Ford Puma, cea mai bine vândută mașină în Marea Britanie, în 2023

de Tiberiu Safta
Luni, 08.01.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford Puma este oficial cea mai bine vândută mașină pe piața din Marea Britanie, în 2023. Modelul produs exclusiv la Craiova a fost vândut în aproape 50.000 de exemplare.

Ford Puma, crossover-ul produs exclusiv la uzina de la Craiova, a fost cea mai bine vândută mașină în Marea Britanie, în 2023. Potrivit datelor furnizate de Societatea Producătorilor și Comercianților de Automobile (SMMT), Ford Puma a fost vândut în 49.591 de exemplare în această țară.

Pe locul al doilea în preferințele britanicilor a fost Nissan Qashqai, cu 43.321 de exemplare înmatriculate. Podiumul a fost completat de Vauxhall Corsa, cu 40.816 unități vândute în 2023. De altfel, clasamentul primelor 10 modele este completat astfel: Kia Sportage (36.135 de exemplare), Tesla Model Y (35.899 de bucăți), Hyundai Tucson (34.469 de mașini), Mini (33.385 de unități), Nissan Juke (31.745 de mașini), Audi A3 (30.159 de exemplare) și Vauxhall Mokka (29.984 de bucăți).

Alături de succesul lui Puma, Ford a obținut și primul loc în vânzări la categoria vehiculelor comerciale cu modelul Transit Custom.

În 2023, britanicii au cumpărat 1.903.054 de mașini noi, de unde rezultă o creștere de 17.9% a pieței față de nivelul atins în 2022.

Acesta a fost cel mai bun an pentru industria auto britanică de la începutul pandemiei de COVID-19.

La final, cele mai bine vândute mărci în Marea Britanie au fost: Volkswagen (162.087 de mașini), Ford (144.072 de unități), Audi (137.485 de mașini), BMW (111.734 de bucăți) și Toyota (109.864 de exemplare).

via Economica

Comentarii (16)

  • Robert
    Am avut o panarama din asta luata din reprezentanta abia cu rodajul facut la 1000 km si nici un an intreg n am rezistat cu ea si i am facut vant ca altfel as fi cedat nervos si ori turnam pe ea benzina sa i dau foc ori o faceam zob cu barosul cu mana mea.
    16 7
  • Johnny
    @ Robert, explica te rog care au fost problemele, concret.
    5 0
  • @Johnny
    Cred că depresia proprietarului a fost problema. Mașinuța e chiar ok.
    4 12
  • Chera Robinson
    Exact, proprietarul a fost de vina :)
    Exista n persoane care sunt multumite de puma, focus, ptr ca 1.0 este un motor potent care nu te lasa la greu daca vrei sa depasesti, care are un consum mic.
    0 15
  • Banditos
    Exact, pentru ca atunci cand iti cumperi un 1.0 il iei cu gandul la acceleratiile unui musclecar si consumul unui diesel de 75Cp
    14 0
  • Robert
    - Antifonare si aerodinamica slabe, la peste 110 km/h aveam un vuiet constant foarte suparator

    - Scaune proaste si pozitie proasta la volan, motivul Nr 1 pentru care am hotarat sa o dau, dupa o ora de condus ma durea spatele si tot piciorul drept, ceea ce la masina de acum nu patesc oricat as conduce (este o Honda CRV din 2020, super multumit de masina o recomand oricui)

    - Cutia era manuala, imprecisa de zici ca era rupta pe undeva si avea o opinteala exact la punctul de intrare in viteza, ca de foarte multe ori ratam viteza si s au frecat inelele de sincronizare intre ele in draci si mai mult ca sigur am facut pilitura de fier acolo in cutie. Pentru asta m am dus in service pe garantie si mi au zis ca asa sunt ele construite si asa fac toate iar raspunsul lor a fost sa dau mai tare in schimbator. Asa am facut dar problema nu s a rezolvat, cutia agata in continuare treptele

    - Frane slabe ca desi conduc foarte atent masina nu a putut opri in doua situatii neprevazute si asa odata am calcat un caine si odata am ajuns pe contrasens pe Valea Oltului, am avut un noroc chior ca nu a venit nimic in secunda aia

    - Raza de viraj prea mare pentru cat de mica era masina, nu era suficient de manevrabila fata de ce masini am mai condus si unele mult mai mari, cu asta ajungeam des cu volanul cap de cursa, adica frustrant rau prin oras

