Ford oprește parțial comenzile pentru Fiesta și Focus în Europa

de Tiberiu Safta
Joi, 21.07.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a oprit parțial comenzile pentru Fiesta și Focus în Europa, din cauza problemelor cu lanțurile de aprovizionare și a lipsei de componente esențiale. Cele două modele vor fi vândute în continuare, însă vor fi disponibile doar versiunile deja preconfigurate de către constructor.

Din cauza problemelor cu lanțurile de aprovizionare și a lipsei de componente esențiale, Ford se află într-o perioadă mai dificilă în ceea ce privește vânzarea chiar și a celor mai populare modele în Europa. Potrivit publicației Automotive News, Ford a anunțat că oprește parțial comenzile pentru Fiesta și Focus pe Bătrânul Continent din cauza problemelor amintite anterior.

Deocamdată, nu se știe cât va dura această oprire parțială, însă Ford va construi și livra strict modelele deja preconfigurate de constructor către clienți. Asta înseamnă că doritorii acestor modele nu-și vor putea configura mașina după preferințele lor.

„Am închis disponibilitatea comenzilor gratuite pentru dealerii noștri pe Ford Focus și Ford Fiesta, printre altele, acum ceva timp”, a declarat un purtător de cuvânt al mărcii. „Cu toate acestea, oferim dealerilor noștri volumul de producție disponibil sub forma unor unități pre-specificate bazate pe cererea clienților”, a adăugat acesta.

Ca urmare a problemelor cu privire la aprovizionarea pieselor, timpul de așteptare pentru unele modele a ajuns să fie chiar și de 12 luni.

Din cauza acestui lucru, uzina din Saarlouis, Germania, acolo unde este produs Ford Focus, își va reduce capacitatea de producție începând cu sfârșitul lui august. Ford preconizează că uzina din Saarlouis va produce doar 117.000 de mașini în 2022, față de capacitatea planificată de 195.000 de unități.

Mai mult, anul viitor ar urma să fie construite 143.000 de exemplare Focus, însă constructorul recunoaște că acest nivel s-ar putea să nu fie atins din cauza problemelor cu lanțurile de aprovizionare. Ford Focus va fi scos din producție în 2025 și nu va avea un înlocuitor direct.

via Automotive News

Comentarii (10)

  • Opreste productia pentru cele mai populare modele din Europa, dar vor continua sa "bage pe gatul" clientilor inutilele SUV-uri care sunt cu 50% mai scumpe decat modelele din care deriva si care au in proportie de 90% aceleasi componente.
    "- E criza, domne'! Ia mai scump!"
    17 5
  • Seriff
    @ion, exact, eu tot nu inteleg cum de s-a ajuns la asa ceva, hai, am inteles pandemie, fabrici inchise cateva luni, dar asta a fost acum 2 ani, chiar nu s-a putut rezolva problema in 2 ani, cine sta sa astepte 1 an dupa masina, care oricum nu se stie sigur daca vine, e o aberatie.
    Astea sunt exact motivele pentru care piata SH merge atat de bine.
    10 5
  • Enigmatrix
    Odată piața pierdută cu greu se mai recâștigă.
    Asiaticele și japonezele vor ocupa golul până apucă să clipească fordache.
    16 2
  • Superior
    Băjeții și fetițele, electrificate 'au ba, comunismului' din Coreea și lu' nea Nicu vine repede. Aștepți 1-2 ani după mașină, costă cât o casă, viermișori și cereale de păpat, benzină mai pe cartelă, curent cât să-ți rezolvi strictul necesar, eventual chirie si fără proprietăți.
    Agenda 2030.

    Bineînțeles, toate pentru căței. Dulăii își comandă cele mai mari iahturi personale, cumpără cel mai mult pământ arabil etc.
    Pentru binele planetei
    13 7
  • de necrezut cum stiu romanasii toate dedesubturile industiei, ce cum si de ce... numai experti de talie mondiala isi fac veacul pe aici, mare onoare pe mine sa scriu pe aceeasi pagina cu ei.
    7 15
  • Seriff
    @eu, daca tot esti atat de destept, explica-ne si noua de ce niste masini banale ca Fiesta si Focus au problemele astea, care e explicatia?
    Si nu imi zice criza de semiconductori, ca nu mai crede nimeni minciunile astea.
    13 5
  • Chera Robinson
    Si Ford nu vrea sa dea banii inapoi ca sa ne orientam spre altceva, isi bat joc de noi efectiv
    6 0
  • @Chera
    Pai ce contract ai semnat acolo? Vorbeste cu un avocat, da-i in judecata si recupereaza-ti banii, asta e japca ce fac ei, e camatarie.
    4 0
  • Chera Robinson
    Ce contract? In contract se specifica clar: nu-ti livram masina pana in mai 2023, iti dam banii inapoi, pana atunci astepti cu sufletul la gura
    0 0
  • andrei
    degeaba nu crezi, dar chiar nu au cipuri. nu au cipuri suficient adica, astfel sa faca si masinile mai ieftine in numarul cerut si pe alea mai scumpe. si, evident, prioritizeaza. si tu ai face la fel. daca tot nu poti sa produci toata cererea, faci ce iti aduce mai mult profit. grav e ca te lasa cu comanda 1 an de zile si apoi iti zic ca nu ti-o pot face, si iti expira si REMAT-ul!!!!! aia e super grav. si la fel de grav e ca se gasesc astia cu masini bune de 3-4 ani sa le schimbe. frate, daca vezi ca e situatia asa, mai stai cu ea, chit ca ai bani de nu ai ce face cu ei. pana trece nebunia. ca va trece.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru