Ford a publicat primele imagini și detalii referitoare la noua generație Kuga. SUV-ul producătorului american "atacă" piața europeană cu un design mult îmbunătățit, cu un interior înțesat cu tehnologii moderne, dar și cu o gamă completă de sisteme hibrid de propulsie.
Ford Kuga devine primul model din gama constructorului american care va fi disponibil în versiuni mild-hybrid, hibrid clasic (full hybrid, strong hybrid) și plug-in hybrid (cu posibilitate de încărcare la priză).
Kuga este cel mai vândut SUV Ford la nivel european (153.800 de unități comercializate în 2018 pe Bătrânul Continent) și al treilea model al gamei constructorului american în regiune la nivel de vânzări, după Fiesta și Focus. Prima generație Kuga a debutat în 2008, iar în tot acest timp, Ford a comercializat peste un milion de unități.
Noua generație Ford Kuga: date esențiale
● Noul Kuga este primul SUV Ford produs pe platforma globală C2, aceeași arhitectură utilizată de americani pe Focus. Noua platformă este mai ușoară și, totodată, a fost proiectată pentru rezultate mai bune la impact. Rigiditatea a crescut cu 10%, lucru care se traduce și printr-un comportament dinamic mai bun.
● SUV-ul producătorului american este mai lung cu 89 de milimetri, mai lat cu 44 de milimetri, iar ampatamentul a crecut și el cu 20 de milimetri. Toate aceste valori se traduc prin și mai mult spațiu pentru toți pasagerii noului Kuga. Ford menționează că înălțimea SUV-ului a scăzut cu 20 milimetri comparativ cu versiunea actuală, însă spațiul vertical oferit a crescut cu 13 milimetri, în cazul pasagerilor din față, respectiv cu 35 de milimetri pentru pasagerii din spate.
● Scaunele din spate pot glisa, astfel încât clienții vor putea opta fie pentru un volum de încărcare mai mare (+67 de litri în dreptul portbagaului), fie pentru mai mult spațiu pentru genunchii pasagerilor din spate. Există posibilitatea comandării unor scaune spate încălzite, dar și a unui sistem de rabatare rapidă. Volumul total al portbagajului nu a fost specificat de reprezentanții Ford.
● Din punct de vedere estetic, noul Kuga are acum o siluetă ușor modificată. Capota este mai lungă, unghiul de înclinare al lunetei este mai ascuțit, iar linia plafonului a fost coborâtă. Clienții vor avea la dispoziție trei versiuni de echipare: Titanium, ST-Line și Vignale.
● Versiunea Titanium va fi echipată cu jante de 17 inch (opțional Ford oferă jante cu diametrul de până la 19 inch), lumini de zi cu LED și accesorii exterioare vopsite în culoarea caroseriei (scutul, difuzorul spate, carcasele oglinzilor, elementele laterale de protecție și mânerele portierelor).
● Versiunea Kuga ST-Line va primi accesorii cu design inspirat de modelele din gama Ford Performance. Grila frontală, scutul, difuzorul spate și barele longitudinale de pe plafon sunt finisate în negru. Își face apariția o aripă spate de dimensiuni generoase, iar standard, Ford oferă jante cu design special cu diametrul de 18 inch. Sistemul de evacuare va include două terminații. Pentru interiorul acestei versiuni, americanii au pregătit scaune cu suport lateral îmbunătățit, cusături de culoare roșie la nivelul tapițeriei, pedale sport, un volan a cărui parte inferioară a fost teșită și praguri inscripționate cu logo-ul ST-Line.
● Kuga Vignale oferă ornamente speciale de caroserie, spoilere față și spate cu design restilizat, jante cu diametrul de 18 inch, o grilă modificată cu elemente cromate și țevi de evacuare duble.