    - Spatiul interior era foarte stramt mai ales in spate se statea foarte inghesuit, dar asta am stiut o de la inceput asa ca mi am asumat treaba asta, un acces in spate atat de prost cu unghi prea mic de deschidere la usi

    - Sarcina suportata de masina era prea mica, rar o incarcam cu 5 persoane si atunci se lasa de fund inacceptabil de mult si mergea dezechilibrat si nu mai transmitea nici o incredere in mers

    - Cel mai tremurator motor intalnit de mine pe vreo masina si am condus destule si cel mai enervant sistem Stop and Go, ca mai mult il tineam dezactivat de cat activat

    - Infotainment model Sync groaznic, pur si simplu cel mai infect system posibil de montat pe o masina ca ramanea intepenit exact cand aveam cea mai mare nevoie de el la navigatie si nici dupa ce opream complet masina nu si revenea la repornire, trebuia sa treaca catev ore bune sa isi revina, nu aveam nici o baza in el

    - Chedere de usi ne etanse, pe la hayon imi intra apa siroi cand spalam masina prin zona lampilor spate

    - Usile aveau toate nevoie de forte diferite pentru a se inchide, daca cea dreapta fata se inchidea mereu din prima, cele de pe stanga abia dupa a doua trantire sau trebuia sa dau cu usa ciobaneste din prima ca sa se inchida.

    - Capota sarea dupa inchidere oricat de sus i-as fi dat drumul si trebuia sa apas cu mana ca broasca sa se inchida, am pus vaselina, WD 40 si degeaba

    + Singurul avantaj consumul destul de mic, dar nu merita toata chinuiala asta doar pentru un consum mic. Honda CRV de acum consuma in medie cu 2 litri mai mult fiind si mai mare si mai grea dar la ce ofera, merita fiecare cent platit in plus, diferenta este de la cer la pamant, nu exista comparatie.

    Mai scriu si altele daca imi aduc aminte.
    17 2
  • Banditos
    In 2 puncte ma regasesc: zgomotul (rezolvat cu antifonare), spatiul pe scaunele spate (asumat).

    Dar din ce spui tu, @Robert, Puma pare sa aiba mari probleme de calitate. Poate se merge inca pe principiul "pentru export"?
    13 0
  • @Robert
    Cel puțin 8 puncte din ceea ce ai enumerat le putea identifica dacă ai fi făcut un drive test. Simplu, nu? Nu mai vorbesc despre review-uri și păreri ale posesorilor. Pare că te-ai aruncat cu capul înainte când ai cumpărat-o.
    11 1
  • https://www.youtube.com/watch?v=fjQVt8DV5-k
    11 0
  • Robert
    DS, asa este, m-am aruncat pentru ca imi placea designul ei la vremea aia si pretul a fost foarte atractiv, de nerefuzat. Singurul drive test posibil a fost 5 minute prin curtea reprezentantei pe pietris doar cu treapta 1 si 2, nu am priceput nimic, nu mi am dat seama deloc de dezavantaje iar pe sosea normala nu au acceptat sa ma lase sa o conduc pe motiv ca nu avea nici un fel de numere de inmatriculare. Dupa asa zisul drive test m au vazut indecis si mi au fortat mana practic cu o reducere de 500 euro la un pret deja foarte bun, iti dai seama ca am acceptat pe loc nu m am mai gandit nici la alternative nici la orice alte hibe posibile, am cumparat pretul nu masina.
    12 0
  • Eu am Ford Puma ST Line X (155 cp) de doi ani, luată cu rabla, 18700 Eur.

    Condusă în București la muncă, drumuri București-Baia Mare, drum în Grecia.

    Am 15.000 km la bord, nu am avut probleme cu mașina.

    Nevasta este fan VW, a vrut numai Golf.
    A avut de la muncă Golf 5, apoi Golf 7 și acum are renumitul Golf 8, cu motorul 1.5 TSI de 130 cp.

    A vrut să luăm Golf 8 ca mașină de familie, dar pentru că a primit de la muncă, am zis să testăm și un Ford Puma, că era mai ieftin.

    Nu prea a fost convinsă, până când a testat ST Line X cu motorul de 155 cp, pus pe modul sport. A zis hai că e ok pentru noi, garda la sol e mai mare (nu dai cu ușa de bordură și nu mai râcâi spoilerul de aceeași bordură cum face de obicei cu Golful), mașina arată bine și la exterior și la interior, avem portbagaj ok pentru noi, e mai ieftină decât Golf 8 și i-a plăcut cum merge.

    De fiabilitate nu am vorbit, pentru că mașinile erau destul de noi ca modele, nu prea am avut informații și a avut experiențe cu Golfurile anterioare așa că nu și-a făcut iluzii.

    Ideea este că acum nu vrea să meargă în afara orașului cu Golful 8 deși este mai economic. Nu-i mai place Golful :D

    Pot să compar acum Ford Puma ST Line X (155 cp) cu Golf 8 (130 cp).

    La calitate nu e o diferență sesizabilă. Ford Puma este mult mai ergonomică. Totul la bord este peste Golf 8.
    Sunt mulțumit de Sync, nu am avut probleme, merge rapid, folosesc și Android Auto.

    Comenzile la Ford Puma sunt cu butoane, ceea ce este un mare plus. La Golf îți vine să dai cu ceva în ecranul ăla, plus că ecranul și marginea aia piano black e plină de pete de la degete.

    La Ford imediat pornesc încălzirea în volan, în scaune, fără să mă mai frec mult. Volumul îl reglez de pe consolă, rotesc butonul, deși am și comenzi pe volan. Pur și simplu așa m-am obișnuit.
    La Golf e mai greu, Lipsa butoanelor fizice este foarte enervantă, cred că trebuie să te obișnuiești, ca la un telefon nou, trebuie să înveți unde să cauți.

    Sistemul de sunet pe Puma este B&O care se aude foarte bine, peste sistemul media din Golf.

    Consumul este mult mai bun la Golf. La drum lung (fără autostradă) am reușit cu Golful consum de 5,1 l/100 km, cu Puma nu am scăzut sub 6,7 l/100 km.

    În oraș Golful se conduce mai ușor, are cuplu mai mare la turații mici, iar cutia este mai precisă și cursa schimbătorului este mai scurtă.

    Direcția Ford Puma este mai ușoară și mai precisă față de direcția Golf 8.
    Ca dinamică, Golful 8 este mai bun la accelerații la viteză mică, datorită cuplului, de asta este mai ușor de condus în oraș, accelerează mai rapid de la semafor etc.
    Poți să mergi cu el în oraș numai la 1800 rpm.

    În schimb, afară din oraș, Puma este mai dinamică. După ce ai trecut de 2500 rpm, începe distracția. Sunetul este cu mult peste Golf. Puma are un sunet foarte sportiv, mârâie când o turezi, Golful parcă geme ca un bolnav.
    Foarte neplăcut sunetul motorului de Golf la turații mai mari.

    Ford Puma se conduce mult mai sportiv. Are personalitate. E ușor și fun de condus.
    La frâne nu am observat nicio diferență sesizabilă, parcă la Ford Puma am mai mult control. La momentul când am cumpărat mașina, numai versiunea ST Line X avea frâne cu discuri pe spate, nu știu de ce.

    Am testat o dată Puma și la viteză. Pe autostradă liberă, fără mașini în față pe 2 km, am prins oportunitatea și am vrut să văd cât se duce și am atins 205 km/h fără să-i mai dau, că mă apropiam de mașinile din față.

    Mașina a ajus rapid la viteză și s-a simțit stabilă.

    Din cauza asta pe anumite porțiuni de autostradă pe nevastă-mea o ia valul și uită să se mai uite la vitezometru și ajunge rapid la 160 km/h când merge pe banda de viteză.
    Asta nu înseamnă că merge mereu cu viteză, dar de obicei o comite la un drum în afară.

    Dacă pe nevastă-mea nu o deranjează zgomotul mașinii la 160 km/h, înseamnă cu nu e zgomotoasă :))

