Ford România a anunțat în această săptămână o campanie de rechemare în service pentru noul SUV Puma produs la uzina de la Craiova.
Potrivit documentelor oficiale publicate de Autoritatea Națională pentru Proțectia Consumatorilor (ANPC), Ford a identificat o problemă tehnică la airbag-ul șoferului. Astfel, există posibilitatea ca, în cazul declanșării airbag-ului în urma unui accident, acesta să fie eliberat din volan.
"O serie de vehicule Puma au fost construite cu arcuri de reținere a airbag-ului șofer care pot fi în afara specificațiilor de fabricație Ford. Un arc de reținere a airbagului șoferului în afara specificațiilor poate să nu fixeze bine pe volan modulul airbagului șofer. În eventualitatea declanșării airbag-ului, poate fi posibil ca airbag-ul să fie eliberat din volan în compartimentul pasagerilor", menționează Ford în notificarea trimisă către ANPC.
Oficialii Ford România au precizat pentru Automarket că problema a fost identificată în timpul unor teste interne și că, cel puțin până în prezent, clienții Puma nu au raportat niciun incident din cauza acestei defecțiuni.
"Testele interne Ford au identificat că, în anumite condiții, este posibil ca airbag-ul să nu fie reținut în volan după ce a fost declanșat.
Până în prezent, niciun client nu a raportat vreun incident. Performanța airbag-ului în cazul unui accident care implică declanșarea acestuia va îndeplini în continuare cerințele de reglementare și va oferi protecție suficientă șoferului", au precizat reprezentanții Ford România.Pe teritoriul României sunt afectate de această problemă 326 de unități. Pentru remediarea defecțiunii, Ford va rechema mașinile în service pentru a monta un nou arc de reținere a airbag-ului, iar operațiunea durează aproximativ 30 de minute.
La sfârșitul anului trecut, Ford Puma a primit 5 stele în testele de siguranță Euro NCAP, iar organizația a menționat la vremea respectivă că "Puma a avut performanțe foarte bune, cu punctaje mari în toate cele 4 categorii de teste, astfel că este una dintre cele mai sigure alegeri în segmentul cu prețuri mici".
De altfel, Puma a obținut un calificativ de 94% pentru protecția adulților, 84% pentru protecția copiilor, 77% pentru protecția pietonilor și 74% pentru sistemele de siguranță.
Via ANPC, Ford România
Macar FORD accepta si remediaza : ceea ce multi altii nu fac !
Noi ce apreciem ?
HAHAHA......
Nu cade nicio turbina si niciun motor. O spun din proprie experienta. Skoda nu face rechemari pentru ca nu au de ce.
Era intradevar GRAV daca NU RAPORTA si NU FACEA RECHEMAREA in cauza!
BRAVOS FORD, ITI RESPECTI CLIENTII!!!!!
https://www.skoda-auto.com/services/recall-actions
8 pagini, 38 rechemari - https://car-recalls.eu/make/skoda/
https://www.express.co.uk/life-style/cars/1190969/Volkswagen-Audi-Skoda-recall-news-affected-model-list-news
http://gov.uk/check-vehicle-recall
https://www.check-vehicle-recalls.service.gov.uk/recall-type
http://skoda-auto.com/services/recall-actions
http://car-recalls.eu/make/SKODA
etc :)
Depinde de fiabiliate
Acea rechemare era pentru motoarele VW. Iar restul reparatii pentru siguranta sau prevenirea problemelor.
Apropo te-ai programat la control? Nu iti trebuie decat o trimitere de la medicul de familie. E simplu, nu mai pierde timpul ca iti iau astia permisul pentru nebunie si nu mai poti merge cu skoda dupa.
Îmi pare rău să aud că ai neplăceri, însă nu mai cumpăra mașină ce are în dotare cutie cu dublu ambreiaj !
Eventual orientați-vă spre altă marcă unde se știe că au cutii decente automate. Nu mai cumpărați Forduri cu DCT-uri, fiindcă sunt dezastre și sunt renumite pentru a avea o fiabilitate foarte proastă, în SUA Ford are destule reclamații de la clienți fiindcă le-au căzut cutiile prematur.
Și nu vă mai luați după toți idioții de pe forumurile din România, fiindcă românul mereu o să-și laude rabla, indiferent ca a avut probleme nasoale, el tot o va lăuda.
Nu mai cumpărați cutii cu dublu ambreiaj, cumpărați eventual CVT-uri sau cu convertizor.
Indiferent de producător, cutiile cu dublu ambreiaj nu au viață lungă și sunt problematice