Ford recunoaște că obiectivele sale de electrificare în Europa au fost prea ambițioase

de Tiberiu Safta
Luni, 22.07.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un oficial important al diviziei de mașini electrice Ford a recunoscut că obiectivele mărcii privind electrificarea totală până în 2030 în Europa au fost prea ambițioase. În acest context, Ford va continua să dezvolte mașini cu motoare hibride noi.

Din cauza vânzărilor în scădere ale mașinilor electrice de la începutul acestui an, mai mulți producători majori au fost nevoiți să-și schimbe planurile în ceea ce privește strategia de electrificare. Cei mai mulți dintre ei au decis că vor continua să ofere mașini cu motoare termice chiar și după 2030. Acela era anul în care majoritatea producătorilor și-au propus inițial să devină mărci complet electrice.

Una din mărcile care și-au domolit planurile de electrificare este și Ford. Într-un interviu acordat publicației Autocar, Marin Gjaja, directorul de operațiuni al diviziei de mașini electrice Model E, a recunoscut că obiectivele electrificării pe piața europeană au fost mult prea ambițioase.

„Eu cred că clienții noștri au decis și ne-au spus că planul a fost prea ambițios”, a spus Gjaja. „Eu cred că toată lumea din această industrie a descoperit asta pe calea cea grea. Aș mai spune că realitatea are un fel de a te face să-ți schimbi planurile.

Noi credem că a deveni o marcă pur electrică până în 2030 nu este o alegere bună pentru afacere și mai ales pentru clienții noștri”, a mai adăugat Gjaja.

În 2021, Ford anunțase planul său de electrificare original, prin care și-a propus să devină o marcă pur electrică în Europa din 2030. Acum, Ovalul Albastru va continua să dezvolte noi modele cu motoare termice, în special cu motoare hibride, care vor fi oferite și după 2030. Directorul de operațiuni al diviziei Ford Model E a mai precizat că este important ca Ford să aibă o ofertă flexibilă pentru clienți.

via Autocar

Comentarii (49)

  • Unii încă bâjbâie și se bâlbâie. Intre timp producătorii chinezi deschid fabrici în Europa și vor putea vinde fără taxe vamale și fără costuri de transport. Iar producătorii tradiționali se vor vedea iar în situația de a alerga sa ii prindă din urma, cum au făcut cu Tesla.
    8 10
  • Poate 2030 a fost prea ambițios dar 2035 e încă în lege.
    4 8
  • Ford recunoaște, ceilalți încă nu .

    Legile din pix, votate fără responsabilitate și cunoaștere a realității, duc la astfel de situații.

    2035, asa cum a fost votat, la fel poate fi devansat la un termen mai realist .
    15 6
  • @dan_grc
    Se poate și avansa la un termen mai ambițios, dacă tot vorbim de posibilități ipotetice. Pana una, alta, 2035 rămâne.

    Cât despre responsabilitate.... Au responsabilitatea votului și cei ca tine puteau sa îi schimbe, dar nu au reușit.

    Mai au și responsabilitatea generațiilor viitoare care trebuie și ele sa trăiască în lumea pe care o lăsăm noi pentru ei, ceva ce nesimțiții ca tine, care va gândiți numai la voi înșiși, e un concept foarte abstract.

    Ai copii?
    9 15
  • @dan_grc
    Pai daca gandesti logic, nu depinde doar de producatori. Depinde de guverne sa asigure si infrastructura. In Norvegia, Suedia, Finlanda, Olanda se poate.
    Taxele impuse masinilor chinezesti vin ca protectie pentru germanii care fac mizerii in Europa. Asta e o alta idiotenie marca Europa pentru ca daca ii lasau sa produca la ei in tara si poluarea ramanea tot la ei in timp ce europenii se puteau bucura de masini cu zero emisii. Dar unde sunt multi retarzi, exista si multe probleme. Exemplul cel din Romania unde se merge pe dizal ca sa omoare plamanii oamenilor.
    Aia din vest si Nord importa masinile made in China si se bucura de aer mai curat. Chinezii le produc si altii le folosesc. Mi se parea excellent.
    De ce atata agitatie? Doar ca sa puta mai mult??? A descoperit vreun meserias ca masinile cu motoare termice au vreun avantaj? Ajuta la plamani?
    Doar niste retatzi se pot bucura ca pute cand dai cheie.
    6 13
  • @12:32
    normal ca nu au reusit, pentru ca sunt mult mai multi oameni rationali dar tacuti, care vor sa traiasca sanatos si sa respire un aer mai curat, decat egoisti cu clantau mare precum dizalarii nostri de pe automarket, care, in nepasarea lor, prefera sa imputa orase intregi doar ca sa-si miste ei fundurile in harburi dizal cu emblema, chit ca asta presupune ca inclusiv ei sa traga pe nari particule de gudron si noxe.

    ok, daca atat e viziunea lor, doar de azi pana maine si sunt dispusi sa inhaleze orice otravuri, de acord, dar noi restul ce vina avem? de ce trebuie sa suportam noi efectele rele ale preferintelor lor?

    am mai spus-o: atata vreme cat vehiculele cu combustie vor continua sa abia externalitati pozitive doar pentru sofer si negative pentru toti ceilalti, ele nu vor avea parte de acceptanta sociala.

    si asta se intampla mai ales fiindca posesorii lor se incapataneaza sa le foloseasca intensiv in orase dens populate. daca le-ar lasa doar pentru exterior sau pentru zone rurale, oprobiul impotriva lor n-ar mai fi atat de puternic, dar asta e, si-o fac cu mana lor, singuri isi cer disparita termicelor.

    daca tinem la viitorul nostru, n-avem cum si n-avem voie sa ramanem impasibili la agresiunea lor zilnica. afara deci cu fumegatoarele din orase!!!
    3 12
  • Ușor că și așa ești bolnav, dar nu din cauza noxelor, tu ai fi în stare sa votezi electrice obligatoriu pentru toți, chiar dacă n-ar avea omul unde să încarce .

