Ford Mustang a dezamăgit săptămâna trecută în cadrul primei sesiuni de teste EuroNCAP, după ce organizația europeană i-a acordat numai două stele.
Una dintre cauze a fost lipsa sistemului de frânare automată de urgență (AEB) de pe versiunea europeană, deși acesta este disponibil pe varianta americană.
Oficialii EuroNCAP susțin că producătorul american a făcut această alegere pentru că nu se aștepta ca Mustang să fie testat de organizație, în condițiile în care modelele sportive sunt în general trecute cu vederea din cauza vânzărilor scăzute din punct de vedere cantitativ. "Ford nu se aștepta ca EuroNCAP să testeze Mustang și a ales să nu introducă tehnologia de siguranță care este disponibilă pentru clienții americani", a precizat Michiel van Ratingen, secretarul general al EuroNCAP.
Ford a anunțat însă ca varianta europeană a lui Mustang va primi de asemenea sistemul AEB începând cu comenzile primite de la clienți după luna septembrie a acestui an. În plus, americanii insistă că decizia nu a avut legătura cu EuroNCAP, ci cu cererea scăzută pentru sistemul AEB din partea clienților.Pe de altă parte, Mustang a înregistrat rezultate modeste și la alte capitole.
Astfel, în cazul impactului frontal parțial, umflarea airbagurilor frontale nu a fost suficientă, iar șoferul și pasagerul au lovit cu capul structurile bordului. De asemenea, testul frontal complet a scos la iveală posibilitatea ca pasagerul de pe scaunul spate să alunece pe sub centură de siguranță și să sufere răni grave la nivelul genunchilor, femurului și a regiunii pelvisului.Via Automotive News
Oricum si cu sistemul de franare automata tot la fel de slaba e la un impact cand intri intr-un copac de pe marginea drumului de exemplu.