Ford prezintă noua generație Kuga: design nou, interior modificat și o gamă completă de motorizări hibride

de Cornel Șocariciu
Marti, 02.04.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a prezentat noua generație Kuga. SUV-ul producătorului american are acum un design nou, un interior cu accesorii moderne, o gamă bogată de tehnologii de siguranță și o serie de motorizări electrificate. Kuga va fi oferit în versiuni mild-hybrid, full-hybrid și plug-in hybrid.

Ford a publicat primele imagini și detalii referitoare la noua generație Kuga. SUV-ul producătorului american "atacă" piața europeană cu un design mult îmbunătățit, cu un interior înțesat cu tehnologii moderne, dar și cu o gamă completă de sisteme hibrid de propulsie.

Ford Kuga devine primul model din gama constructorului american care va fi disponibil în versiuni mild-hybrid, hibrid clasic (full hybrid, strong hybrid) și plug-in hybrid (cu posibilitate de încărcare la priză).

Kuga este cel mai vândut SUV Ford la nivel european (153.800 de unități comercializate în 2018 pe Bătrânul Continent) și al treilea model al gamei constructorului american în regiune la nivel de vânzări, după Fiesta și Focus. Prima generație Kuga a debutat în 2008, iar în tot acest timp, Ford a comercializat peste un milion de unități. 

Noua generație Ford Kuga: date esențiale

● Noul Kuga este primul SUV Ford produs pe platforma globală C2, aceeași arhitectură utilizată de americani pe Focus. Noua platformă este mai ușoară și, totodată, a fost proiectată pentru rezultate mai bune la impact. Rigiditatea a crescut cu 10%, lucru care se traduce și printr-un comportament dinamic mai bun. 

● SUV-ul producătorului american este mai lung cu 89 de milimetri, mai lat cu 44 de milimetri, iar ampatamentul a crecut și el cu 20 de milimetri. Toate aceste valori se traduc prin și mai mult spațiu pentru toți pasagerii noului Kuga. Ford menționează că înălțimea SUV-ului a scăzut cu 20 milimetri comparativ cu versiunea actuală, însă spațiul vertical oferit a crescut cu 13 milimetri, în cazul pasagerilor din față, respectiv cu 35 de milimetri pentru pasagerii din spate. 

● Scaunele din spate pot glisa, astfel încât clienții vor putea opta fie pentru un volum de încărcare mai mare (+67 de litri în dreptul portbagaului), fie pentru mai mult spațiu pentru genunchii pasagerilor din spate. Există posibilitatea comandării unor scaune spate încălzite, dar și a unui sistem de rabatare rapidă. Volumul total al portbagajului nu a fost specificat de reprezentanții Ford.

● Din punct de vedere estetic, noul Kuga are acum o siluetă ușor modificată. Capota este mai lungă, unghiul de înclinare al lunetei este mai ascuțit, iar linia plafonului a fost coborâtă. Clienții vor avea la dispoziție trei versiuni de echipare: Titanium, ST-Line și Vignale. 

● Versiunea Titanium va fi echipată cu jante de 17 inch (opțional Ford oferă jante cu diametrul de până la 19 inch), lumini de zi cu LED și accesorii exterioare vopsite în culoarea caroseriei (scutul, difuzorul spate, carcasele oglinzilor, elementele laterale de protecție și mânerele portierelor). 

● Versiunea Kuga ST-Line va primi accesorii cu design inspirat de modelele din gama Ford Performance. Grila frontală, scutul, difuzorul spate și barele longitudinale de pe plafon sunt finisate în negru. Își face apariția o aripă spate de dimensiuni generoase, iar standard, Ford oferă jante cu design special cu diametrul de 18 inch. Sistemul de evacuare va include două terminații. Pentru interiorul acestei versiuni, americanii au pregătit scaune cu suport lateral îmbunătățit, cusături de culoare roșie la nivelul tapițeriei, pedale sport, un volan a cărui parte inferioară a fost teșită și praguri inscripționate cu logo-ul ST-Line. 

● Kuga Vignale oferă ornamente speciale de caroserie, spoilere față și spate cu design restilizat, jante cu diametrul de 18 inch, o grilă modificată cu elemente cromate și țevi de evacuare duble.

La interior, clienții vor găsi accesorii speciale, scaune îmbrăcate în piele Windsor și covorașe premium. 

