În urmă cu 3 ani, Ford a prezentat lumii întregi Mustang Cobra Jet 1400, un prototip electric creat special pentru drag racing. Acea mașină avea un propulsor de 1502 cai putere și a stabilit recordul pentru cea mai rapidă mașină electrică de drag racing. Vechiul prototip a parcurs sfertul de milă în doar 8.12 secunde la o viteză de 276.75 de km/h.
Acum, mașina a primit câteva îmbunătățiri și a fost rebotezată Super Cobra Jet 1800. Așa cum sugerează numele său, puterea propulsorului electric a crescut de la 1502 cai putere la 1800 de cai putere. Noua mașină va încerca să bată recordul stabilit de versiunea precedentă pentru cea mai rapidă mașină electrică de drag racing.
Alături de un propulsor mai puternic, Ford a regândit și acumulatorul noului prototip, care cântărește mai puțin. Mai mult, a fost montată și o transmisie nouă, și mai performantă. Puterea este transmisă către roțile din spate cu ajutorul a două motoare electrice, cuplate la 4 invertoare.
Inclusiv șasiul a fost modificat, iar propulsorul a primit și o remapare software.
Astfel, prototipul cântărește mai puțin cu câteva sute de kilograme față de iterația precedentă, însă păstrează aceeași caroserie.
Noul Ford Mustang Super Cobra Jet 1800 va încerca să stabilească noi recorduri pentru cea mai rapidă mașină electrică în linie dreaptă.
via Ford
Aia era ok acum 100 de ani cand oamenii aveau ca reper motric, calutii si carutele.
Gata, boss, gata.
Un motor electric se masoara in Watt. Lasati dracu caii in istorie, ca le-a trecut vremea ca reper de un secol.