Intrat în producţie la uzina din Craiova aproape de sfârşitul lunii iunie, Ford B-Max întâmpină deja primele scurt-circuite ale procesului de asamblare. Potrivit oficialilor Ovalului Albastru, ritmul de producţie al modelului de familie va fi redus la fabrica din Oltenia.
Începând chiar din această lună, la Craiova vor lua naştere cu 50% mai puţine unităţi B-Max. Din totalul celor 500 de exemplare produse în prezent în fiecare zi se va ajunge la doar 250. Din acest considerent constructorul va renunţa la unul dintre cele două schimburi.
Un oficial Ford, citat de Ziarul Financiar, a motivat decizia: "Ford îşi reechilibrează operaţiunile de producţie din Craiova pentru a răspunde actualelor condiţii de piaţă din Europa. În urma lansării producţiei noului B-Max la uzina de la Craiova, Ford trece la un program de lucru într-un singur schimb în cadrul secţiei de asamblare".
Lucrurile nu sunt însă atât de negre precum par. Ford a anunţat tot astăzi că secţia de producţie motoare de la Craiova va trece de la un singur schimb la două pentru a susţine cererea în creştere pentru motorul Ecoboost de un litru, regăsit în prezent pe tot mai multe modele din gama Ford.
Creşterea numărului de schimburi este motivată şi de faptul că la Craiova se va produce şi viitoarea versiune de 1.5 litri a motorului cu trei cilindri Ecoboost, confirmat astfel oficial de Ford.
Mulţumită noii redistribuiri a personalului, Ford nu va fi nevoit să facă disponibilizări la uzina sa din România. Cu toate acestea, estimările optimiste din vara acestui an vor fi abandonate. Până la finalul anului vor fi produse doar 30.000 de maşini, cu 50% mai puţine decât se anticipase iniţial.
Deşi la fosta uzină Daewoo nu se concediază oameni, reducerea producţiei afectează furnizorii. Deja Magna Exteriors&Interiors a anunţat că va concedia 17 angajaţi din totalul celor 117. Decizia vine la numai o lună de la inaugurarea activităţii companiei în România.
via ZF
Fiecare constructor are modele total inutile, nepractice si ca atare efemere!
Este cazul de fata, dar nu e singular. In opinia mea ar trebui sa existe 3 modele mari si late: unul in clasa mica, altul in cea compacta si in fine un model in clasa medie. Poate si un SUV pentru aia care vor "jip'".
Vorbesc, evident de marcile de volum, cele premium sunt alta mancare de peste!
Un logan de 90 cai pe benzina cu AC e vreo 9500 / 10000.
Un B-max e vreo 13.500 (pret de lista, in realitate il iei cu vreo 12000E de unde mai scazi si tichetele daca le ai).
Si la banii astia nu e chiar chel.
Discutam de doua masini din segmente auto diferite, bazate pe conceptii diferite, pentru segmente de piata/cumparatori la fel de diferite.