● Noua generație Kuga va fi disponibilă în 12 nuanțe exterioare. Pe lista noutăților trecem culorile Diffused Silver, Sedona Orange și Blue Panther (disponibilă exclusiv pe versiunea de echipare Vignale).

● Kuga Plug-in Hybrid este primul vechiul Ford disponibil în Europa cu sistem hibrid cu încărcare la priză. Acesta mizează pe un motor pe benzină de 2.5 litri cu patru cilindri și pe un motor electric. În total, sistemul de propulsie hibrid dezvoltă 225 de cai putere, în timp ce resursele unității electrice sunt susținute de o baterie de 14.4 kWh. Conform oficialilor Ford, autonomia în modul electric este de 50 de kilometri, iar consumul mediu mixt ajunge la 1.2 litri/100 de kilometri. 

● Așa cum era de așteptat, Ford introduce și un selector special pentru modurile de rulare disponibile la nivelul versiunii plug-in hybrid. Clienții vor putea opta pentru EV Auto, EV Now, EV Later și EV Charge. Ford nu detaliază cum funcționează vehiculul în modurile enumerate mai sus, însă denumirile folosite "trădează" caracteristicile fiecărui mod. În EV Auto sistemul va "calcula" nevoia de putere necesară pentru situațiile din trafic și va miza atât pe resursele motorului pe benzină, cât și pe cele ale motorului electric. Modul EV Now va folosi doar energia stocată în baterii pentru o rulare 100% electrică, în timp ce modul EV Later va conserva energia din acumulatori pentru ca aceasta să poată fi utilizată mai târziu. Modul EV Charge ar urma să furnizeze energie pentru bateriile motorului electric. 4 ore sunt suficiente pentru ca bateria de 14.4 kWh să se încarce complet de la o priză de 230V.

 

● Kuga Hybrid folosește un sistem hibrid clasic. Sistemul pregătit de americani este alcătuit dintr-un motor pe benzină de 2.5 litri, un motor electric, un generator, o baterie Li-Ion și o transmisie automată. Pentru moment, Ford nu menționează puterea totală oferită de sistemul hibrid. Noul Kuga Hybrid va fi disponibil începând cu anul viitor, iar clienții vor putea opta și pentru o versiune echipată cu sistemul Intelligent All-Wheel Drive. 

● Noua generație a SUV-ului Kuga va putea fi comandată și într-o variantă mild hybrid. Aceasta poartă numele de EcoBlue Hybrid și este echipată cu motorul de 2.0 litri diesel de 150 CP. Tehnologia mild-hybrid funcționează având la bază un sistem electric la 48V și este asemănătoare cu cea anunțată de Ford pentru Fiesta și Focus

● Clienții care nu își doresc motoare cu sisteme hibrid de propulsie, vor avea la dispoziție o gamă generoasă de propulsoare. Fanii motoarelor diesel vor putea opta fie pentru unitatea EcoBlue de 1.5 litri de 120 CP, fie pentru cea EcoBlue de 2.0 litri cu 180 CP. În acest caz, Ford pune la dispoziție și o cutie automată cu opt trepte. 

● Cei care își doresc un motor pe benzină vor avea la dispoziție unitatea EcoBoost de 1.5 litri în versiuni de 120 CP și 150 CP. Motorul va fi disponibil și cu o tehnologie care permite oprirea automată a unuia dintre cilindri în anumite situații de trafic.

Timpul necesar pentru activarea/dezactivarea cilindrului este de 14 milisecunde. 

● Noul Kuga va integra și sistemul Drive Modes. Acesta permite șoferilor să adapteze răspunsul motorul, comportamentul transmisiei, răspunsul direcției și caracteristicile sistemului de control al tracțiunii în funcție de situația dinamică a momentului. Șoferii vor putea alege din următoarele moduri: Normal, Eco, Sport, Slippery și Deep Snow/Sand.

● La interior, constructorul american a pregătit un instrumentar digital de bord nou. Acesta are o diagonală de 12.3 inch și mizează pe tehnologia free-form (circuite integrate în ecran care permit designerilor să modeleze display-ul în forme atipice). Sistemul multimedia SYNC 3 este însoțit de un ecran cu funcții tactile cu diagonala de 8 inch. Acesta va putea fi operat prin atingeri de tip pinch sau swipe și este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. 

● Pe lista echipamentelor, Ford a trecut pachetul audio B&O Sound System cu 10 incinte și putere totală de 575 W. De asemenea, americanii propun o zonă dedicată pentru încărcarea wireless a telefoanelor mobile, un covor reversibil pentru podeaua portbagajului, un cârlig de remorcare retractabil care poate fi operat electric și un sistem automat de deschidere/închidere a hayonului. 

● Ford a pregătit pentru noua generație Kuga și un pachet consistent de sisteme de siguranță (Ford Co-Pilot360). Pe listă, constructorul american a trecut următoarele: sistem de asistență pre-coliziune cu funcție pentru detectarea pietonilor și a bicicliștilor, sistem pentru păstrarea benzii de rulare, monitorizarea unghiului mort, cruise control adaptiv cu funcție Stop&Go, funcție pentru recunoașterea semnelor de circulație și un asistent pentru menținerea vehiculului pe banda de rulare. 

● Tot în dreptul sistemelor de siguranță și asistare, Ford menționează următoarele: asistență activă de urgență la nivelul direcției, a doua generație a sistemului Park Assist, alertă la intrarea pe sens interzis, cameră frontală și cameră pentru mersul cu spatele cu unghi vizual larg și un Head-Up Display (premieră în Europa în gama de SUV-uri Ford).

● Odată cu noua generație Kuga, Ford introduce și serviciul FordPass Connect (hotsport care permite conectarea a maximum 10 dispozitive simultan). Aplicația destinată telefoanelor inteligente se numește FordPass și permite accesul la o gamă largă de funcții: localizarea mașinii, vizualizarea statusului mașinii (nivelul de combustibil, durata de viață a uleiului, statusul sistemului de alarmă), încuierea/descuierea ușilor de la distanță și pornire de la distanță.

Comentarii (22)

  • @AM. Se va fabrica la Craiova acest model ?
    6 8
  • La a doua privire nu-mi pare chiar hidos totuși - doar fad și disproporționat.
    Și nu vb. numai de interiorul copy-paste Focus, fiindcă și designul exterior șchioapătă (părerea mea, evident)... fiindcă:
    - consola-față e inexplicabil de lungă
    - linia profilului pare *ruptă* la nivel de montant A, capota motorului orizontală fiind în dizarmonie totală cu *linia de centură* cuneiformă (a ferestrelor laterale.)

    Concluzia mea (pe limba lui Ford): *Move along, nothing to see here* :-)
    31 22
  • Edikkk
    Frumoasă mai ales la interior, dar 50 km electric autonomie ... cam puţin, dacă reuşeau un 80-100km era perfect.
    10 30
  • ACE - Craiova
    1) Ma indoiesc de faptul ca, versiunea PHEV, cu bateria de 14,4 kWh se incarca in doar 4 ore de la o priza obisnuita de 220 V.
    Oricum am socoti: 4h x 2,2kW = 8,8 kWh....
    2) Sper ca volumul portbagajului sa-l depaseasca - pe cel actual de 400 litri - la versiunea clasica, ma refer.
    3) Sincer mi-ar fi placut o autonomie de 100 km WLTP, pentru varianta PHEV.
    Eu le acord nota 8-9.
    Cat este GARDA LA SOL ar fi bine sa gaseasca cineva.....
    13 14
  • someone
    @kiro: consola fata lunga e o problema cronica la ford: e vizibila clar la focus mk4 ca si la acest kuga. si ai dreptate, proportiile sant afectate.
    insa trebuie apreciata gama large de hybrizi, cate unul pentru fiecare gust.
    19 4
  • "ar consumul mediu mixt ajunge la 1.2 litri/100 de kilometri. " lacel plug in hybrid,,,de adaugat,in prima suta de km,avand bateria incarcata! Disign de Jaguar E pace.
    14 5
  • Andrei
    Urat, fara personalitate, proportii ciudate, interior ieftin.
    23 10
  • La exterior aduce a Nemo. Speram la un design mai agresiv/masculin, vezi de exemplu cum arata noul Tucson.
    10 7
  • Stai sa vezi cand se vor afisa preturile . Noul Focus decent dotat costa 25000 cu pachet Look ST cu si motorul de 1.0 . Deci ... La asta ma astept cel putin 30000 in sus , ceea ce nu face . Degeaba viseaza Ford . Designul mi se pare fad si total neinspirat . Au transpus Focus pe ceva mai mare si nu prea le-a iesit deloc .
    28 9
  • Catalin
    @Dan, raspunsul este nu. La Craiova se va fabrica noul Puma.
    http://www.automarket.ro/stiri/ford-puma-al-doilea-model-de-la-craiova-va-fi-un-suv-de-clasa-mica-si-va-89277.html

