Motorul EcoBoost de 1.0 litri, care a debutat în acest an pe Focus şi pe "craioveanul" B-Max, poate să ajungă la derivate cu o capacitate cilindrică de 1.5 litri fără eforturi mari din partea echipei tehnice Ford. Conform declaraţiilor lui Andrew Fraser, directorul de dezvoltare a motoarelor pe benzină din cadrul constructorului american, motorul cu trei cilindri poate fi modificat foarte uşor şi permite lărgirea cilindreei până la 1.5 litri, fiecare cilindru având o capacitate maximă de 500 de centimetri cubi.
"Avem o capacitate maximă per cilindru de 500 de centimetri cubi, deci un EcoBoost de 1.5 litri este foarteposibil. Pe unele pieţe în dezvoltare există bonusuri pentru motoarele de anumite dimensiuni. De exemplu, în Brazilia se doreşte un motor de 1.0 litri, în India se cere unul de 1.2 litri iar în China se cer motoare de 1.5 litri", spune Fraser.
După ce EcoBoost-ul de 1.0 litri a luat prin surprindere lumea auto prin plaja de putere pe care este disponibil - de la 100 la 125 CP, în funcţie de modelul pe care este prezent - tehnologia EcoBoost va suprinde în continuare lumea auto: "Motorul 1.0 EcoBoost a fost urcat cu succes până la 220 de cai putere în faza de testare şi a fost folosit în Formula Ford la Nurburgring într-o versiune de 203 CP. Noi suntem mulţumiţi în acest moment cu cei 125 de cai putere pe care 1.0 EcoBoost îi dezvoltă pe Focus, însă o cilindree mai mare ar putea duce acest motor fără probleme la 200 de cai. S-ar putea sîă nu putem ajunge la puterea lui Focus ST (250 CP), dar posibilităţile sunt oricum destul de interesante", încheie oficialul Ford.via Autoexpress
BMW se descurca bine cu motoarele 1.5 benzina si diesel, cu 3 cilindri. Vezi stiri mai vechi. Sunt deja in teste pe serie 1. Dieselul are o putere maxima de 180 de cp in timp ce benzina merge pana la 220 de cp, daca bine imi aduc aminte.
Daca e sa fie vreo teapa in privinta modelelor hibride pe viitor, intre Toyota si Bmw oare cine va pierde cu adevarat?
Daca te luai de orice altceva de la Renault mai intelegeam, dar ataci exact elementul pe care Renault il realizeaza cel putin la fel de bine ca si concurenta, daca nu chiar mai bine, anume motorul.