    Lasă gargara și ipocrizia, oamenii nu vor alte și alte poveri de taxe pentru green deal peste noapte, ecologia se face doar pe spinarea fraierilor, nu merge așa .
    17 5
  • Corect. Din ce în ce mai multe țări interzic fumatul în spatii publice și/sau închise pentru ca fumul e dăunător și de ce sa au și pe cei care nu fumează? Fumătorii sunt liberi să fumeze unde otrava îi afectează doar pe ei.

    Sau, cu alte cuvinte, ești liber să faci ce vrei atâta timp cât nu afectezi drepturile și libertățile altora, cum ar fi dreptul de a nu fi otrăviți se tine.
    4 9
  • @dan_grc
    Cum au mai zis și alții, ipocrit ești tu. Trage un furtun de la țeava de eșapament în cabină și circulă asa. Dacă îți place și nu mori, atunci sa ne explici cum e cu ecologia. Atâta timp cât otrava o dai afară să o respire toată lumea, taci dracu' din gură, ipocritule.
    5 9
  • ho ho sa ienervat maftei,taci dracu din gura strumfito.
    8 2
  • Andrei
    "oamenii nu vor alte și alte poveri de taxe pentru green deal peste noapte, ecologia se face doar pe spinarea fraierilor, nu merge așa"

    Omule, orice societate normală la cap, între sănătatea publică și spinarea ta, alege sănătatea publică.

    Pe lângă noțiuni străine ție precum bun simt și compasiune, există, paradoxal pentru mintea ta îngustă, și argumentul financiar.

    Sănătatea publica se menține tot pe spinarea ta, bolovane. Marea majoritate a celor care dezvoltă boli de plămâni, de inima și cancere din cauza poluării, sunt tratați cu bani ce provin din taxele pe care le plătești tu, eu și restul, în loc să se ducă la infrastructură, cercetare sau altele.
    4 8
  • Bolovan ești tu și cei ca tine, voi nu știți cum funcționează lumea, încep constructorii sa va spună cum funcționează, după ce s-a dus elanul subvențiilor și investițiile pe hârtie au rămas acolo .

    Lumea tot cu combustibili se învârte, obisnuiti-va cu astfel de știri, du-te în pădure dragule, sa respiri acolo, ca în lumea civilizata te sufoci, în loc sa militați pentru creșterea spatiilor verzi și reimpaduriri, voi înjurați toată ziua termicele, se termină pomana de la stat, hop ca stai puțin ca am exagerat cu electricele, pai nu tot de bani e vorba, cine e ipocrit aici ? Euglena ce ești.
    12 3
  • @dan_grc
    Și în pădure e poluat, nesimțitule. Nu injur termicele, injur nesimțiții ca tine.
    Termicele vor dispărea în timp, când oamenii cu bun simț vor renunța la ele și nesimțiții vor fi obligați sa renunțe.
    4 8
  • @dan_grc
    Lumea are nevoie de cei ca voi. Cu cat mai multi prosti, cu atat mai bine pentru cei ce controleaza lumea.
    Daca se dorea dreptate, cand s-au descoperit troacele cu softuri ilegale trebuia facuta razie in toate tarile de la RAR si institutiile omoloage si CASATE toate masinile neconforme. Dar Germania are la putere oameni ce stiu sa rezolve astfel de situatii si au exportat troacele in tarile pline de retarzi, bucurosi ca iau masini la reducere de pret.
    Daca faci o analiza rapida vei vedea ca electricele se vand bine in tarile evoluate si cu putere de cumparare, iar ele exporta toate jafurile catre tarile mai inapoiate. Mai exact Nordicii si Vesticii ii ajuta pe estici sa se omoare lent.
    Se va observa ca in continuare vesticii si nordicii vor merge pe electrificare si fara subventii si vor renunta la dieseluri. Si cand zic electrificare, nu ma refer la 100% electrice ci la PHEV sau hibride benzinare.
    Sunt posesor de PHEV de vreo 8 ani si nu as alege o full electrica pentru ca trebuie sa ajung si prin tari mai involuate unde nu se poate incarca la fel de usor ca pe afara pentru ca ele au anumiti Gigi contra care le trag la vale.
    6 8
  • Mai bine îți faci tu electrice pe banii tăi, ce zici ? Pentru schimbarea întregii infrastructuri în Europa, de la zeci de milioane de stații, până la investiții în linii de înaltă tensiune, transformatoare, etc e nevoie de mii de miliarde, de unde le iei, imbecilule, ca vad ca-ti dai drumul la jigniri neprovocate. Pe viitor te rog sa te abții, nu mai vorbi cu mine .
    10 5
  • @dan_grc
    Daca s-au gasit bani destui pentru amenzi , daca s-au gasit bani destui pentru ilegalitati, pentru reclame la drifting unde se "ard" atatea anvelope si placute de frana, daca se gasesc bani pentru tratat cancerul de plamani, atunci ar trebui sa se gaseasca si bani pentru infrastructura.
    Daca norvegienii, elvetienii, suedezii, finlandezii, olandezii, englezii pot, nu vad de ce nu s-ar putea si in alte parti.
    Desigur ca dureaza si trebuie adaptata infrastructura, dar asta e normal. Daca ne gandim cate autostrazi si cate masini aveam acum 50 de ani si cate avem acum, se pare ca se poate. Daca ar fi multi idioti care ar zice ca nu e posibil, acum am circula doar cu trasura trasa de cai. Dar se pare ca multi isi permit sa ia masina si sa circule pentru ca infrastructura se adapteaza nevoilor.
    Daca nu crezi ca se poate, atunci vinde masina si mergi cu bicicleta si cu transportul in comun.
    Lumea a evoluat pentru ca au crezut unii oameni ca se poate, altfel nu aveam avioane, masini si multe altele pe care le folosim in ziua de astazi. Ca na, nu ar putea sa zboare un avion daca ne luam dupa cei ca tine.
    Ia zi, cate masini sunt in Romania comparativ cu acum 30 de ani??? Cum de s-a putut? Oare avem tot atatea benzinarii ca acum 30 de ani? Cum de s-au gasit bani pentru ele? Cat costa litrul de motorina? De unde ai bani sa alimentezi?
    4 5
  • @dan_grc
    Pai tu ti-ai facut masina cu motor diesel pe banii tai si ai benzinarie la tine in curte?
    Daca esti asa inteligent zi-ne si noua cum ai reusit.
    Eu credeam ca tu ai ajutat un producator auto mincinos sa scape de un rebut.
    Este foarte interesant ca sustii un produca auto care umbla cu mizerii si minciuni, dar esti vehement impotriva unor tehnologii ceva mai noi. Si nici nu vrei sa iti bagi evacuarea noxelor in interiorul masinii ca sa ne demonstrezi tu ca esti cu adevarat meserias.
    5 5
  • Dan e genul care nu poate gândi decât pana la vârful nasului. Faptul ca banii lui sunt folosiți pentru a combate efectele produse de mașina lui e o chestie ultra abstractă și mult mai departe de vârful nasului.

