Ford Ranger Raptor: look impozant și motor diesel de 213 CP și 500 Nm, dar "interzis" europenilor

de Mircea Meşter
Joi, 08.02.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nu vă faceți planuri prea mari dacă sunteți cuceriți de design-ul agresiv al noului Ranger Raptor: modelul nu va fi adus în Europa, fiind dezvoltat special pentru piețele din Asia-Pacific.

Pick-up-urile par să trăiască o a doua tinerețe în Europa. Dacă până nu demult vorbeam despre pick-up-uri într-un grup limitat la Ford Ranger, Toyota Hilux, Nissan Navara, Mazda BT-50 și Isuzu D-Max, acest tip de modele a revenit în prim-plan după lansările unor mașini precum Volkswagen Amarok, Fiat Fullback sau, mai recent, Renault Alaskan și mai ales Mercedes-Benz Clasa X, care-și arogă titlul neoficial de prim pick-up premium european.

Ei bine, în acest peisaj din ce în ce mai aglomerat lipsește un element care poate fi regăsit fără probleme de ceva vreme pe piața din Statele Unite: variantele cu look radical și de putere mare ale acestor modele. Dacă în SUA e deja tradițional ca pick-up-urile de talie superioară să primească versiuni cu design sport și cu mai multă putere sub capotă, piața europeană duce lipsa acestui tip de mașini.

În acest context a prezentat Ford la Salonul Auto de la Bangkok noul Ranger Raptor, o versiune cu design impozant și capacități dinamice superioare ale cunoscutului pick-up de o tonă din gama mărcii americane.

Veștile bune se opresc însă aici, pentru că acest model nu va fi prezent în Europa, fiind dezvoltat special pentru piețele din Asia-Pacific.

Ce pierd clienții europeni? O mașină motorizată de un diesel biturbo cu patru cilindri de 2.0 litri care dezvoltă 213 CP și 500 Nm și care este cuplat la o transmisie automată de ultimă generație cu 10 rapoarte. Evident, tracțiunea integrală face parte din dotarea standard a mașinii. 

Deși după look-ul agresiv mașina pare construită pentru un caracter ceva mai așezat pe asfalt, sunt foarte interesante cifrele care ascund capabilități off-road impresionante. Astfel, aflăm că noul Ranger Raptor oferă o gardă la sol de 28.3 centimetri și un unghi de atac de 32.5 grade, valori superioare unui "rege" al off-road-ului precum Mercedes-Benz Clasa G, de exemplu (24.1 centimetri gardă la sol și 31 de grade unghi de atac).

Comentarii (12)

  • workingformyliving
    superba.e-perfecta-si-pt-europa
    7 0
  • @Mircea Mester

    " o versiune cu design impozant și capacități dinamice superioare ale cunoscutului pick-up de o tonă din gama mărcii americane"

    Daca masina ar fi avut 990 kh sau macar 1010 kg, as fi inteles rotunjirea la "o tona" ... Dar cantareste intre 1800 si 2000 si ceva de kile ... Asa ca nu pot sa nu ma intreb ce ati vrut sa spuneti? V-ati referit probabil la capacitatea de incarcare?
    13 3
  • parigi
    Masina nu prea e de Europa.Am vazut una de aproape,o sora de-a ei ,F150.....e ireal de mare.Unde naiba o parchezi ? In fata blocului in nici un caz. In fata vilei?Posibil.Unde mergi cu ea? In oras? In niciun caz.Pe camp? Foarte probabil...Motor imens,impozit urias.Complet inutila...Dar in viata cateodata mai poti face si nebunii....Numai asa sunt sanse sa ti-o cumperi !...Numai sigla de Ford e cat o coala A4 !.Masina asta iese invingatoare din orice coliziune...exceptand trenul,submarinul,tancul si un Boieing 787 ! Sa fim sanatosi!
    7 0
  • Arogantul
    un motor anemic pt ditamai pick-upul
    am eu pe un sedan micut motor de 5 cilindri 215 cai si 440 Nm, si AWD
    o matahala dasta avea nevoie macar de un V6
    5 1
  • oricat de frumoasa si impunatoare ar fi, trebuie sa recunoastem ca locul ei nu este in europa :( De F-150 Raptor nici nu are rost sa discutam...)
    Europa are orase ingrămădite, proprietăți mici (curți si terenuri), cartiere de case cu gardurile de beton lipite de asfalt... nu mai zic de Romania....
    La noi doar agricultorii ar putea avea asa ceva, restul doar pe desktop...
    5 0
  • someone
    @ parigi : cum adica masina nu e de europa? e plin de ranger-uri chiar si in romania. dar daca vb de F-150 ai dreptate, mai putin daca iei in considerare noua motorizare diesel de 3000cmc. acolo impozitul la noi va fi putin mai suportabil fata de un 5000 cmc
    @ arogantul: e volvo masina ta?
    1 0
  • mircea
    @mishazaitev

    "Pick-up-uri de o tonă", sau "one-ton pick-ups" este denumirea generală în industrie pentru pick-up-urile care au capacitatea de încărcare de o tonă. E o expresie foarte des utilizată în contextul unei industrii a pick-up-urilor în care segmentele sunt delimitate clar.

    Ne bucurăm pentru că spiritul de observație de care dați dovadă, dar v-ați ales prost momentul și modul în care-l puneți în aplicare. Poate data viitoare, dacă veți mai avea ocazia.
    5 1
  • inexorabil
    Apropo de motoarele mari sugerate de @Arogantul: ce m-aș aventura pe coclauri cu un GMC Sierra echipat cu ultima generație a motorului Duramax 6.6 V8 turbo-diesel – datele sunt ȋnfiorătoare: 445 CP@2800 rpm, 1234 Nm@1600 rpm. Turația “intră pe roșu” la 3450 rpm.

    Dar impozitul ar fi criminal pe plaiurile mioritice…așa că versiunea Duramax 2.8 i4 turbo-diesel s-ar preta oarecum la impactul fiscal, deși, evident, forța n-ar mai fi tot atât de brutală: 181 CP@3400 rpm, 500 Nm@2000 rpm.

    Pe de altă parte, confirm afirmația lui @someone, dar cert este că românii ȋncă se manifestă timid față de “americanele” get-beget (deci nu luăm ȋn considerare Ford-urile europenizate). De fapt, cine are impresia că mass-media (inclusiv cea de specialitate) le promovează, chiar și ȋn mod vag? Multe persoane au crescut ȋn cultul disprețului față de “vapoarele puturoase, sub puterea litrică a unei Dacii, cu fiabilitate dezastruoasă,cu siguranță neglijată, cu ruliu pronunțat, fără organizare ergonomică, fără gust (“canapele”), cu pompă de benzină ȋn spate, care se răstoarnă ȋn curbe” și alte mistificări malițioase. Alții nu zic nimic de rău la adresa “americanelor” nu pentru că le-ar prețui, ci din cauză că sunt orbiți de “soarele” german și, de aceea, nu pot vedea dincolo de demiurgul teuton. Iar alții invocă specificul de continent și de țară și, ȋn esență, hazardul nașterii involuntare ȋn brațele unei culturi invariabile căreia “n-ai cum” să nu-i devii tributar toată viața, silit de imperativul adaptabilității bio-psiho-sociale, caz ȋn care singura “pată de culoare” care ți se permite este să fii “băgat ȋn scaun” de accelerațiile orgastice ale bolizilor Triadei.
    4 0
  • Mircea
    Fiind autoutilitara , impozitul nu este un cap de tara. Eu detin un Ranger ( modelul european ). Te descurci cu el. Sa nu uitam ca este mai stramt si mai scurt decat un bus ...care busuri le vedem in oras toata ziua. Este o chestie de perceptie , pana te obisnuiesti cu dimensiunile mai generoase. Problema este consumul . Sunt masini grele si consuma mult , orice motor ai pune pe ele. Eu , sub 10 nu am scazut cu el niciodata . Pickup-ul este o masina extrem de utila cu conditia sa ai nevoie de asa ceva. Daca o tii ca sa cumperi apa plata de la Lidl ...este inutila. Nu se adreseaza celui care locuieste la bloc , evident . Nu trebuie sa ai vila , dar este nevoie sa ai un anume stil de viata . Desi sunt masini 4x4 . nu sunt dedicate off-roadului din cauza lungimii. Sistemele 4x4 sunt robuste ( mult mai robuste decat la SUV-uri si mai nou cam toate ofera posibilitatea cuplarii/decuplarii din mers , ceea ce este o gaselnita buna. O chestie pe care eu o consider depasita este puntea spate in configuratia actuala. Desi are diferential hypoid care ridica mult cardanul , garda la sol este data de carterul diferentialului spate care este prea coborat la o punte normala. S-ar putea trece pe punti cu reductie la roata , gen UNIMOG , care ar mari considerabil capacitatile de trecere. Lungimea mare ii omoara si unghiul de rampa , iar bena iti termina unghiul de degajare.
    2 0
  • Mircea
    Legat de motorizari . Aici apar multe probleme. Pe cam toate pickupurile s-au pus motoare clasice de autoutilitare ( de bus-uri ) , mergand pe ideea ca daca acestea tin 500-600.000 km pe o autoutilitara de transport marfuri , tin si pe un pickup. Este o greseala . Una mare si gaunoasa. Motorul nu inseamna doar cifre seci pe hartie. Oricand prefer un motor de Mazda de 2500 cu injectie directat si 100 de CP , unui Common rail de 2.2 care are 160 CP. americanii au motoare mari pe maisnile lor pentru ca le folosesc in general pentr ua tracta greutati impresionante , dar si pentru marja de fiabilitate superioara. Orice s-ar zice , motoarele sub nivelul chiulasei au ramas neschimbate de cand le-a proiectat Otto . Singura diferenta este modul in care se furnizeaza amestecul in cilindru. In rest , nimic nu s-a inventat nou . Poti pune 7 turbine pe un motor mic , nu vei obtine in realitate elasticitatea unui motor de cilindree mare . Un pickup nu fuge pe autostrada ca un bus. Nu este facut pentru asta . Are nevoie de multa elasticitate , nu de eficienta maxima. In off-road gresesti si gresesti des. Motorul trebuie sa ierte greselile , transmisia trebuie sa fie supradimensionata . Una este sa mergi drept cu 2 tone in bus si alta sa ai doar 500 de kg cu rotile in noroi pana la axe . Inginerii stiu asta , dar economistii de la marketing nu inteleg. Ei vor cifre , consumuri mici , taxe mici . Este o prostie , dar cine sta sa o sesizeze ?
    4 0
  • Daca o pitzipoanca picata de pe luna se descurca in manevrarea unui Range Rover mai mare decat casa mea, cu siguranta ma descurc si eu cu un Ranger pe strazile europene.
    1 0
  • Cei de la Volkswagen s-au ars cu motor mic pe Amarok, dupa ce le-au crepat o gramada de motoare de 2000 cmc, acum doar motorul de 3000 cmc il mai pun. Ar trebui sa invete toti producatorii din greseala altora.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru