat despre PSA, am citit ca pe langa cele 7 miliarde, ar mai avea nevoie de vreo 4, si nu prea are de unde sa le ia, iar viitoarele economii pe care le vor face prin platformele comune cu GM vor fi peste cativa ani, deci pana vor scoate ei noile modele in comun mai e mult, treaba e serioasa la PSA. Cat despre datoriile Greciei, poate toti nu vor fi recuperati, dar insulele lor cu turismul sunt inca profitabile, ghici cine isi vinde insulele si statiunile aproape gratis.
Dar cine stie, sa speram ca in 2-3 ani isi vor revenii, asa cum si-a revenit si Fiat acum 10 ani. E drept ca era o alta conjunctura economica. Dar eu cred ca, la acest nivel, asa cum stii sa castigi trebuie sa fii pregatit si pentru atunci cand pierzi. Nu stiu de ce imi vine in minte melodia celor de la Parazitii - Nopti albe pentru zile negre. Ori PSA nu prea a facut asa.
@Giga: Nici eu nu inteleg, cum spuneam si altadata, politica GM, parca isi leaga singuri bolovani la picioare cand pornesc la drum. Daca s-ar intampla asa cum imi doresc (GM=Chevy+Caddy) as deveni fan GM din tot sufletul, dar politica asta de pritocire intre marci si modele, plus anuntata ciorba transcontinentala cu PSA nu-mi place de nicio culoare.
PS: vad ca baietii de la AM au inceput sa-ti stearga comentariile si ma refer la articolul legat de trecerea Toyotei inaintea GM la vanzari pe 9 luni. De ce domnilor? Va deranjeaza un limbaj decent sau ideile expuse? Daca cineva este mai "nealiniabil" trebuie eliminat? Eu personal ma bucur si accept sa iau minusuri cand atac noile caricaturi scoase de producatori, dar stergerea comentariilor imi echivaleaza cu un scotch pe gura. Atata vreme cat comentariile nu contin injurii sau aberatii gen @Mafia/Samba, nu aveti voie sa stergeti comentariile daca vreti sa nu va indepartati cititorii.
Iar in ceea ce priveste masinile vechi ale GM cu care as putea face cunostinta prin Retromobil, iti marturisesc ca nu ma atrag masinile vechi, uzate si reconditionate. O replica nou-nouta, dupa reteta originala, dar cu 0 km la bord ar fi altceva, dar astea sunt doar vise. Pe o masina GM mai veche de conceptie clasica am pus mana cu ceva vreme in urma, un Buick Lesabre, fabricatie 1995-1996 ceva de genul, dar in afara de confortul bun oferit de scaunele imense, silentiozitate si interiorul cald dpdv al cromaticii alese, masina nu mi-a placut mai deloc: tinuta de drum sinuoasa, exact ca de barca, materiale slabe in interior, plastice crapate, comezi care nu raspundeau sau raspundeau cu intarziere, cutie automata extrem de greoaie, plus rugina foarte multa la usi si praguri. (Masina avea la momentul respectiv aprox. 6 ani si 100.000 mile).
Astazi, GM nu mai fabrica astfel de masini, au avansat mult de atunci, desi urme ale acelei filozofii centrate exclusiv pe confort se mai regasesc oarecum la noul Malibu, o alta masina reusita. Totusi, varful GM astazi il consider a fi Volt, (o masina pe care mi-as dori-o tare mult), care are o calitate exceptionala, poate cea mai buna pe care a creat-o vreodata GM, iar de tehnologie nu mai pomenesc - cu Volt, GM are un avans tehnologic considerabil in fata multor alte grupuri auto. Ma bucur ca vor extinde utilizarea platformei lui Volt si pe noul Cadillac ELR, anuntat deja - va fi un hit.
Foarte bine ai spus ! @mntsn
Asa este. Unii trag pe branci, fac eforturi sa faca masini bune si sa faca profit si altii "ajutati" se arata zmei apoi