    Pe el nu îl duce capul nici sa realizeze ca interdicția se refera la mașini noi, nu troace SH de care își ia el. Nici că pe măsură ce lumea renunță la termice, astea ajung pe piața SH să aibă el de unde alege.

    Sau poate, cine știe, îl subestimez, și de fapt e un tip calculat care se gândește că dacă din 2035 nu se mai vând decât electrice, atunci prin 2060 toamna nu mai are el ce troacă termică BMW să își ia.
    2 7
  • Eu nu mi-am luat diesel cu pomană de la nimeni, nici n-am militat sa se interzică ceva doar pentru ca nu-mi place, deci dacă această lume nu funcționează pe criterii financiare, cred ca poți găsi și păduri nepoluate, iar alea poluate nu sunt de la diesel, ci de la puzderia de industrii cu care lumea s-a dezvoltat și evoluat, voi se pare ca chiar nu cunoașteți definiția ipocriziei, de aceea nu vă regăsiți în acest termen .

    Cum este inteligentilor cu sistemul energetic, duduie eolienele și panourile, de importa România curent la greu în perioadele de vârf, oare de ce ? Pentru ca-n ultimii 15 ani România a pierdut multă producție prin închiderea de centrale termice, ce s-a instalat în ultimii ani pe eolian și solar nu acoperă pierderea, plus ca a crescut consumul, investiții ioc în sistemul energetic de transport, cu toate c-au curs miliarde de euro, au întrat în tot felul de buzunare, cum ar fi fost cu câteva milioane de electrice ? Când vorbeau " proștii " de acest aspect acum câțiva ani, erau aceeași inteligenți care nu vedeau această problemă, pentru ca ei așteaptă sa facă alții, adică " o sa se facă ", cine anume ? Constructorii s-au bazat pe stat, statul pe privați, iar electrocutatii nu s-au bazat pe nimic, doar pe cai verzi pe pereți, toți vor bani și profituri mari, de aceea o dau de gard acum cam toți, iar " ecologiștii " rămân cu buza umflată, se trezesc ca sistemul funcționează doar cu bani și profit, aoleu domnii socialiști, trezirea .
    7 4
  • @dan_grc
    Băi Dutză, România a fost exportator net de electricitate în 2023. Adică, pe înțelesul tău (sau nu), pe parcursul întregului an, a produs mai mult decât a consumat.

    In perioadele de vârf e normal sa importe, toate tarile fac asta, pentru nu se poate (încă) stoca energia electrica în cantitatea aia. Când produci mai mult decât ai nevoie, exporti, și când produci mai puțin decât ai nevoie, importi.

    Ești prost de dai cu troaca-n gropi.
    4 5
  • spaclu lu manole
    @Matei, @Andrei, @mike, @mihai, etc etc. Sunt ferm convins ca electricele isi vor face loc in viata de zi cu zi. Oricum, in ziua de azi au intrat foarte bine pe piata, si au clientela lor, fara tam-tam, reclame si propaganda. Dar tu ai fixatii bolnave iar refularea ta la "vestile proaste" din electricitate se varsa pe @dan_grc. De ce? Pentru ca, hopa, are si BMW iar in boala ta, inca o fixatie e Germania, dusmanul poporului, cum te-a invatat comunismul si extrema stanga.
    Ca suporter al masinilor electrice, iti spun ca Europa e in urma la retele electrice. Ei n-au avut Tesla, sa le construiasca superchargere, deci omul chiar daca vrea sa-si ia electrica, nu are unde s-o incarce. Ce-i asa de greu de priceput? Aici trebuie sa intervina guvernele, sa incurajeze firmele private sa puna reteaua pe picioare. Infrastructura energetica e de interes national, indiferent ca e vorba de masini, transport feroviar, aero, samd. Trebuie multiplicata productia de curent si distributia lui.
    Aici e bataia pestelui. Vor da firmele petroliere gasca cu oua de aur din mana, sau nu? Cred ca raspunsul e evident pentru toata lumea.
    In contextul asta, trebuie sa vina un "disruptor" de tehnologie care sa disloce toate capusele petroliere din transeele in care s-au ingropat de zeci de ani. Actorul numarul unu e China, cea mai interesata sa scape de dependenta de petrol si sa aduca lumea la dependenta de metale rare/pretioase, care sunt din belsug la ei. Pana acum china a cheltuit in jur de 250 de miliarde de dolari pentru lansarea industiriei auto electrice. Nu se stie cat va mai tine sacul fara fund al subventiilor, nici la ei. Deocamdata e un skandenberg urias intre petrol si china, iar rezultatul se va vedea in anii urmatori.
    Investitiile in masinile electrice ale producatorilor traditionali au inceput sa iasa pe piata si inca vor mai iesi, atata timp cat mai tin banii care s-au bagat pana acum in productie. Daca n-or sa fie vanzari, au inca destula capacitate de productie sa scoata un ice+electric=hibrid. Asta e la moda acum, pana se limpezesc apele cu masina electrica.
    Omul de rand nu mai are puterea de cumparare de acum 20-30 de ani, pentru ca eroziunea clasei de mijloc a fost un succes colosal. Acum ne pregatim de seisme in plan politic si sperm sa nu se verse pe plan militar.
    Dar daca masinile electrice continua sa vina la preturi aberante, vanzarile vor fi subtiri. Din pacate/fericire, nici masinile ice nu mai sunt ieftine si abordabile.
    Deci hai sa lasam pe fiecare sa-si ia ce-i convine, ce isi permite si ce i se potriveste lui personal. Lasa atacurile, ca nu fac decat sa genereze gunoi inutil la comentarii. Sunt stiri diverse si suficiente, cu noutati interesante ca sa putem discuta normal, fara injurii. Daca intri in cercul asta vicios, nu mai iesi niciodata si stai asa de-amboluea ani de zile intr-o cloaca intelectuala care la un moment dat iti devine stil de viata. Nu cred ca isi doreste nimeni asa ceva.
    8 2
  • „Eu cred că clienții noștri au decis și ne-au spus că planul a fost prea ambițios” - sau sunteti prea prosti si nu intelegeti ce nevoi are un client (reale sau imaginare) si ce asteptari are cand sparge un purcoi de bani pe o masina si ce trebuie sa faca defapt o masina uzuala cum e Ford.

    „Eu cred că toată lumea din această industrie a descoperit asta pe calea cea grea." - nu chiar toata industria a sarit pe electrificare "ca gaina la scuipat" (mascuzatz n-am gasit alta rima); o serie importanta de manageri au avertizat ca vor fi consecinte grave pentru optimismul nejustificat pentru electrificare.

    "Aș mai spune că realitatea are un fel de a te face să-ți schimbi planurile." - ce usor va strecurati voi in multime si atribuiti greselile proprii ca fiind greselile tuturor. Nu toti au gresit si nu toti au aceiasi vina. Ati primit semnale multe inclusiv din interior ca lucrurile nu au cum sa se miste atat de repede pe cat previzionati voi dar ati fost prea orbiti de perspectiva spargerii a zeci de miliarde pe revolutia secolului care se dovedeste pe zi ce trece mai degraba a puci sustinut ce-i drept de cativa actori foarte puternici.

    "Noi credem că a deveni o marcă pur electrică până în 2030 nu este o alegere bună pentru afacere și mai ales pentru clienții noștri” - vi s-a spus asta de nenumarate ori. Nu e timp pentru scuze, cei responsabili sa raspunda cu capul. Greseli de asemenea calibru in materie de costuri pot sa bage chiar si Ford in mari probleme.

    Sunt de-a dreptul induiosatoare pozitionarile astea spasite acum cand "realitatea" iti arata ca ai fost defapt prost.
    11 0
  • @Manole
    https://www.national.ro/economie/economia-romaniei-in-colaps-inflatie-extrema-industria-la-pamant-832620.html/
    Ilan are infrastructura, Norvegia are, Suedia are, etc.
    In toate tarile se dezvolta daca e nevoie.
    Daca lumea cumpara masini, se inmultesc si statiile de alimentare.
    Daca lumea isi pune centrale de apartament pe Gaz, se gaseste si gaz pentru incalzire si apa calda. Daca lumea isi pune panouri solare pe casa se gasesc si solutii sa se faca treaba.
    Deci solutii sunt daca se vrea. Daca nu, gasim motive.
    Cat despre anumite specimene cu BMW-uri, sa ii lasam la stadiul de maimute, ca de aia pleaca iarna cu cate un preten pe portbagaj sa ii ajute cu tractiunea spate, de aia sar la bataie, de aia conduc ca retarzii, de aia se imbata si se drogheaza, de aia parcheaza la handicapati, de aia parcheaza pe nisip pe plaja, etc. Ei sunt o categorie speciala si de aia le vinde BMW masini, ca sunt mai inapoiati si nu stiu ca exista si altceva.
    Daca s-au gasit solutii pentru retarzii cu BMW-uri, cred ca e simplu sa gasim solutii pentru masinile electrice.
    5 7
  • În Norvegia și Suedia întâi s-a construit infrastructura, apoi au venit și electricele, dar oricum sunt exemple irelevante pentru restul Europei, mai ales Norvegia, cu-n milion de mașini la 5 milioane locuitori, de Liechtenstein ce spui, acolo cum stă treaba ?

    " Este normal sa imporți la vârfuri de consum ", nu molusca, nu este normal, pentru ca România are potențial pe hidro, nuclear, termo, eolian și voltaice și importa de la țări care n-au o gamă atât de diversificata . România are cea mai scumpă energie din UE și importa și mai scump, foarte sustenabil în capul tău, deci întâi sa cumpere lumea electrice, apoi o sa vină și infrastructura ? De unde tembelule va veni, explică te rog unde, cine, când, va aduce infrastructura ? Dacă la câteva zeci de mii de electrice și maxim jumătate din populație cu aer condiționat în case, trebuie sa imporți scump și penele de curent devin normalitate în plină vară, ce se întâmplă cu două milioane de electrice și cu și mai multe aparate de aer ? Cine investește în modernizarea rețelei, abia după aia cine investește în zeci de mii se stații de încărcare ? Pai nu te-ai saturat sa fii nesimțit sa dai exemplu Norvegia ? Evident ca nu .