    Nici mie nu imi place aspectul exterior al noului Kuga.
    Pare un Focus (in)dopat cu steroizi, cu proportii ce nu se armonizeaza.
    Poate noul Puma sa se prezinte ok, vom vedea.
    9 1
  • Total nereusit design-ul exterior.Pentru un SUV de clasa medie nu se potriveste fata de "gandacel" preluata de la Fiesta.Ar fi fost de preferat sa preia mai multe elemente de la noul Focus.Arata ciudat,e prea delicat si cuminte.Fosta generatie era masculina,agresiva,avea aer american.Iar spatele..complet neinteresant,chiar usor urat.Au cam stricat-o.
    18 4
  • mircea
    @Dan

    Negativ. :)
    8 1
  • In sfarsit un design adevarat, atat interior cat si exterior! Bravo! Era prea "cuminte" actualul Kuga, total fad si neinspirat, acesta insa e superb. Bordul digital e spectaculos, "noul" schimbator automat e exact ceea ce trebuie pentru un aspect mai aerisit in zona centrala..frumos, imi place! Sunt curios cat are portbagajul, e lucrul care m-a facut sa trec peste "fostul" Kuga si sa aleg Sportage, dar daca acesta are un portbagaj in zona celor 500 de litri probabil o sa fie viitoarea masina :).
    4 16
  • Daca va uitati pe fotografiile articolului si pe cele publicate de Ford si pe alte site-uri, veti observa cărei categorii de clienți se adresează preponderent noul Kuga. Eu cred ca estw tot ce isi poate dori o femeie de la o mașină, acum cu noile “trenduri”. Cred ca va avea un succes total.
    10 3
  • Nu inteleg de ce folosesc motorul de 2.5l pentru hybrid, cred ca se putea si unul de 2.0l. Cei de la Honda au reusit sa integreze foarte bine un asemenea motor pe varianta hybrid. Cred ca lumea va fi reticenta, de ce sa platesti taxe in plus, cel outin la noi.
    10 9
  • Adrian M
    @Andrei Te asigur ca interiorul lui Kuga este oricum numai ieftin nu, atentia la detalii este la ea acasa, iti spun ca si fost posesor de Kuga 1 din 2011 si actual de Kuga 2 din 2015.
    Subscriu la ce a zis mm, aspectul de gandacel, Fiesta umflat cu pompa -Mazda CX-5 nu imi place, nu mai denota masculinitate.
    Urmatoarea masina nu cred ca va mai fi Kuga deoarece imi doresc benzina iar sg motor care se preteaza, 1.5 ecoboost are probleme de fiabilitate ;(
    8 3
  • noua generatie de motoare este intradevar in ton cu piata, ASTA ESTE DE APRECIAT. ca la majoritatea dintre noi nu ne place designul, e o chestiune de preferinte pana la urma. sunt curios de preturi totusi.
    5 6
  • @Gigi - pt cele hybrid nu platesti taxe in plus pe diferenta dintre 2.0 si 2.5. m-am interesat si eu pt ca Toyota RAV 4 va veni tot cu motor de 2.5 hybrid si parca m-as baga la un leasing
    11 2
  • Adrian
    Ce-au facut cu camera aia de mers inpoi? Au luat-o de la un DSLR?
    7 3
  • Rau nu e, dar sa vedem preturile. Ca totul e pana la bani, si la cum s-au infipt mai toti pe piata desi la noi cel putin salariile nete sunt jos de tot....e de vazut. Overall, pare un pachet reusit.
    6 11
  • Vad ca multa lume spune ca e urat acest model. Mie mi se pare o evolutie in bine si un design decent care nu sare asa de mult in evidenta ca Focusul. Fata aia parca aduce a Porsche.In rest din poze pare ok masina.
    6 8
  • Daca o sa citesti parerile posesorilor, o sa vezi ca hibridul de 2.5 de pe Toyota consuma muuuult mai putin ca 2.0 hibrid de pe CRV. Casa-i in tenis, unii se pricep la tehnologia asta iar altii nu...
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru