După o pauză de 25 de ani, numele Bronco a revenit anul trecut în portofoliul Ford, odată cu lansarea celei de-a șasea generații a acestui model. Acum, la finalul unei campanii lungi de promovare, a venit momentul să facem cunoștință cu noul vârf de gamă Bronco Raptor.
Noul Ford Bronco Raptor este cu 25 de centimetri mai lat decât un Bronco "obișnuit", cu patru uși, și are o masă proprie de 2.600 de kilograme. Bara frontală este din oțel foarte rezistent, iar extremitățile pot fi înlăturate la nevoie. Aripile și capota integrează o serie de prize de aer.
Mașina vine echipată cu anvelope speciale de off-road, jantele au diametrul de 17 inch, iar farurile sunt exclusive pentru acest model. Paleta de culori exterioare include 10 nuanțe, iar clienții au la dispoziție și mai multe teme grafice specifice unui Raptor.
Pentru interior, Ford a pregătit un volan mai gros, accente portocalii, scaune sport Ford Performance (opționale) și un display central de 12 inch.
Camerele video cu vedere la 360 de grade sunt standard, însă pachetul Lux (care include, printre altele un sistem audio cu 10 incinte) este opțional.SUSPENSIE FOX ȘI ȘASIU ÎNTĂRIT
Pentru a putea depăși orice obstacol pe teren accidentat, noul Bronco Raptor vine cu un șasiu întărit, suspensia este asemănătoare cu cea de pe F-150 Raptor, iar părțile vitale ale sistemului de propulsie sunt protejate cu elemente din metal.
Garda la sol măsoară peste 33 de centimetri, unghiul de atac este de 47.2 grade, iar cel de degajare ajunge la 40.5 grade. Bronco Raptor poate traversa vaduri cu adâncimea de aproape un metru.
Sub capotă regăsim un motor V6 twin-turbo, de 3.0 litri, care dezvoltă peste 400 de cai putere (valoarea exactă va fi dezvăluită ulterior). Transmisia automată cu 10 trepte a fost preluată de la F-150 Raptor și Ranger Raptor.
Sistemul de tracțiune integrală are 7 moduri speciale pentru off-road, inclusiv unul Baja cu sistem anti-lag. Totodată, sistemul de evacuare vine cu 4 moduri diferite.
În Statele Unite ale Americii, listele de comenzi vor fi deschise în luna martie a acestui an.
via Ford
Ce nu-mi place: ca nu e diesel (nu e vb neaparat de consum), latimea exagerata (cine a facut offroad stie), greutatea mult prea mare si faptul ca este Ford, ca daca vine cu problemele pe care le au celelalte modele din gama, cu care m-am confruntat personal, ti se taie tot cheful.
Mi-as lua asa ceva daca as avea banii? Cel mai probabil nu. Daca as vrea ceva in acelasi stil, as alege Wrangler-ul, dar cel mai probabil as merge la sigur si as alege un Landcruiser, o masina pe care cu cat o studiez mai indeaproape si gasesc solutii neasteptate si atentia pentru detaliu in cele mai ascunse locuri, care reflecta calitate si dedicare, cu atat ea imi devine mai impresionanta. Si chiar am in plan in urmatorii maxim 2 ani achizitionarea unui Landcruiser (nu nou, sh evident, din motive de pret) dar am zis sa nu ma grabesc si sa-mi aloc timp sa caut linistit si sa aleg un exemplar in stare cat mai buna, iar intre timp rezolv si cu spatiul dedicat de parcare/depozitare.
Majoritatea nu are nevoie de capacitatile unui Bronco. Vor o masina care sa se conduca confortabil pe asfalt si sa-i ajute putin intr-un offroad usor.
Si cei care au nevoie de capacitatile unui Bronco pentru joaca, isi iau ceva SH...ptr ca stiu ei de ce.
Si producatorii cand au facut SUV-urile astea "mai de asfalt", nu au facut-o de prosti. Au acoperit o nevoie, ca daca nu era nevoia nu se vindeau asa bine.
Rivian bate lejer acest off road, la toate capitolele !
Discutam de o mașină de nisa pentru nevoi speciale sau hobby.
Am un amic și conduce modele similare de la Jeep de când îl știu, deșii are și un mclaren 720 cu care face ture ca disperatul pe circuit.
Totuși in viața de zi cu zi conduce cu maxim 80h o cutie de asta… nu-l înțeleg si gata, dar fiecare cu pasaricile lui.
Da ce știi tu… electric in sus, electric in jos.
Nu știu la alții, dar pe mine ma ajuți sa nu-mi placa electricele ca și topic. Când vor deveni flexibile și competitive ca și preț o sa-mi iau și promit sa te anunț…
Georg
la 25.01.2022, 13:11
Stai linistit!
Masinaria asta nu este pentru tine!
Cei de la Ford cred ca au început sa exagereze cu denumirea Raptor!
Mașina cred ca este potenta off-road, dar rămâne o mașină de nișă!
Îmi place foarte mult interiorul.
Bine Ioane, daca zici tu, asa o fi. Desi am precizat deja ca n-as lua-o nici daca as avea banii necesari, ci m-as orienta catre altceva, am si zis mai sus ce anume, deci suntem amandoi pe aceeasi lungime de unda.
Altfel, Mafioso & afinii se înverşunează să confunde SUV cu UUV; ei nu pot pricepe neam că SUV-ul nu poate fi asociat decât cu aventurile 4x4 (şi, logic, unde altundeva le poţi savura decât pe un relief anume destinat?). Dumnealor se cramponează de definiţiile oficiale, dar tocmai aceasta este hiba/buba zilelor noastre, recte faptul că tot ce decretează “autorităţili” şi “oaminii de ştiinţă” este înghiţit numaidecât, pe nemestecate, de prostimea planetară.
Chiar şi tanti Wiki precizează: “The Ford Bronco is a model line of sport utility vehicles…”. În definitiv, cuvântul cheie este “sport”. Alergând ca nebunu’ prin oraş/metropolă cu UUV nu presupune valenţe sportive. În schimb, a te avânta cu un SUV prin locuri greu accesibile ooo, da, îţi stârneşte senzaţii pe măsură, fix în concordanţă cu provocările sportului.
PS. Dacă ai o clepsidră în camera ta/biroul tău, uită-te cu atenţie la ea, Mafănele. Ea încă este îngăduitoare cu voi…
PPS. Electrikkk, tu mergi din rău în mai rău cu “logica”. N-am idee exactă dacă şi tu te-ai format la “Mihai Viteazul”, dar taman în stilul lor îţi faci numărul…Adică obsesiv-maladiv şablonard.
Vorba aceea din bătrâni: a tunat şi i-a adunat.
Nu se justifica pretul, un Wrangler 4xe ofera cam aceleasi abilitati off-road, acelasi aer cool dar la un pret mai mic si cu tren de rulare hibrid, adica impozit mic si consum si mai mic.
Masina pentru fitosi, arabi din Golf si americani.