    Pe serpentine și în urcare, Puma este mai dinamică.
    Per total, eu sunt mulțumit de mașină, nevastă-mea e mulțumită și ea.
    6 10
  • @Robert
    In cazul acesta consultantul reprezentanței a fost total pe lângă, ar fi trebuit să știe că un client nemulțumit pleacă cu alți zece după el. Este o cutumă din vânzări. S-a bucurat pe moment, pe termen lung e o pierdere. Ar fi trebuit să te reprogrameze pentru drive test. Personal, ultima mașină cumpărată o am de fix un an, am fost chemat la drive test de către consultant când a avut mașină disponibilă și mi-a pus-o la dispoziție 30 de minute (singur!). Am avut timp să văd ce și cum. Înainte de asta mai făcusem încă 4 teste cu 4 mărci diferite, toate edificatoare. Niciodată vreun consultant nu mi-a impus condiții aiurea, fără să mai spun că una dintre mașinile din familie a fost pusă la dispoziție o mașină de drive test pentru 24 de ore. Deci, dacă există profesionalism, se poate.
    8 0
  • @ignis , foarte bine, te felicit pt experienta cu Puma, iată se dovedește din nou ca problemele cu Ford Puma sunt excepții ( cam multe într-adevăr, dar totuși nu sunt o regula). Și eu am testat de 2 ori acum vreo 2 ani si era cât pe aici sa o iau pt munca , vrăjit fiind de plăcerea condusului la volanul ei. Dar sa fim serioși și cu picioarele pe pământ, mașinuța are și multe neajunsuri și în afara de cum se conduce ( senzație data exclusiv de setarea direcției, asa cum numai Ford știe sa o faca) ,nu exista nici-un alt capitol la care sa se apropie măcar de Golf 8. Ca și experienta per total , Golf e cu 2 clase peste ( si ma refer aici la calitate, nu la clasele din care fac parte , ca oricum Golf joaca intr-o clasa superioara). Pe partea media-tech , pot spune ca Golf e chiar cu 3 clase peste, cu tot cu lipsa unor butoane fizice ( o problema mult exagerata de altfel). Drumuri bune sa ai , cu oricare din ele , dar totuși, la drum lung ia Golful, ca nu se compara.
    10 0
  • @ignis
    pune-le omv100, mai ales la golf. si da-le 4-5k rpm, nu le mai subtura.

    ps: in borduri da doar cine parcheaza aiurea.
    9 1
  • @pipo
    față de Golf 8 am două mari neajunsuri, pe care chiar le simt:

    1. Vizibilitatea în față/lateral din cauza montantului și capotei înălțate. Trebuie să fiu foarte atent să văd marginea străzii.

    2. Cel mai mare (și idiot) neajuns. Lipsa mânerelor de susțiere pentru locurile din spate. Ca un paradox, inginerii Ford au montat un mâner de susținere la șofer, zici că e frâna de urgență de la tren, iei mâna de pe volan și tragi de mâner :D

    Astea sunt sigurele neajunsuri descoperite de mine.

    Referitor la Golf, interiorul pare mai elegant, mai premium, așa. Are mai multe gadget-uri și sofisticării întradevăr (lumini ambientale etc), iar sistemul media este mai complicat.
    Însă versiunea ST Line X are interiorul mai frumos după părerea mea. Este mai simplu și mai sportiv, scaunele au materiale mai bune și au parcă susținere mai bună la Puma. E o părere, nu știu, așa simt eu.

    Acum, băgând opționale în Golf îl faci premium.

    Golful nevesti-mi are în plus față de Puma cameră și senzori față, plus pachetul de siguranță cu lane assist (lane assist - o inutilitate enervantă în România) etc.

    Nu am mai dat încă o mie de euro la Puma pentru pachetul cu cameră.

    În rest mă doare fix pix ce sistem media și câte opțiuni are Golful în plus, ce lumini ambientale are, că nu stau să mă uit în tableta aia. Sunetul se aude mult mai puternic, mai clar și mai frumos la Puma cu B&O.

    Le-am condus pe amândouă și la drum lung și în oraș.

    Am spus ce calități are fiecare, nu se pot compara direct fiind clase diferite, de unde și diferența de preț.

    Mie nu mi se pare Golful 8 cu două clase peste Fordul Puma ST Line X. Hai cu o clasă, pentru sofisticăriile inutile :D

    Am mai spus, nevastă-mea este fan Golf, a condus Golf, conduce Golf 8 cu motor de 1.5 nu ascuțitoare de 1.0, a vrut Golf și acum preferă să meargă în afară cu Fordul Puma deși consumă mai mult.

    Pe autostradă nu merge cu Golful în 1800 de rpm, bagă și în el piciorul dar nu are fun.

    Eu nu merg subturat. Am zis că în oraș Golful poate să meargă la turații mai mici pentru că are cuplul mai mare. Dacă ar fi după indicatorele de schimbare a vitezei de la Golf aș merge în a 6-a cu 60 la oră în 1700 rpm.

    Pentru mine cele mai mare neajunsuri la Ford Puma au fost menționate mai sus.

    Nu e locul să extindem care mașină este mai "bună".

    Bune sunt toate dacă-și merită banii pe care i-ai dat și nu se strică des și costisitor, să-ți facă viața amară.
    4 6
  • Banditos
    @ignis.....

    pe Puma nu ai posibilitatea de a regla Lane Assist-ul si a-l face mai putin proactiv? Si nu se dezactiveaza (temporar) cand identifica faptul ca nu mai tii cont de el dupa cateva treceri?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru