La jumătatea anului curent, Ford a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Puma, o denumire pe care publicul european o cunoștea de la finalul anilor '90. Acum, noul Puma are haine de SUV, iar din 8 octombrie, modelul este asamblat la uzina Ford din Craiova.
Acum, Ford a deschis listele de comenzi pentru piața din România și a comunicat prețurile noului Puma.
Spre deosebire de restul modelelor, liniile de echipare pregătite pentru Puma nu vor porni de la clasicul Trend, ci de la nivelul Titanium. Astfel, Ford Puma în versiunea Titanium echipat cu motorul pe benzină de un litru EcoBoost cu 125 de cai putere și cutie de viteze manuală va porni de la 20.250 de euro cu TVA. Clienții vor putea alege și nivelurile de echipare Titanium X, ST Line și ST Line X.
În același timp, Ford a pregătit o ofertă de lansare, prețul versiunii amintite anterior urmând să fie de 16.500 de euro. Totodată, Ford propune pachetul de opțiuni Titanium la un preț de 1.225 de euro, acesta fiind redus cu 50% față de prețul de listă.
Prețuri Ford Puma
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Titanium | ST Line | Titanium X | ST Line X |
1.0 EcoBoost | Benzină 125 CP |
Man6 | 20.250 | 21.500 | 22.250 | 23.500 |
1.0 EcoBoost Hybrid |
Benzină 125 CP |
Man6 | 20.750 | 22.000 | 22.750 | 24.000 |
1.0 EcoBoost Hybrid |
Benzină 155 CP |
Man6 | 21.750 | 23.000 | 23.750 | 25.000 |
Și motorizarea de un litru și 125 CP în varianta EcoBoost Hybrid (sistem micro-hibrid cu starter-generator pe curea și baterie litiu-ion la 48V) are un preț special de lansare: 17.000 de euro pentru varianta de echipare Titanium
În cazul motorizării de un litru și 155 de cai putere, prețul promoțional pentru varianta de echipare de top ST Line X este de 20.500 de euro.
În acest caz, pachetul de opționale ST Line X va putea fi comandat pentru 1.500 de euro, prețul fiind redus cu 50% comparativ cu cel de listă.Începând cu luna mai a anului viitor, Ford va introduce și motorizarea diesel de 1.5 litri EcoBlue și 120 de cai putere, dar și o versiune cu transmisie automată cu șapte trepte pentru motorul pe benzină de un litru și 125 de cai putere. Motorizarea diesel va avea același preț de pornire cu varianta 1.0 EcoBoost Hybrid de 155 de cai putere.
Versiunea de bază Ford Puma Titanium va fi echipată standard cu următoarele: scaune față cu masaj lombar, sistem de navigație, sistem de încărcare inductivă pentru telefoanele mobile, ecran color de 4.2 inch, oglinzi pliabile electrice, jante din aliaj de 17 inch și faruri cu LED.
Raportat la versiunea Titanium, varianta Titanium X plusează cu următoarele: jante din aliaj de 18 inch, tapițerie textilă cu husă detașabilă, sistem audio B&O Play, aer condiționat automat, senzori de ploaie și geamuri fumurii.
Varianta de echipare ST Line va intra în producție în luna februarie a anului viitor și va oferi următoarele echipamente: instrumentar digital de bord cu ecran de 12.3 inch, suspensie sport, accesorii de caroserie ST Line, sistem Keyless Start, sistem de navigație și lumină ambientală cu LED.
Vârful de gamă ST Line X propune următoarele dotări suplimentare comparativ cu varianta ST Line: jante din aliaj de 18 inch, tapițerie mixtă (piele și material textil), scaun pasager cu suport lombar, aer condiționat automat, sistem audio B&O Play, senzori de ploaie și geamuri fumurii.
Conform oficialilor Ford, livările vor demara la finalul lunii ianuarie.
