În mai puțin de 24 de ore, membrii Sindicatului Angajaților din Industria Auto (UAW) din Statele Unite ale Americii pot provoca o grevă istorică împotriva gigantului Ford. Cererile lor sunt simple: creșterea salariilor angajaților, proporțional cu creșterile primite de directorii executivi, sporirea partajării profitului și reintroducerea ajustărilor salariale în funcție de costurile de viață.
Confruntarea dintre cele două entități a continuat și în mass-media. Jim Farley, directorul general Ford, a afirmat că acceptarea propunerii actuale din partea UAW ar putea aduce Ovalul Albastru pe marginea prăpastiei financiare. Declarația este îngrijorătoare dacă ne gândim că Ford este singura marcă americană de tradiție care nu a intrat niciodată în faliment.
Farley a mărturisit că nu înțelege poziția celor din Sindicat. Ford are cea mai mare forță de muncă, cu cei mai mulți angajați care fac parte din Sindicat și produce cele mai multe autovehicule.
CEO-ul Ford este scandalizat: salariul mediu propus de membrii Sindicatului UAW s-ar situa în jurul sumei de 300.000 de dolari pe an.Aceste comentarii au venit cu câteva ore înaintea amenințării iminente a unei întreruperi masive a producției pentru Ford, General Motors si Stellantis în inima orașului Detroit.
Ar arata funny lumea daca muncitorii s-ar "rascula" intr-un puseu comunist
On the other hand si salariile CEO si top sunt mega mega disproportionate.
...sau să-și mute fabricile în România, că aici nu iese nimeni în stadă (cu excepția mercenarilor sociali plătiți de Soros)
FED a tripărit trilioane de dolari fără acoperire care au inundat piața, de aici inflația galopantă.
Prețurile au luat-o razna și oamenii nu mai pot trăi CA ÎNAINTE.
Datoria SUA a ajuns la 33 trilioane dolari. de mult nu mai e sustenabilă. Dolarul nu mai are valoare în SUA.
Logic, ceva se va întâmpla. Ori un crah major, ori un război mondial ca să reseteze economia (ca să sufere toți, nu numai ei). Trebuie să dea vina pe cineva sau ceva.
Americanii pot să "tipărească" dolari (vorba vine, totul e virtual, se schimbă numai niște cifre pe ecran la bănci), în schimb tu trebuie să muncești ceva, să produce ceva ca să dai la schimb, pentru dolarii ăia.
De aia tot mai multe țări vor să se decupleze de dolar, nu că sunt putiniști. Dacă dolarul nu mai are valoare în SUA, atunci de ce să ții rezerve sau să faci comerț în dolari fără acoperire?
Dar daca CEO-ul a cerut $20 de milioane si a primit, au prins curaj si muncitorii sa ceara "macar" 300 de mii, de vreo 65 de ori mai putin decat CEO-ul... deci au fost chiar "decenti"...
Daca diferentele intre angajatii normali si CEO ar fi fost mai mici, de maxim 10 ori salariul mediu sa zicem, atunci poate si pretentiile lor ar fi fost mai mici.
Țara cu cea mai mare datorie, 13 trilioane, la un PIB de 5 trilioane, Japonia, peste 260% din PIB, înseamnă ca tipăresc mai mult ca SUA ? Nu, treaba este mai complexă.
Sunt cateva informatii care lipses:
- care este salariul mediu actual?
- cu cat au crescut salariile directorilor executivi?
- in Romania in general se foloseste valoarea neta a salariului, cei 300k mentionati mai sus reprezinta salariul brut anual. in fuctie de stat asta inseamna intre 185 si 200 mii dolari. tot este mult, dar mai e mult pana la 300.
Personal mi se pare rezonabila cererea angajatilor de a primi mariri proportionale cu maririle direcorilor executivi.
au vreo 70-80 de miare brut si restul sunt cheltuieli cu asigurari de sanatate si pensie plus participatii la beneficii, etc ...
acuma, pensia e o chestie mult mai ieftinake decit asigurarile medicale ...
s-a vrut si la Tesla sa se faca sindicat si nu au reusit ...
de altfel nici o alta uzina asiatica sau europeana din SUA nu are sindicat ...
firmele care merg bine, nu prea au sindicate care sa le supra-incarce cu cheltuieli suplimentare ...
nu zic ca oamenii aia nu ar avea nevoie de avantajele alea, dar mi se pare ca sunt cam exagerate/disproportionate si din cauza asta sunt probleme ...
si directoriasii aia nu lasa nimic din ce au si uite asa s-a ajuns acolo; sindicalistii stiu si ei cum sunt platiti sefii ...
situatie oarecum asemanatoare e si in Germania in industria auto ...
e o situatie f incurcata ...
dar falimentul il merita pentru gunoaiele de masini pe care le-au tot vandut de-a lungul vremii, practic tepe fara sfarsit date clientilor si mai ales pentru atitudinea mizerabila, strict mercantilista, cu care au tratat reclamatiile pagubitilor sau cazurile grave cu pierderi de vieti din cauza rapandulelor de masini pe care le fac. cazul grimshaw, ramas in istorie, e elocvent.
"Doar niste rostogoliri infinite, nu vor fi plătite niciodată."
Tocmai că o rostogolire a datoriei nu poate fi infinită.
Numai anul ăsta aveu o limită de îndatorare de31,4 trilioane, pe care deja au depășit-o, datoria urcând cu 2600 miliarde de dolari în numai câteva luni.
https://www.mediafax.ro/economic/congresul-sua-a-aprobat-suspendarea-limitei-de-indatorare-evitand-intrarea-in-incapacitate-de-plata-21916587
E clar că datoria nu va fi plătită niciodată. E exact o schemă Ponzi (Caritas) mai ponderată. Până la urmă se sparge buba, guvernului american i se va "ierta" datoria și cei de la baza piramidei, care au muncit ca proștii și au produs să capete în schimb ceva dolari, vor rămâne cu buza umflată.