Toyota este unul dintre producătorii interesați de sistemele de propulsie alimentate cu hidrogen. Chiar în urmă cu câteva zile, japonezii au anunțat că, în 2022, vor participa la toate etapele din Super Taiku Series cu o Corolla și un GR 86 care folosesc acest tip de combustibil alternativ.
Și Ford pare că vrea o bucățică din această "placintă". Potrivit presei de peste Ocean, constructorul din Dearborn a patentat deja un motor turbo, cu injecție directă, alimentat cu hidrogen.
Americanii nu au dezvoltat motorul propriu zis, ci mai degrabă au demonstrat cum plănuiesc să amestece aerul și combustibilul la momentul potrivit pentru o eficiență maximă.
Motivul este simplu: dacă motorul nu primește amestecul corect, combustibilul detonează prea repede și asta poate conduce la o pierdere de putere sau chiar la avarii.
Pe scurt, designul celor de la Ford controlează aerul și combustibilul (hidrogenul) în mod separat, folosind injecția directă pentru acesta din urmă și un EGR, sau cu alte cuvinte o supapă de recirculare a gazelor de evacuare, variabil pentru primul.
Sistemul crește debitul EGR-ului atunci când este necesar un cuplu mai mare, reducând astfel temperatura de ardere și exploziile premature, și îl scade atunci când este nevoie de un cuplu mai mic.
În acest fel se obține un consum redus de combustibil.
Not.