A șasea generație a lui Mustang a fost prima pe care cei de la Ford au lansat-o la nivel global, într-un pachet omogen și unitar pe toate piețele pe care este prezentă marca Ovalului Albastru. Ei bine, la trei ani de la momentul în care Mustang a debarcat în sfârșit oficial în showroom-urile europene, legendarul american primește un facelift ușor estetic și tehnic care-l împrospătează în încercarea de a întări poziția celui mai vândut coupe sportiv din lume.
În principiu, schimbările estetice se concentrează pe zona frontală, acolo unde capota primește o linie alungită spre "nasul" mașinii, iar spoilerul față este redesenat. Blocurile optice primesc și ele o formă ușor schimbată și oferă acum lumini LED.
Interiorul iese în evidență în special printr-o modificare substanțială: apariția unui instrumentar de bord complet digital care înlocuiește pe versiunile superioare de echipare, deci opțional, ceasurile de bord analog pe care le oferea până acum Mustang. Modelul american rămâne în rest fidel liniilor anterioare la nivelul habitaclului.
Cele mai importante schimbări apar însă sub capotă.
Dacă în Europa acestea nu vor fi foarte vizibile, pentru că motoarele EcoBoost patru cilindri de 2.3 litri (317 CP) și V8 de 5.0 litri (422 CP) rămân în ofertă, Mustang renunță în SUA la motorul intermediar V6 din cauza vânzărilor modeste. În rest, Ford anunță o serie de modificări la sistemul de injecție al motorul V8 de pe versiunea Mustang GT, deși puterea totală dezvoltată de acesta nu se schimbă. Și sunetul dezvoltat de Mustang GT V8 se modifică, Ford mizând pe ajutorul unor supape de evacuare care au rolul de a îmbunătăți efectul "melodiei" transpuse de Mustang GT pe șosea.La nivel tehnic, vârful tehnologic introdus de Ford vine la nivel de transmisie, acolo unde subliniem apariția unei cutii automate cu 10 trepte care face parte din cea mai modernă familie de cutii de viteze dezvoltată de Ford.
Apar în plus o serie de sisteme de siguranță care până acum nu făceau parte din arsenalul lui Mustang. Frânarea automată cu detectarea pietonilor, alerta la părăsirea benzii de rulare și pachetul care detectează nivelul de oboseală a șoferului fac parte de acum din cercul tehnologic disponibil pe modelul american.
Noul Mustang facelift va vedea lumina zilei în Statele Unite spre finalul anului 2017, în timp ce europenii vor aștepta cel puțin un an până când noua versiune va ateriza în showroom-uri.
Masina arata intr-adevar foarte bine, desi nu la fel de ”muscle” precum Challanger sau Camaro. Si motorul ala o da el 317cp, dar 2,3 L e pistol-cu-apa.