Uniunea Europeană a impus standarde de emisii tot mai drastice, iar pentru a le îndeplini constructorii de automobile au fost nevoiți să apeleze la electrificarea motoarelor existente în gamă. Ori asta, ori să renunțe la anumite sisteme de propulsie.
Ford a ales prima variantă și a suplimentat propulsorul de 1.0 litri EcoBoost cu un sistem micro-hibrid.
Tehnologia propusă de constructorul american folosește un starter generator integrat, acționat de o curea, care recuperează energia pierdută de obicei în timpul frânării și încarcă un acumulator litiu-ion de 48 de volți.
Această motorizare echipează modele precum Puma sau Fiesta și poate fi acum alăturată unei transmisii automate DCT (dublu ambreiaj) cu șapte trepte.
Ford susține că această cutie de viteze nouă menține motorul hibrid la turații optime și îmbunătățește emisiile de CO2 cu până la 5%. În plus, mulțumită arhitecturii cu ambreiaj dublu, schimbarea treptelor se face mult mai rapid și ușor.
Sistemul micro-hibrid suplimentează cuplul motorului cu 20 Nm în fazele de solicitare, astfel că modelul Puma (1.0 Hybrid, 125 CP) echipat cu această transmisie automată DCT beneficiază de o accelerație îmbunătățită cu 4% comparativ cu varianta non-hibridă.
În ceea ce privește versiunea Puma 1.0 EcoBoost Hybrid, cu 155 de cai putere, aceasta atinge 100 de km/h în 8.7 secunde atunci când clientul bifează cutia de viteze DCT.
Noua transmisie oferită de Ford îi permite celui de la volan să schimbe treptele și cu ajutorul padelelor din spatele volanului. Această opțiune este disponibilă însă numai pe modelele Puma ST-Line X și ST-Line Vignale.
via Ford
Ontopic - da, cutia automata era de mult asteptata pe piata , eu personal cunosc 2 persoane care au renuntat la Puma chiar daca placeau masinuta f. mult ,fiindca nu avea optiune cu automata. Precizez ca ambele sunt persoane tinere care nu au experienta pe manuala, au tot asteptat aceasta automata pana de curand. Chiar ma gandesc daca sa-i "acresc" unpic si sa le dau share la acest info.
Mai ales ca aceste tipuri de cutii automate sunt problematice.
cutii automate...