La interior, clienții vor găsi accesorii speciale, scaune îmbrăcate în piele Windsor și covorașe premium.● Noua generație Kuga va fi disponibilă în 12 nuanțe exterioare. Pe lista noutăților trecem culorile Diffused Silver, Sedona Orange și Blue Panther (disponibilă exclusiv pe versiunea de echipare Vignale).
● Kuga Plug-in Hybrid este primul vechiul Ford disponibil în Europa cu sistem hibrid cu încărcare la priză. Acesta mizează pe un motor pe benzină de 2.5 litri cu patru cilindri și pe un motor electric. În total, sistemul de propulsie hibrid dezvoltă 225 de cai putere, în timp ce resursele unității electrice sunt susținute de o baterie de 14.4 kWh. Conform oficialilor Ford, autonomia în modul electric este de 50 de kilometri, iar consumul mediu mixt ajunge la 1.2 litri/100 de kilometri.
● Așa cum era de așteptat, Ford introduce și un selector special pentru modurile de rulare disponibile la nivelul versiunii plug-in hybrid. Clienții vor putea opta pentru EV Auto, EV Now, EV Later și EV Charge. Ford nu detaliază cum funcționează vehiculul în modurile enumerate mai sus, însă denumirile folosite "trădează" caracteristicile fiecărui mod. În EV Auto sistemul va "calcula" nevoia de putere necesară pentru situațiile din trafic și va miza atât pe resursele motorului pe benzină, cât și pe cele ale motorului electric. Modul EV Now va folosi doar energia stocată în baterii pentru o rulare 100% electrică, în timp ce modul EV Later va conserva energia din acumulatori pentru ca aceasta să poată fi utilizată mai târziu. Modul EV Charge ar urma să furnizeze energie pentru bateriile motorului electric. 4 ore sunt suficiente pentru ca bateria de 14.4 kWh să se încarce complet de la o priză de 230V.
● Kuga Hybrid folosește un sistem hibrid clasic. Sistemul pregătit de americani este alcătuit dintr-un motor pe benzină de 2.5 litri, un motor electric, un generator, o baterie Li-Ion și o transmisie automată. Pentru moment, Ford nu menționează puterea totală oferită de sistemul hibrid. Noul Kuga Hybrid va fi disponibil începând cu anul viitor, iar clienții vor putea opta și pentru o versiune echipată cu sistemul Intelligent All-Wheel Drive.
● Noua generație a SUV-ului Kuga va putea fi comandată și într-o variantă mild hybrid. Aceasta poartă numele de EcoBlue Hybrid și este echipată cu motorul de 2.0 litri diesel de 150 CP. Tehnologia mild-hybrid funcționează având la bază un sistem electric la 48V și este asemănătoare cu cea anunțată de Ford pentru Fiesta și Focus.
● Clienții care nu își doresc motoare cu sisteme hibrid de propulsie, vor avea la dispoziție o gamă generoasă de propulsoare. Fanii motoarelor diesel vor putea opta fie pentru unitatea EcoBlue de 1.5 litri de 120 CP, fie pentru cea EcoBlue de 2.0 litri cu 180 CP. În acest caz, Ford pune la dispoziție și o cutie automată cu opt trepte.
● Cei care își doresc un motor pe benzină vor avea la dispoziție unitatea EcoBoost de 1.5 litri în versiuni de 120 CP și 150 CP. Motorul va fi disponibil și cu o tehnologie care permite oprirea automată a unuia dintre cilindri în anumite situații de trafic.
Timpul necesar pentru activarea/dezactivarea cilindrului este de 14 milisecunde.● Noul Kuga va integra și sistemul Drive Modes. Acesta permite șoferilor să adapteze răspunsul motorul, comportamentul transmisiei, răspunsul direcției și caracteristicile sistemului de control al tracțiunii în funcție de situația dinamică a momentului. Șoferii vor putea alege din următoarele moduri: Normal, Eco, Sport, Slippery și Deep Snow/Sand.