Noul Ford Puma vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Ford Puma 1.0 litri, Man, Titanium |
125 | 4.5 | 10 | 20.250 |
Citroen C3 Aircross 1.2 litri, Man, Feel |
110 | 4.8 | 11.3 | 15.949 |
Ford EcoSport 1.0 litri, Man, Titanium |
125 | 5.3 | 12.7 | 19.200 |
Honda HR-V facelift 1.5 VTEC, Man, Elegance |
130 | 5.7 | 10.2 | 24.550 |
Hyundai Kona 1.0 T-GDi, Man, Comfort |
120 | 5.5 | 12 | 19.361 |
Kia Stonic 1.0 T-GDi, Man, Trend |
120 | 5.2 | 10.3 | 16.017 |
Mazda CX-3 facelift G121, Man, Attraction |
121 | 6.2 | 9 | 19.989 |
Opel Crossland X 1.2 Turbo, Man, Innovation |
110 | 4.7 | 10.9 | 16.560 |
Skoda Kamiq 1.0 TSI, Man, Ambition |
115 | 5.1 | 9.9 | 16.686 |
Seat Arona 1.0 TSI, Man, Xcellence |
115 | 5.0 | 9.8 | 19.448 |
Volkswagen T-Roc 1.0 TSI, Man, Design |
115 | 5.4 | 10.1 | 19.499 |
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI, Man, Style |
115 | 5.1 | 10.2 | 18.715 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Asteptam si o varianta cu cutie automata si o versiune 4x4 (daca este posibil)....
MULT SUCCES FORD!!!!
- Ecosport are un design mai vechi si volum portbagaj 356 litri dar poate fi ales cu tractiune 4x2 sau 4x4 si garda la sol 16-19 cm (in functie de tractiune).
- Puma are un design mai atragator si portbagaj de 456 litri dar tractiune exclusiva 4x2 si garda la sol de 14,3 cm
Incredibil e ca sunt oameni care chiar cred ca, defapt, pretul masinii este 20250 (mai scump decat o Kuga sau un Tiguan de exemplu), dar Ford este un bun samaritean si iti scade din start aproape 4000.
Nu mai zic de aberaţia lansării comenzilor înainte de comunicarea datelor complete ref. la performanţe, emisii sau consum. Sau or exista poate, dar AM a uitat de ele ?...
Ca şi de Vitara de fapt la vreo 14.000, care ar fi avut loc în tabel.
În rest, maşina pare OK ca stil şi dotări trendy -- mai ales comparativ cu hidosul EcoSport -- dar tot Duster cred că se va vinde mai mult.
Clar că-i tot *de listă* adică negociabil ca-n iarmaroc și acolo, da-i oricum cu 2.900 € mai mare.
Nu-i un detaliu relevant la noi oricum -- unde, btw, am văzut recent p-un trailer niște Pume cu efectul *wow* aproape evaporat din cauza jantelor cam mici, deși din aliaj ușor (păreau pe 16 ochiometric, dar poate erau pe 17, mașina fiind masivă ca profil în ciuda compactității.)
Dac-aș fi crossovero-suvo-freak, parcă aș prefera un Fiesta Active... deși alegerile au devenit dificile din cauza diversității extreme a ofertelor din segment.
Eu am gasit la handler, in Germania, acum doua zile, la pret net cu TVA de 17.500 Euro, versiunea cea mai ieftina, cu livrarea in data de 20.04.2020, pe mobile.de....
Probabil ca politica de preturi este asemanatoare cu cea de la HYUNDAI-KIA, cu un asa-zis "discount" pana la pretul net de mai sus....
There's no replacement for displacement... Si nici pt cilindri lipsa la apel...
Dpdv estetic trebuie vizualizata live, pare "umflatica" iar aparatul foto deformeaza. Datorita caracterului urban al masinii nu cred ca este necesara prezenta vreunui motor extra power, cel de 155CP este mai mult decat suficient, daca poti sa te obisnuiesti cu cei (doar) 3 cilindrii.
Comparatia cu Ecosport nu are sens; este cam aceeasi diferenta intre masinile grupului Fiat, Panda si 500.
@@Pana, totusi, in cazul lui Tiguan sau Kuga, vorbim despre o clasa mai mare. Asta voiam sa subliniez. Nu vei avea in aceiasi bani dotarile unui Puma Titanium. Dar vei avea o tinuta de drum mai buna, confort mai bun, loc in spate mai bun, adica vei avea avantajele unei masini de clasa mai mare.