Ford a dezvăluit astăzi, oficial, noua generaţie a modelului Mustang, muscle-car-ul legendar american, care îşi începe astfel sărbătorirea a jumătate de secol de existenţă.
POVEŞTI AUTO: Ford Mustang - 50 de ani de legendă
Spre deosebire de vechile modele, Ford a decis ca noul Mustang să fie un produs global, gata să fie vândut pe orice piaţă, motiv pentru care lansarea s-a făcut concomitent în şase capitale ale lumii. Europa a fost reprezentată de Barcelona, Automarket fiind prezent în cadrul evenimentului oficial.
Design agresiv cu influenţe tradiţionale
Aşa cum era de aşteptat, noua generaţie vine cu un design mult evoluat, cu un caracter agresiv, sugerat de grila mare trapezoidală, de blocurile optice mai ascuţite, de parbrizul uşor mai înclinat şi de aripile spate extrem de evazate. Posteriorul este dominat de un deflector în care stau înfipte două ţevi de eşapament cromate, fără a altera însă spiritul tradiţional al vechilor modele prin adoptarea unor stopuri sub forma a trei baghete, toate echipate cu lumini LED.
Pentru cei care vor să simtă vântul prin păr, Ford a pregătit şi varianta decapotabilă a modelului, echipată cu un acoperiş textil ce coboară mult linia plafonului faţă de generaţia anterioară.Interiorul păstrează influenţele aviatice, însă plusează cu materiale superioare calitativ.
Instrumentele de bord au fost redesenate, iar în centrul planşei de bord a fost instalat un sistem multimedia ce găzduieşte aplicaţii, MyFord Touch, SYNC şi un sistem audio performant. Nu în ultimul rând, modelul a fost echipat şi cu acces inteligent fără cheie.Motor turbo Ecoboost cu patru cilindri
Motorizarea entry-level va fi un V6 de 3.7 litri, capabil să livreze 300 de cai şi 365 de Nm. Pentru cei care îşi doresc ceva mai multă eficienţă, dar la fel de multă putere, Ford s-a gândit să aducă sub capota lui Mustang şi un motor turbo Ecoboost de 2.3 litri, cu numai patru cilindri. Fanii muscle-car-urilor adevărate nu au de ce să se îngrijoreze: unitatea livrează 305 cai putere, deci mai mult decât V6-le, şi un cuplu extrem de generos, de 406 Nm. Versiunea de top va fi animată de popularul V8 de 5.0 litri, dispus să ofere 420 de cai şi 528 de Nm.
Resursele sunt transferate, în mod tradiţional, punţii spate. Totul se face fie cu ajutorul unei cutii manuale, fie prin intermediul unei transmisii automate, cu padele montate în spatele volanului.
Suspensie independentă şi launch control
Şi pentru ca ecuaţia să fie pefectă, Ford a decis să modifice radical şi suspensia. Acum vorbim de legături independente pe puntea spate şi de o conexiune MacPherson pe cea faţă. Totul pentru o stabilitate superioară vechilor generaţii şi pentru un ruliu estompat. Conexiunea cu asfaltul se va face prin intermediul unor jante de 19 inch, din aluminiu, oferite standard pe versiunea europeană.Tot la capitolul ţinută de drum trebuie menţionat şi sistemul electronic de control al stabilităţii (ESP), recalibrat pentru a „exploata la maxim capacităţile dinamice ale maşinii”, după cum se arată chiar în comunicatul de presă.
Şi pentru că Ford a simţit nevoia să ancoreze noul Mustang în progresul tehnologic contemporan, versiunea de top Mustang GT vine echipată în standard şi cu un sistem „launch control”, menit să dozeze rafinat şi eficient cei 538 de Nm la plecarea de pe loc.
Noul Mustang va ajunge în showroom-urile din Statele Unite şi din Australia în toamna anului viitor, urmând ca debutul european să se consemneze oficial abia la începutul lui 2015.
Good job,Ford!
menit să dozeze rafinat şi eficient cei 538 de Nm la plecarea de pe loc.
You're welcome
Ecoboost de 2.3 litri turbo suna foarte bine ! Alegi 2.3 ori V8 de 5.0 litri. Practic 3.7 litri nu isi are rostul.
Nota 10++
Pacat ca o sa il vedem pe strazi peste cativa ani pe la noi.....
Nu zic ca nu e frumoasa, de dorit, ca nu e sportiva...dar poate o scoate Shelby ceva mai "salbatic".
In rest, motoare si puteri pot baga in el americanii cat pot si cum stiu ei mai bine...dar ca atitudine pare mai imblanzit...poate din cauza asta a mondializarii modelului.
Ma asteptam la un design mai SF, mai indraznet, mai tupeist, mai a desene animate daca vreti :) Mustang nu a fost niciodata (ma rog cu unele exceptii) in "liniile de design ale gamei Ford" si asta o facea dezirabila oriunde in lume.
Le dorim succes, dar e de vazut acum daca un posibil client va alege pe acesta sau un Bumblebee.
Imi place partea fin spate si interiorul.
Iar despre propulsorul de 2.3 litri - pot sa spun ca e chrstie de MARKETING. Ma intreb pe de alta parte, cine si-ar lua MUSTANG cu motor de 300CP si 2.3 litri ??? Lor li se pare ca o sa se vinda bine??
http://careta.net/iskrivlenie-prostranstva-s-ford-mustang.html
Da...e in linie cu noile modele Ford. Farurile aduc a Ford Taurus
PS: Si da, Mustang-ul actual arata odios de...european (uf, bine ca doar pe dinafara).
Are acel ceva care incanta privirea si pe care nu o sa-l gasesti la masinile europene sau asiatice.
se da fara reteta lecitina