● La interior, constructorul american a pregătit un instrumentar digital de bord nou. Acesta are o diagonală de 12.3 inch și mizează pe tehnologia free-form (circuite integrate în ecran care permit designerilor să modeleze display-ul în forme atipice). Sistemul multimedia SYNC 3 este însoțit de un ecran cu funcții tactile cu diagonala de 8 inch. Acesta va putea fi operat prin atingeri de tip pinch sau swipe și este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
● Pe lista echipamentelor, Ford a trecut pachetul audio B&O Sound System cu 10 incinte și putere totală de 575 W. De asemenea, americanii propun o zonă dedicată pentru încărcarea wireless a telefoanelor mobile, un covor reversibil pentru podeaua portbagajului, un cârlig de remorcare retractabil care poate fi operat electric și un sistem automat de deschidere/închidere a hayonului.
● Ford a pregătit pentru noua generație Kuga și un pachet consistent de sisteme de siguranță (Ford Co-Pilot360). Pe listă, constructorul american a trecut următoarele: sistem de asistență pre-coliziune cu funcție pentru detectarea pietonilor și a bicicliștilor, sistem pentru păstrarea benzii de rulare, monitorizarea unghiului mort, cruise control adaptiv cu funcție Stop&Go, funcție pentru recunoașterea semnelor de circulație și un asistent pentru menținerea vehiculului pe banda de rulare.
● Tot în dreptul sistemelor de siguranță și asistare, Ford menționează următoarele: asistență activă de urgență la nivelul direcției, a doua generație a sistemului Park Assist, alertă la intrarea pe sens interzis, cameră frontală și cameră pentru mersul cu spatele cu unghi vizual larg și un Head-Up Display (premieră în Europa în gama de SUV-uri Ford).
● Odată cu noua generație Kuga, Ford introduce și serviciul FordPass Connect (hotsport care permite conectarea a maximum 10 dispozitive simultan). Aplicația destinată telefoanelor inteligente se numește FordPass și permite accesul la o gamă largă de funcții: localizarea mașinii, vizualizarea statusului mașinii (nivelul de combustibil, durata de viață a uleiului, statusul sistemului de alarmă), încuierea/descuierea ușilor de la distanță și pornire de la distanță.
Și nu vb. numai de interiorul copy-paste Focus, fiindcă și designul exterior șchioapătă (părerea mea, evident)... fiindcă:
- consola-față e inexplicabil de lungă
- linia profilului pare *ruptă* la nivel de montant A, capota motorului orizontală fiind în dizarmonie totală cu *linia de centură* cuneiformă (a ferestrelor laterale.)
Concluzia mea (pe limba lui Ford): *Move along, nothing to see here* :-)
Oricum am socoti: 4h x 2,2kW = 8,8 kWh....
2) Sper ca volumul portbagajului sa-l depaseasca - pe cel actual de 400 litri - la versiunea clasica, ma refer.
3) Sincer mi-ar fi placut o autonomie de 100 km WLTP, pentru varianta PHEV.
Eu le acord nota 8-9.
Cat este GARDA LA SOL ar fi bine sa gaseasca cineva.....
insa trebuie apreciata gama large de hybrizi, cate unul pentru fiecare gust.
http://www.automarket.ro/stiri/ford-puma-al-doilea-model-de-la-craiova-va-fi-un-suv-de-clasa-mica-si-va-89277.html
Nici mie nu imi place aspectul exterior al noului Kuga.
Pare un Focus (in)dopat cu steroizi, cu proportii ce nu se armonizeaza.
Poate noul Puma sa se prezinte ok, vom vedea.
Negativ. :)
Subscriu la ce a zis mm, aspectul de gandacel, Fiesta umflat cu pompa -Mazda CX-5 nu imi place, nu mai denota masculinitate.
Urmatoarea masina nu cred ca va mai fi Kuga deoarece imi doresc benzina iar sg motor care se preteaza, 1.5 ecoboost are probleme de fiabilitate ;(