    Imaginea de ansamblu a punctat-o foarte bine @ manole, China se tureaza pe electrice nu din motive ecologice, ci pentru ca deține cele mai mari rezerve de resurse necesare bateriilor, va împușca doi iepuri, nu va mai fi dependenta de petrolul arabilor și rușilor și va transforma orice țară fără strategie, inclusiv România, în țări super dependente de China, iar moluștele ca Matei se umezesc când aud de mărcile chinezești care " vor invada " Europa, de abia așteaptă, mai și critică Europa ca le-a pus niște taxe modice chiar .
    8 3
  • Induiosator sa vezi in ce lume fantezista traiesc unii, cu baloane si creioane colorate. :)) Bravo babetz! Voi sunteti sperantza la omenire! Nu-i putin lucru sa iti construiesti singur o lume in care totul e simplu si clar. :)) Mai e unu celebru asa, Caramitru ex-useristu ala care debiteaza niste enormitati de-ti sta mintea-n loc :))

    Adicatelea vin ditai maharii din industrie si iti spun ca publicul nu vrea masini de bagat la priza si tu ii dai inainte cu viitorul luminos chinezesc si cum vezi bine! europenii o sa-si planga-n pumni in timp ce chinezii vor vinde electrocaZnice like there's no tomorrow. :)) S-a mai zis aici, europenii nu vor chinezarii. Personal nu as lua asa ceva nici daca as locui intr-o tara civilizata. Si germanii stiu f bine ce inseamna sa-ti dai banii pe un obiect la care nu ai mentenanta dupa aceea. Sau cu timpi lungi de asteptare pt piese samd samd. Cred ca niciunul dintre atotstiutorii de pe siteul asta nu si-ar da banii pe o chinezarie daca e sa fie sinceri. :)
    Plus subventiile statului comunist se vor termina si alea, vor ramane doar o mana de producatori, restul tinuti pe bani de la stat se vor inchide.
    In fine... sa vedem ce urmeaza. :)
    6 4
  • @dan_grc
    Tati, hai ca ne-ai amuzat destul. Rabla aia nu are nevoie sa ii schimbi uleiul?
    3 7
  • un cetatean
    Uleiul de motor nu este detinut de o singura tara, e un consumabil banal, chiar daca important, pe cand un zacamant de litiu nu e banal deloc . Tu ce model chinezesc ai, sau ce masina ai, fii cinstit, eu am o mazda 6 pe benzina, o vechitura.
    Tu chiar nu ai imagine de ansamblu, spui doar ce-ti convine, ignori argumentele valabile, vin sefii constructorilor si spun ca piata nu absoarbe asa cum sperau acum cativa ani, dar de vina cine este, clientii care refuza sa cumpere mai multe electrice, sau companiile care au fortat acest lucru ? Dupa parerea ta, de vina sunt unii comentatori de pe aici, nu realitatea, care refuzul realitatii se cheama intr-un fel :)
    6 2
  • @dan_grc
    Pe principiul asta, intai au aparut soselele si dupa aia automobilele, intai aeroporturile apoi avioanele si exemplele pot continua.
    Tarile care au vrut sa dezvolte infrastructura, o dezvolta si o adapteaza.
    La romanasi e greu sa faci si un pod ca lumea peste Dunare la Braila, darmite sa le ceri si altele.
    Deci nu mister, nici Norvegia, nici Suedia, nici Olanda nu au avut mai intai infrastructura si apoi au luat electrice, le-au dezvoltat si le dezvolta in permanents. Au si ei pene de curent si le rezolva si pe alea, gasesc oamenii care vor solutii. Cei care nu sunt luminati, gasesc numai probleme si se vor opune mereu, pentru ca asta inseamana sa fii limitat, sa nu poti vedea ca se poate si altfel.
    La romani nu va merge nimic pentru ca sunt multi retarzi.
    Luati ca exemplu olandezii, au construit tara aia care 1/3 au scos-o de sub ape, au poduri care se ridica, se adapteaza, fac multe. Olandezii au aproape 18 milioane de locuitori si reusesc sa faca infrastructura, sa atraga turisti, sa atraga investotori si sa aiba un nivel de trai mult mai ridicat.
    Asa arata un pod la olandezi:
    https://youtu.be/7KqLeEy1sjA?si=Phe7VXbbwaZ2izGb
    Aia il pot asfalta, pot pune pe el si linii de tramvai si stalpi de iluminat si il pot ridica cu totul. Deci la aia se poate, ca aia sunt luminati. La noi nu pentru ca avem dan_grc, Dutz, etc ...
    A, si la olandezi nu prea le plac BMW-urile ca sunt masini proaste, nesigure, nefiabile.
    4 7
  • un cetatean
    Prietene, tu nu esti capabil sa vorbesti concret de Romania si realitatile ei, tu aberezi cu nordicii si olandezii, tari cu putini locuitori, Norvegia a incasat mii de miliarde din petrol si gaze in 100 de ani, Europa inseamna mult mai mult, lumea si mai mult, esti foarte limitat, de aia anunta Ford ca s-au grabit cu electricele, din cauza lui dan_grc si Dutz, pai mai bine du-te acolo unde este bine, stii ce zic, du-te in Olanda, Norvegia, parca asa spuneati ca cine nu haleste electricele si taxele si reglementarile UE sa plece in Rusia, nu erai tu cu indemnul asta ? Acu mars si tu .
    5 2
  • Pentru PMC, dan_grc, Dutz si restul.
    Ca sa intelegeti ca publicul nu cere asa ceva si ca infrastructura se dezvolta dinainte:
    https://www.statista.com/statistics/1167285/electric-vehicles-charging-stations-number-germany/#:~:text=The%20number%20of%20public%20charging,monthly%20during%20the%20timeline%20displayed.
    In Germanica de exemplu erau 31241 de puncte de incarcare in Ianuarie 2022.
    In noiembrie 2023 erau 61915, deci s-au dublat in mai putin de 2 ani.
    Concluzie:
    1. Exista cerere si de aia s-a dublat numarul de statii de incarcare in foarte multe tari europene;
    2. Infrastructura se adapteaza si se imbunatateste pentru nevoile oamenilor.
    Asa ca dan_grc, lumea evolueaza, chiar daca tu ramai la dieseluri si cererea pentru electrice va continua sa creasca, chiar daca in anumite perioade de timp se va mai domoli.
    Cel mai bun exemplu este ca anul trecut cel mai bine vandut model de masina a fost o electrica!
    Si pentru a intelege si mai bine unde ne ducem si care e cererea:
    https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-13-7-in-april-2024-battery-electric-11-9-market-share/
    Dieselurile mor repejor avand o cota de piata de doar 13%, avand in vedere ca acum 10 ani erau peste 50%.
    Cea mai buna dovada ca piata cere altceva!
    3 7
  • Ultimul comentariu la acest articol, mă bucur că cei de la Ford au ajuns la această concluzie, mai ales acum când si-au bătut joc de un nume legendar, Capri, de trei ori, l-au făcut electric, SUV și pe platformă de VW, tot ce era mai nasol, 3 în 1 . Spor la vânzări, va rupe la fel ca Mustang E, alt nume mare folosit complet aiurea, unii de la marketing chiar cred ca toți clienții sunt fără cultură auto și cumpăra orice .

