Ford patentează un nou tip de airbag, montat în podea, pe vehicule comerciale

de Silvian Irimia
Joi, 21.09.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a depus o cerere de brevet pentru o tehnologie care ar putea influența foarte mult industria auto în viitor. Ford vrea să introducă un airbag montat în zona podelei, situat între bancheta spate și spațiul de încărcare.

Pasagerii vehiculelor comerciale vor fi mai bine protejați în viitor, dacă Ford decide să introducă în producția de serie un nou tip de airbag. Această tehnologie se va putea folosi și pentru vehiculele de pasageri.

Forma specială de litera „C” asigură protecție în jurul spătarului scaunului și a pereților. În același timp, perdeaua acestui tip de airbag va fi mai înaltă decât scaunele spate, posibil să ajungă până la plafon. Prin urmare, acționează ca un scut și împiedică orice tip de încărcătură să pună în pericol pasagerii. Practic, în momentul impactului, airbag-ul se umflă rapid, ghidat de dispozitivul retractabil care trage cablul în sus pentru o desfășurare mai rapidă.

Brevetul nu se oprește aici. Cei de la Ford prevăd o variantă în care o parte din airbag se extinde peste spătarul scaunului în momentul activării. Lucrul acesta ar oferi o protecție suplimentară pentru capul pasagerilor, în caz de impact.

Activarea acestui sistem de airbag urmează rețeta clasică, în același mod ca cel utilizat pentru protecția șoferului.

Senzorii sunt conectați la un computer, care, la detectarea unei coliziuni, trimite un semnal către dispozitivul de umflare.

În timp ce acest brevet evidențiază angajamentul Ford față de siguranță, detaliile privind modul în care această inovație ar putea fi adaptată vehiculelor comerciale precum Transit Van, rămân nedezvăluite. Una dintre posibilități este protejarea încărcăturii prețioase în vehiculele de livrare, asigurându-se că airbagul în formă de „C” protejează pereții și previne căderea pachetelor.

Așa cum se întâmplă în cazul tuturor cererilor de brevet, este important de menționat că intenția Ford de a implementa această aplicație a airbagurilor în producție rămâne nesigură. Brevetele servesc drept măsură proactivă, asigurându-se că un concept rămâne protejat și nu este preluat de către competitori.

Comentarii (2)

  • Trilulilu
    O plasă metalică sau un cadru demontabil e mai potrivit și de folos decât încă o chestie electrică.
    Încă o dudă inutilă
    2 0
  • Mircea Badea
    mai bine sa faca sasiu ce se comprima electro-magnetic in functie de intensitatea/viteza accidentului. si sa se deformeze in asa fel incat impactul e redirectionat spre exteriorul masinii.

    si scaune care sa se deplaseze pe sina pt a prelua din inertie.

    sau si mai tare, sa se transforme bara/aripa etc in magnet de pol opus cu cealalta masina.

    si lista geniala ar putea continua..
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru