Anul 2024 a marcat prima participare a mărcii Ford ca echipă de uzină la Raliul Dakar din Arabia Saudită. Pentru ediția care a avut loc la începutul acestui an, marca americană a concurat cu prototipul Ranger Raptor T1+, iar raliul s-a dovedit a fi unul dificil. Cu toate acestea, Ford a reușit să termine raliul Dakar 2024 cu ambele mașini, pe locul 115, respectiv 120 la categoria Auto.
Acum, însă, Ford vrea și mai mult de la raliul Dakar și este pregătit să revină cu o mașină complet nouă. În cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood, Ford a dezvăluit noul prototip Raptor T1+. Față de mașina de anul acesta, noul model de concurs este dezvoltat alături de Red Bull și, bineînțeles, de către M-Sport.
Prototipul pentru Dakar 2025 primește un motor V8 de 5.0 litri preluat de la Mustang Dark Horse și modificat pentru a face față condițiilor extrem de dure din raliul Dakar. Noul Raptor T1+ primește și o caroserie nouă, precum și un șasiu cu cadru spațial, o suspensie nouă cu o cursă de 350 de milimetri și roți masive de 37 de inch.
Noul prototip mai are și o gardă la sol înaltă de 400 de milimetri și un unghi de atac de 70 de grade.
Frânarea este garantată de discuri cu diametru de 355 de milimetri și de etriere cu 6 pistoane pentru fiecare roată.Pentru Raliul Dakar 2025, Ford va avea 4 piloți. Unul dintre aceștia va fi Carlos Sainz Sr, dublu campion mondial în WRC și de 4 ori câștigător al Raliului Dakar. El este, bineînțeles, câștigătorul ediției din 2024, la volanul lui Audi RS Q e-tron. Ediția din 2024 a fost câștigată de o mașină electrică, pentru prima dată în istoria Raliului Dakar.
La final, cel de-al doilea pilot al echipei anunțat până acum este Nani Roma, de două ori câștigător al Raliului Dakar, în 2004 și în 2014.
Debutul competițional al noului Ford Raptor T1+ va avea loc luna viitoare în cadrul Baja Ungaria.
via Ford
Pe vremuri, masinile participante erau derivate din cele de serie. Acum nu mai au nimic in comun cu cele de serie.