    Nu în ultimul rând, ce idee bună a fost la renunțarea la Fiesta, nu-i așa dragilor ? Nu cu diesel, dar pe benzină era perfect acest model, lasa sa vândă alții modele de clasă mică, francezii și coreenii vând bine, Ford n-a mai vrut ca asa le-a sugerat " piața " .
    7 3
  • @dan_grc
    Norvegienii sunt atat de departe incat au trecut si la vapoare electrice, folosesc bicicletele electrice demultisor, au multe si fara sa fie dependenti de taxe ca la masini. Si asta desi ei fac bani din petrol. Adica ar putea folosi ce extrag pentru ei, dar vand la fraieri si ei iau electrice.
    https://businessnorway.com/articles/norway-showcases-award-winning-electric-ferry-technology
    https://www.offshore-energy.biz/worlds-first-all-electric-fast-ferry-named-in-norway/
    https://www.sustainable-ships.org/stories/2021/worlds-first-electric-cargo
    Oare au facut prima data si infrastructura pentru ele? Au turnat apa in oceane ca sa foloseasca ferry si vapoare electrice?
    Au facut piste speciale pentru bicicletele electrice intai si dupa asta au aparut bicicletele?
    Dar germanii cum au facut? Au montat cate 10000 de benzinarii pentru masinile cu motoare diesel si apoi au facut masinile cu motoare diesel? S-au gandit ei dinainte ca vor cumpara oamenii atatea masini cu motoare diesel si au facut strazi si benzinarii speciale pentru ei?
    Dar la blocuri si sate s-au gandit dinainte cate masini vor fi si au facut strazi si parcari?
    Tu esti un geniu nedescoperit, mare noroc ca stai la tara, ca ar fi jale sa ajungi la oras.
    Poate la tine in comuna reusesti sa ii convingi pe toti ca doar BMW face masini. Prin alte parti lumea a evoluat si stie ca exista si altceva.
    4 5
  • un cetatean
    Dieselul are o cota de piata de doar 13% care inseamna dieselul clasic fara mild hibrid, dar stii ca cele mild sunt puse la hibride, nu ? Ai idee ca toti constructorii germani, dupa 2020 au transformat dieselurile 2.0, 3.0 in mild hibrid si se inregistreaza ca hibrid ? Astazi la primarie daca ai un 3.0 diesel mild, platesti 500-600 lei, nu 3000 cat era normal, asta este cea mai buna dovada, apoi si francezii au inceput cu diselurile de 1.6 si 2.0 pe care le mai au, deci chiar si tu cat esti de hater ar trebui sa-ti dai seama ca dieselul are o cota de piata reala cel putin dubla.

    Nu te-am auzit spunand ceva despre cea mai mare comanda de la o firma italiana de 1500 camioane Volvo, toate diesel, Volvo care are si camioane electrice, stii de ce? Pentru ca bunurile se transporta rutier cu diesel, sa incerci asta cu o flota de electrice inseamna faliment, dar voi nu aveti treaba cu finantele .
    Tot vii cu linkuri, dar refuzi sa raspunzi la intrebari logice si simple, cine sponsorizeaza la noi infrastrucutura electricelor ? Raspunsurile cu norveginii si olandezii nu merg .
    8 5
  • @cetățeanu turmentat
    La nivel EU mild hybrid au o cotă de piață de 25%, din care marea majoritate sunt pe benzina. Diesel are cotă de piață dublă când ajungi la fundul paharului și încep să ți se miște statisticile în fața ochilor. Tot atunci realizezi și ce deștept ești.

    Și cine pisici e "tu" in mesajul tău??
    5 7
  • @cetățeanu turmentat
    Și nu mai amesteca lucrurile.

    Cota de piață potenți diesel, de 12% sau cat o mai fi, nu are nicio treaba cu cât plătește românul la primărie. Sau are foarte, foarte puțin. România nu contează prea mult la nivel de UE când vorbim de înmatriculări de automobile noi.

    Camioane Volvo: așa, și?? Ce treaba are asta cu automobilele? Și Tarom a comandat avioane cu kerosen, dacă lua diesel dădea faliment.
    2 6
  • un cetatean
    Romania nu conteaza la nivel UE la inmatriculari, dar te dai peste cap si certi Romania ca nu conteaza la electrice, cu asta chiar demonstrezi ca esti prost rau, mild hibrid nu inseamna " mare parte benzina", 2.0 diesel de la marca ta preferata Bmw, care inca vinde bine, este mild hibrid, la fel si 3.0 la toate suv-urile, fix la hibride se contorizeaza la vanzari . Ce conteaza camioanele diesel Volvo ? Pai Volvo are si camioane electrice, asta e si idee, ca alea electrice nu conteaza :)
    5 1
  • @cetățeanu turmentat
    Ai probleme la cap... Eu nu avut niciodată BMW și nici diesel 2.0. Am avut 3.0 biturbo (Citroen) și 1.6 WV.

    Camioanele electrice au și ele rolul lor, pe anumite distante. Așa cum Londra înlocuiește toate autobuzele cu unele electrice.
    2 4
  • @dan_grc
    Eu credeam ca cei de la BMW vin cu afirmatia asta, ca nu e cerere, dupa ce au lansat pe banda rulanta i3, i5, i7, ix1, Ix3, Ix.
    Mergi repede la BMW si anunta-i ca nu e cerere si sa nu mai dezvolte noua platforma Neue Klasse.
    Si sa le zici ca degeaba au anulat contractul cu suedezii de la northvolt ca nu faceau fata cererii de baterii si ca au semnat repede alt contract pentru baterii cu coreenii.
    https://www.automarket.ro/stiri/noul-bmw-vision-neue-klasse-x-conceptul-care-anunta-noua-fata-a-modelelor-117389.html
    https://www.automarket.ro/stiri/fotospion-primele-imagini-cu-noul-bmw-neue-klasse-coupe-electric-118699.html
    https://www.automarket.ro/stiri/bmw-a-anulat-un-contract-de-2-miliarde-de-dolari-pentru-celulele-de-baterii-118555.html
    Cum se face cand nu e cerere: "Se pare că producătorul suedez de baterii litiu-ion nu a putut livra la timp produsele, conform unui contract pe termen lung pentru celule de baterii convenit cu BMW în 2020."
    https://www.fleeteurope.com/en/financial-models/europe/features/bmw-targets-500000-ev-sales-2024-tipping-point-combustion-engines-passed#:~:text=The%20BMW%20Group%20delivered%202%2C555%2C341,solid%20sales%20in%20specific%20markets.
    Citam pentru Dorei retarzi:
    "The BMW Group delivered 2,555,341 vehicles worldwide in 2023, up 6.5% from 2022 and reaching a new all-time high. Most remarkably, the automaker delivered 376,183 all-electric cars, representing 15% of all sales in 2023, up 74.4% from the previous year. "
    Si un rezumat in romana ca ei nu pricep engleza:
    Remarcabil, producatorul auto a vandut 376183 masini electrice, adica 15% din totalul vanzarilor si o crestere de 74,4% fata de anul trecut.
    Pai mai Dorele, daca nu e cerere, cum de se epsista crestere de 74% si daca nu se cauta, cum de au vanzut atatea sute de mii? Nu au vandut 10-20 la cei care doar sunt colectionari, au vandut 376 de MII!!!
    Ori esti prost ori te faci :))
    4 5
  • @hateru Matei
    Vanzarie de electrice sunt in scadere, cu mici exceptii, una este Bmw, pt c-au avut de la inceput o strategie buna, nu s-au aruncat cu toate ouale intr-un cos, raman prudenti in continuare, nu renunta la nimic, nici la diesel, au renuntat la suedezi pt ca n-au livrat ce-au promis, iar bateriile se pun si la hibride, normal ca au o cerere de baterii, altfel nu mai faceau contract, dar aici e vorba de Ford, iar tu iar vorbesti ca boul tot de Bmw, aceasta marca este in alta liga, Mercedes si Audi au scaderi de doua cifre la electrice, ce inseamna asta pt tine ? Nu inseamna nimic pt ca esti prost, tot una-i pt tine.

    Critici Romania si pe romani ca nu cumpara electrice, da tu ce electrica ai expertu lu peste ? Romania nu conteaza la inmatriculari generale, dar ar trebui sa conteze la electrice ca asa visezi tu dimineata ? Hai mars in Norvegia, dar nu cred ca te primesc acolo, la cata prostie zace in tine .
    7 4
  • @22:29
    BMW a avut mereu strategia buna pentru ca sunt multi ipocriti care nu recunosc niciodata adevarul: daca aia vand electrice si se cer, pentru ei e strategie buna. Daca altii vand electrice, nu e buna strategia, ca e a altora.
    Adevarul e ca BMW vinde bine la prostime, cu orice strategie.
    Interzicerea termicelor este o greseala.
    Daca se vor rezultate, trebuie obligati producatorii auto sa bage evacuarea noxelor in interiorul masinii!!!
    Nu trebuie sa ii suportam pe toti nesimtitii care nu isi permit masini, sa ne distruga!
    3 5
  • Au început sa ma vadă și în somn, nu numai în comentariile altora. Nasoală paranoia :))

    Semnați-vă, că sughit de la cât mă pomenesc ăștia.
    3 4
  • Toata industria auto a descoperit pe calea cea grea ca nu e cerere:
    https://www.automarket.ro/stiri/tesla-model-y-cea-mai-vanduta-masina-din-lume-in-2023-118473.html#comment_post
    "În clasamentul mondial, niciun model european nu a prins primele 10 locuri, acestea fiind dominate de Toyota."
    Pe langa Tesla model Y pe primul loc, clasamentul e dominat de Toyota, care dupa cum se stie face hibride benzinare de ani buni.
    Deci clientii au ales si au aratat ce se cauta. Nu clientii Ford sau a altor marci care s-au reorientat catre Tesla si Toyota, Honda.
    Adica dieselurile mai sunt tinute in viata cu perfuzii de anumite marci cu softuri ilegale.
    2 4
  • Este cum a spus “Dutz”… not more, not less!!! ;)
    Focile electrice sunt ca și Hitler înainte să se sinucidă.
    Ei luptă cu forțele răului (fosili)… acești “evrei” capitaliști.
    BEV-urile sunt gadgeturi (majoritar), și doar o mică parte soluții bune pentru cei care au mai multe mașini, casa, garaj (deci situație financiare bună) și care le pot folosii pentru deplasări în orașe… bravo lor. Restul este gunoi… miliarde aruncate la gunoi, care generează dobândă și nu vor fi niciodată recuperate din vânzare de BEV-uri. Dacă BEV-urile se vor impune (in viitor) va fi pentru ca nu vom vorbi de BEV-urile cu baterii care cântăresc cât o vacă și care se încarcă peste noapte…
    7 2
  • @22:08
    Cele 6 modele electrice BMW enumerate de tine fac 15% din vanzari.
    Seriile 1-8 si X1-X7 fac restul de 85% din vanzari iar unele modele sunt simple variatiuni ale altora (seria 3 cu seria 4, X3 si X4, X5 si X6).

    15% electrice e cam ce face toata piata acum. Nu e nimic extraordinar aici si nimic de laudat.
    5 2
  • Iata cum au aparut toti apostolii electrificarii auto! Dragi e-coli, scuze e.cologisti, as dori sa intreb "la dumneavoastra", daca s-ar scoate motoarele cu combustie stiti ce ati rezolvat? Frectie la picior de lemn, asta ati rezolvat. Ati scos din orase masinile care polueaza, bravo. Dar ce faceti mai departe, pentru ca poluarea auto in orase este doar o parte mica din ceea ce reprezinta noxele nocive. Motoarele de ultima generatie sunt cu mult mult mult mai putin poluante decat tot ceea ce reprezinta poluarea din constructii, incalzirea imobilelor (civile, industriale), productia de electricitate.
    Comform datelor World Resource Institute, poluarea din transporturi a UE, reprezinta 1,74% din totalul emisiilor de gaze cu efect de sera la nivel global!!! 1,74 % (unu virgula saptezeci si patru la suta)!!!
    Nimeni, absolut nimeni, nu spune ca nu trebuie sa luam masuri pentru un aer mai curat si pentru a reduce poluarea si a incetini schimbarile climatice, dar a vedea ca singurul vinovat pentru intreaga poluare doar domeniul auto este o greseala mai mare decat cea a directorilor din firmele auto care si-au prognozat niste planuri total nerealiste.
    PS: in incheiere sa stiti ca Leoni, unul dintre cei mai mari producatori de cablaje auto din lume, isi inchide fabrica din Bulgaria si isi muta operatiunile in Romania. In acelasi timp, chiar si cu aceasta mutare, va concedia sute de angajati in Romania. Motivul: scaderea brutala a cererii de vehicule electrice
    PS2: multe marci auto din China, mai ales producatori de BEV vor da faliment in curand, pt ca nu mai este cerere si au ajuns sa aiba supra stocuri.
    7 2
  • @Fast and Curious: frate, degeaba te chinui sa formulezi idei rationale bazate pe fapte si date. N-o sa reusesti niciodata sa insufli ratiune si common-sense in creaturi suflatoare precum andreea, mateutza sau spulacul manuela. Eu am renuntat. N-are sens. Datele, matematica, realitatea nu conteaza pentru insii de care pomeneam. Odata ce gandesti cu formule prefabricate nici macar Einstein n-ar reusi sa-i convinga. Ei ar da-o inainte cu "vrem sa respiram aer curat in oras, da!, nu mai vrem fumegatoare, asa au zis si carutasii acum 100 de ani!" :))))

    Mai intervin sa contracarez chestii cu minciuni sfruntate sau ridicatul Norvegiei in slavi pentru "electrificare", tara care-si bazeaza solid PIB-ul pe exportul de ... supa de dinozaur :)) Aaaa, ar fi de plans daca n-ar fi de ras :))

    Ah da si ma distreaza cand aud aia cu "dupa 200 de km te opresti sa mananci un sandwich" :))) Si cand se umfla pene responsabil si constiincios si te iau la rost ca "tu conduci 1000 de km fara oprire? omaigaaaad!" :))
    3 2
  • @dan_grc
    nu neaparat electrice obligatoriu pentru toti, dar as cauta sa te oblig cumva sa lasi harbul dizal acasa si sa nu-l mai folosesti in oras sa ne afumi pe toti. in oras ai transport in comun, foloseste-l sau ia-ti ceva electric si usor de folosit, bicla sau scuter. sunt pline italia si spania de ele, dar la fudulii de romani e greu, ei trebuie sa afiseze cazanul german ca altfel nu par valorosi.
    0 2
  • @Fast_and_Curious
    Ati scos din orase masinile care polueaza, bravo. Dar ce faceti mai departe, pentru ca poluarea auto in orase este doar o parte mica din ceea ce reprezinta noxele nocive...

    Bun, pai asta daca s-ar putea intampla intr-o buna zi, tie ti se pare putin lucru? Eu zic ca ar fi o realizare extraordinara, pentru ca aia e cea mai grava si adevarata poluare care ne ucide, cea din orase, cu noxe, din cauza concentatiei foarte mari de agenti poluanti in zone foarte dens populate.

    Si alte activitati polueaza, dar efectul lor este extrem de mult diminuat daca ai de exemplu o termocentrala la 30 km de oras, ce mai ajunge eventual in oras de la acea termocentrala e nesemnificativ, la fel exemplul cu avioanele si vapoarele (ma rog, daca stai intr-un oras cu port mare, atunci e ceva mai nasol.)

    Si vezi ca amesteci grav lucrurile, pomenesti la gramada de noxe si co2, de orase si de restul zonelor. Pentru informarea ta, co2 nu este un poluant. E un gaz cu efect de sera, care da, duce la o incalzire globala a atmosferei, dar ce sa vezi incalzirea aia nu te omoara de cancer la plamani precum noxele de dizal pe care le scuipa Bmwul lui Gigel stand la semafor. Intelegi diferenta?

    Poluarea si emisiile de gaze cu efect de sera sunt 2 lucruri total distincte. Nu le mai amestecati, din necunoastere sau dinadins, precum unii redusi mintal de pe aici gen PMC sau tatraurs/seriff care prin poluarea urbana ei inteleg ca transpira ursul polar pe banchiza care i se topeste sub labe si insista pe confuzia asta ca sa discrediteze subiectul si gravitatea problemei. Sunt doar niste limbrici limitati si inculti care vor plati cu varf si indesat pentru toata pledoaria lor infecta pentru fum, noxe si nesimtire.
    0 4
  • Cea mai buna idee in ce priveste vanzarile "fulminante" de electrocaZnice e sa te uiti la ce spun toti constructorii de masini din europa si nu la ce spune presa, asa cum se uita oligofrenul de la 16:52 si cei ca el.
    Dupa ce presa si-a dat cu firma-n cap in toate domeniile, de la moda pana la politica si ecoisterie, daca o mai crezi, cititorule, e momentul sa-ti verifici tartacutza :)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru